#6 Limpan
Snabb, men ändå lite långsam...
Ska du ha en knuffturbo? Vet en som ev ska byta ut sin mot kompressor. Fast om han ska sälja är en helt annan fråga. Men över lär den ju bli.
/Uffe
KOLLA!!
Ska du ha en knuffturbo? Vet en som ev ska byta ut sin mot kompressor. Fast om han ska sälja är en helt annan fråga. Men över lär den ju bli.
/Uffe
Sedan saknas bara ett gammalt turbosystem där man har turbon under tanken med en gigantisk förgasare kopplad rakt på turbon
(se senaste nr. av bomber magasin)
Nu snackar vi rätt!!
Vill lätt ha mer bilder!!
PM:at min mail till dig.
Jag skulle nog gjort en kortare bakdel o gömt sadeln åt frugan under bakkåpan med en snygg överdel, det skulle göra så mycket att få en kortare bak på bygget. Å andra sidan ljuger korten lite då det inte är nått gummi på bakdäcket o hojen hänger i luften nu.. Har du funderat över färgen, ska den vara röd?? Blir iaf ett coolt bygge!!
Jag skulle nog gjort en kortare bakdel o gömt sadeln åt frugan under bakkåpan med en snygg överdel, det skulle göra så mycket att få en kortare bak på bygget. Å andra sidan ljuger korten lite då det inte är nått gummi på bakdäcket o hojen hänger i luften nu.. Har du funderat över färgen, ska den vara röd?? Blir iaf ett coolt bygge!!
Var innne på vit/svart ett tag men ne inte längre.... Jag lär ändra mig flera gånger...oezo skrev:röd e snyggt på denna
Tycker det är viktigt att centrera vikten.
Mitt förslag: Minsta möjliga batteri på originalplacering (finns det några "lyxbatterier" som ger samma prestanda i mindre format?) men så lågt som möjligt. Gelbatteri går ju att placera hur som helst.
I stället för att dölja batteriet, lacka det i passande färg.
Aluminiumröv är både snyggt, lätt och räjsigt.
Hade du inte kortat svingen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men om svingen är kortad så har du ju redan flyttat tyngdpunkten bakåt, så om röven blir något hekto lättare så lär det inte försämra vägegenskaperna.
Tycker det är viktigt att centrera vikten.
Mitt förslag: Minsta möjliga batteri på originalplacering (finns det några "lyxbatterier" som ger samma prestanda i mindre format?) men så lågt som möjligt. Gelbatteri går ju att placera hur som helst.
I stället för att dölja batteriet, lacka det i passande färg.
Aluminiumröv är både snyggt, lätt och räjsigt.
Hade du inte kortat svingen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men om svingen är kortad så har du ju redan flyttat tyngdpunkten bakåt, så om röven blir något hekto lättare så lär det inte försämra vägegenskaperna.
Ne, GSXR750 och GSX1100 svingarna är lika långa (ganska säker på det) Men om det blir turbo kanske man slänger på en GSXR1100 sving som e något längre.
Blir ett liggandes gelbatteri i baken. Motorn är ju ganska tung, 82 kg så mycket vikt ligger där. Blir till att väga sedan och se...
Edit: Idag efter mycket granskande knep jag bort 6 cm till på baken. Blir trångt för passagerare men finns det hjärterum finns det stjärterum.
Ett par för och efter bilder.
Sitter nu och har aptråkigt på jobbet. Sitter och funderar på färgsättning och hur man ska göra med passagerar fotpinnar...?!
Kåpor och tanken blir nog svarta med några coola dekaler/stripes. Men jag funderar över om man ska lacka ramen och fälgarna i någon annan färg för att få lite stuns, typ gul.... Idé?
// Linus
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |