Caferacer GSX 1100E -80

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Sedan saknas bara ett gammalt turbosystem där man har turbon under tanken med en gigantisk förgasare kopplad rakt på turbon :yoparty
(se senaste nr. av bomber magasin)

Så här menar du? :tummenupp Vill du ha fler och större bilder så har jag några och jag kan ta fler när jag hälsar på ägaren nästa gång.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    69.5 KB · Visningar: 141
  • 2.JPG
    2.JPG
    123 KB · Visningar: 126
  • 3.JPG
    3.JPG
    120.4 KB · Visningar: 131
  • 4.JPG
    4.JPG
    126.8 KB · Visningar: 141

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Nu blev man ju inte mindre sugen på turbo!!:näsblod

Nu börjar baken bli klar...
Fixat och lappat ihop sadelplattan och fäst sido kåporna på plats idag.
Nu är det bara spakel och fin liret kvar på bakdelen.

Måste oxå säga att bilderna ljuger lite. Baken ser kortare ut i verkligheten. Blir lite skevt när man fotar med liten brännvidd.

// Linus
 

Bifogat

  • DSC00246.JPG
    DSC00246.JPG
    54.3 KB · Visningar: 114
  • DSC00245.JPG
    DSC00245.JPG
    64.4 KB · Visningar: 135
  • DSC00247.jpg
    DSC00247.jpg
    70.4 KB · Visningar: 168
Last edited:

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Måste oxå säga att bilderna ljuger lite. Baken ser kortare ut i verkligheten. Blir lite skevt när man fotar med liten brännvidd.



Sååå mycket kan inte en kamera ljuga! Du bara måste korta av den en hel del! Blir fult fult fult annars.. Gillar ditt bygge annars,
men anser att den blir helt förstörd med så lång bak. :näsblod
 

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
jag håller med, jag hade samma "problem" med mitt bygge, flytta in baken 1 decimeter, men smaken är som baken delad:arsele
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jo en kamera kan ljuga ganska mycket, förvränger vinklar och så. Men vi snackar ju inte så kort som på oezos bild.
När jag sätter mig på den så finns det ca 20 cm kvar på sadeln, och det utan skumgummi. Där ska den passagerare få plats... så kappa mer nix... Och nej jag är inte så stor:tungan
Kapat bort minst 15 cm på sedeln.
Dessutom är det skitjobbigt med korta bakar. Det skvätter som fan när det regnar ute. Har det problemet med min chopper och det är inget kul.
 
Last edited:

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
Tror det kommer bli skitbra! Du får sätta skylten så den agerar som stänkskärm :D
Du får komma förbi lunda i sommar så man kan titta/fota den.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Kanske en motorupdatering likt denna nästa vinter :rolleyes:
 

Bifogat

  • cb750_kompressor11.JPG.jpg
    cb750_kompressor11.JPG.jpg
    69.2 KB · Visningar: 131
  • cb750_kompressor12.JPG.jpg
    cb750_kompressor12.JPG.jpg
    61.3 KB · Visningar: 124

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Jag skulle nog gjort en kortare bakdel o gömt sadeln åt frugan under bakkåpan med en snygg överdel, det skulle göra så mycket att få en kortare bak på bygget. Å andra sidan ljuger korten lite då det inte är nått gummi på bakdäcket o hojen hänger i luften nu.. Har du funderat över färgen, ska den vara röd?? Blir iaf ett coolt bygge!! :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag skulle nog gjort en kortare bakdel o gömt sadeln åt frugan under bakkåpan med en snygg överdel, det skulle göra så mycket att få en kortare bak på bygget. Å andra sidan ljuger korten lite då det inte är nått gummi på bakdäcket o hojen hänger i luften nu.. Har du funderat över färgen, ska den vara röd?? Blir iaf ett coolt bygge!! :tummenupp

röd e snyggt på denna :yoparty
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jag skulle nog gjort en kortare bakdel o gömt sadeln åt frugan under bakkåpan med en snygg överdel, det skulle göra så mycket att få en kortare bak på bygget. Å andra sidan ljuger korten lite då det inte är nått gummi på bakdäcket o hojen hänger i luften nu.. Har du funderat över färgen, ska den vara röd?? Blir iaf ett coolt bygge!! :tummenupp

Jo det skulle bli snyggt. Men jag måste gömma batteriet i baken. Vill inte ha den på org. stället. Hela hojen ser så mycket lättare ut om det är öppet under sadeln. Jag räknar med att baken kommer att sluta sammtidigt som bakdäcket. Om inte bakdäcket kommer stå ut någon cm eller så.
Tror at det kommet bli ganska bra, den ser mycket snyggare ut i verkligheten än på bild, men om man skulle ändra sig så kommer det en vinter till.. Nästa vinter ska det iaf. bli lite motor uppdateringar och funderar på att kapa av hela bakdelen och bygga en i alu. och fästa den med öron. Skulle spara mycket vikt på det. Fågan är bara hur viktfördelningen skulle bli? :va

oezo skrev:
röd e snyggt på denna
Var innne på vit/svart ett tag men ne inte längre.... Jag lär ändra mig flera gånger...
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker det är viktigt att centrera vikten.
Mitt förslag: Minsta möjliga batteri på originalplacering (finns det några "lyxbatterier" som ger samma prestanda i mindre format?) men så lågt som möjligt. Gelbatteri går ju att placera hur som helst.
I stället för att dölja batteriet, lacka det i passande färg.
Aluminiumröv är både snyggt, lätt och räjsigt.
Hade du inte kortat svingen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men om svingen är kortad så har du ju redan flyttat tyngdpunkten bakåt, så om röven blir något hekto lättare så lär det inte försämra vägegenskaperna.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Tycker det är viktigt att centrera vikten.
Mitt förslag: Minsta möjliga batteri på originalplacering (finns det några "lyxbatterier" som ger samma prestanda i mindre format?) men så lågt som möjligt. Gelbatteri går ju att placera hur som helst.
I stället för att dölja batteriet, lacka det i passande färg.
Aluminiumröv är både snyggt, lätt och räjsigt.
Hade du inte kortat svingen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men om svingen är kortad så har du ju redan flyttat tyngdpunkten bakåt, så om röven blir något hekto lättare så lär det inte försämra vägegenskaperna.

Ne, GSXR750 och GSX1100 svingarna är lika långa (ganska säker på det) Men om det blir turbo kanske man slänger på en GSXR1100 sving som e något längre.
Blir ett liggandes gelbatteri i baken. Motorn är ju ganska tung, 82 kg så mycket vikt ligger där. Blir till att väga sedan och se...

Edit: Idag efter mycket granskande knep jag bort 6 cm till på baken. Blir trångt för passagerare men finns det hjärterum finns det stjärterum.
 

Bifogat

  • PICT0011.jpg
    PICT0011.jpg
    111.2 KB · Visningar: 162
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Tycker det är viktigt att centrera vikten.
Mitt förslag: Minsta möjliga batteri på originalplacering (finns det några "lyxbatterier" som ger samma prestanda i mindre format?) men så lågt som möjligt. Gelbatteri går ju att placera hur som helst.
I stället för att dölja batteriet, lacka det i passande färg.
Aluminiumröv är både snyggt, lätt och räjsigt.
Hade du inte kortat svingen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men om svingen är kortad så har du ju redan flyttat tyngdpunkten bakåt, så om röven blir något hekto lättare så lär det inte försämra vägegenskaperna.

Jag har en sådan batteri placering,och det går att höja ytterligare om man vill.
 

Bifogat

  • Kopia av PICT4966.JPG
    Kopia av PICT4966.JPG
    126.3 KB · Visningar: 170

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Sitter nu och har aptråkigt på jobbet. Sitter och funderar på färgsättning och hur man ska göra med passagerar fotpinnar...?!

Kåpor och tanken blir nog svarta med några coola dekaler/stripes. Men jag funderar över om man ska lacka ramen och fälgarna i någon annan färg för att få lite stuns, typ gul.... Idé?

Fotpinnar funderar jag att göra som dom har på katana ramarna, men det kan se lite klumpgit ut...
Har ett par pass.pinnar från en blade som man kan änvända och sätta där över och undre bakramen möts :)confused: ? om Ni förstår) men det kan bli lite för högt...

Aja vet inte, har bara tråkigt.:rolleyes:

// Linus
 

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Ne, GSXR750 och GSX1100 svingarna är lika långa (ganska säker på det) Men om det blir turbo kanske man slänger på en GSXR1100 sving som e något längre.
Blir ett liggandes gelbatteri i baken. Motorn är ju ganska tung, 82 kg så mycket vikt ligger där. Blir till att väga sedan och se...

Edit: Idag efter mycket granskande knep jag bort 6 cm till på baken. Blir trångt för passagerare men finns det hjärterum finns det stjärterum.
Ett par för och efter bilder.


Blev ju betydligt bättre! :tummenupp finns det plats längst bak så skulle det ju vara enormt snyggt om du kunde fälla in baklyktan.. Då har du ju tjänat en decimeter till! :yoparty

Kanske guld på ram,fälgar och diverse plock typ handtag styrändar pinnar mm. och resten svart? :tuttar
 
Last edited:

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Sitter nu och har aptråkigt på jobbet. Sitter och funderar på färgsättning och hur man ska göra med passagerar fotpinnar...?!

Kåpor och tanken blir nog svarta med några coola dekaler/stripes. Men jag funderar över om man ska lacka ramen och fälgarna i någon annan färg för att få lite stuns, typ gul.... Idé?

// Linus

Det finns fler som har tråkigt på jobbet :tråkad

Tycker det låter ball med svarta kåpor/tank och någon färg på ramen istället. Men inte gul, jag tycker kombinationen gul-svart är alldeles för obehaglig. Mycket hellre orange om du vill ha stuns, metallic. Annars funkar ju alltid blått och svart på en suzuki! Kanske blir ball med lite "omvänt"... Själv hade jag utan tvekan lackat ram och fälgar i pärlemovit, men jag har snöat in lite på svartvitt med min egen hoj så det är väl därför...
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top