bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har fortsatt lite på höger sidokåpa och nu har den fått sin form, mycket kollande och böjande blev det.
Nu måste jag fundera på fästningen av kåpan, upptäckte att sadeln täcker hålet i tanken så det går nog inte att använda, vill inte heller göra fästen för kåporna i sadeln om man i framtiden byter gasare och kör med öppna filter och då vill skippa sidokåporna. Tror det får bli så att kåpan skruvas fast i det bakre fästet i ramen som jag tänkt tidigare men även att kåpan skruvas i den främre nedre fästet får tänka ut nån lösning på det, då borde det räcka med två skruvar om själva fästjärnen i kåpan är hyfsat stadiga.
Lite bilder på sidokåpan, var dock lite svårt att få den att hållas på plats med maskeringstejp
Nu måste jag fundera på fästningen av kåpan, upptäckte att sadeln täcker hålet i tanken så det går nog inte att använda, vill inte heller göra fästen för kåporna i sadeln om man i framtiden byter gasare och kör med öppna filter och då vill skippa sidokåporna. Tror det får bli så att kåpan skruvas fast i det bakre fästet i ramen som jag tänkt tidigare men även att kåpan skruvas i den främre nedre fästet får tänka ut nån lösning på det, då borde det räcka med två skruvar om själva fästjärnen i kåpan är hyfsat stadiga.
Lite bilder på sidokåpan, var dock lite svårt att få den att hållas på plats med maskeringstejp
Last edited: