Caferacer GSX 1100E -80

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Värsta (tycker jag) med elen, är att det borde gå rätt fort och smärtfritt.
Särskilt som jag hr för vana att plocka bort allt som inte är absolut nödvändigt.
Det gör det inte...
Konstigast är att jag (trots att jag är löjligt noga) alltid får problem med något relä.
Antingen blinkers eller hel/halvljus vägrar fungera när det är nykopplat.
Första gångerna gjorde jag felsökningar och grejade.
Nu kör jag en stund, så brukar det hoppa i gång!
Sedan funkar det!
Fattar inte varför.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
It´s alive!!

Drog igång den idag. Startade lätt och så men gick så där lagom ojämt, slog lite gnistor ut avgassystemet. :hojraket

Ja vad ska man säga, avgassytemet låter ganska "lagom" mycket :rolleyes:
Får se vad man ska göra åt det...

Fick på fälgar och lite annat gruffs idag och var samtidigt tvungen att prova tank och bakkåpa för att se hur den blev :hoppa

Blev iaf en liten video snutt och en bild.

http://www.youtube.com/watch?v=GGw3KXSCKnM

Edit:

Samtidigt som vardagsrummet renoverades utfördes även viktigare sysslor...
En bra miljö, musik, etc underlättar när man bygger elsystem:tummenupp

Självklart uppskattar familjen att ha så fint möblemang i vardagsrumt..? :D

Edit 2: La in en ny bild, den gammla var lite oskarp.

Bifogat

• PICT0042.jpg
    PICT0042.jpg
    115.1 KB · Visningar: 368
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nice!! Vad du har mekat fort på sistone! :tummenupp
Det verkar onekligen som att den bullrade en del. Det lät så där distat som det gör när mikrofonen bottnat :hihi

Ska bli kul att höra den där live. Nuförtiden är det ju bara potatis-Mike och Katanaorg som då och då ser till att man får höra GSX1100-muller på Sveadonken. Blast from the past!

/J

It´s alive!!

Drog igång den idag. Startade lätt och så men gick så där lagom ojämt, slog lite gnistor ut avgassystemet. :hojraket

Ja vad ska man säga, avgassytemet låter ganska "lagom" mycket :rolleyes:
Får se vad man ska göra åt det...

Fick på fälgar och lite annat gruffs idag och var samtidigt tvungen att prova tank och bakkåpa för att se hur den blev :hoppa

Blev iaf en liten video snutt och en bild.

http://www.youtube.com/watch?v=GGw3KXSCKnM

Edit:

Självklart uppskattar familjen att ha så fint möblemang i vardagsrumt..? :D

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Nice!! Vad du har mekat fort på sistone! :tummenupp
Det verkar onekligen som att den bullrade en del. Det lät så där distat som det gör när mikrofonen bottnat :hihi
/J

Nja, hojen ser mer klar ut än vad den är, jag har en bra bit kvar. Var bara tvyngen att pussla ihop lite delar för att se hur allt blev. Har fortfarande hela elsystemet kvar att göra (nu provade jag med det gamla för att se hur allt var kopplat), bromsar, fotpinnar, drivlina och så.
Ang. avgassystemet så kanske det kan funka ändå, nu var det olinadat men det lät men inte så :)rolleyes: ) mycket, tycker jag. Blir nog aldrig bes. godkänt men kanske körbart.
By the way, har du fått i båten än?

Helrätt stuk på det bygget.:klappar :klappar :klappar

Tackar, tackar. Men jävlar vad liten den blir :D

Riktigt schysst stuk :tummenupp
Skönt att se att förgasarna fungerade oxå, var lite nervös.... :gnissla

Jorrå, de funkar fint, inte intställda än men den tände på alla cyl. så det ska nog gå bra. Vilket härligt ljud med mekaniska förgasare :drool

Behöver nu bara en såndär lasertermopistol-grej så man kan ställa in dom fuggarna bra.

// Linus

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nja, hojen ser mer klar ut än vad den är, jag har en bra bit kvar. Var bara tvyngen att pussla ihop lite delar för att se hur allt blev. Har fortfarande hela elsystemet kvar att göra (nu provade jag med det gamla för att se hur allt var kopplat), bromsar, fotpinnar, drivlina och så.
Ang. avgassystemet så kanske det kan funka ändå, nu var det olinadat men det lät men inte så :)rolleyes: ) mycket, tycker jag. Blir nog aldrig bes. godkänt men kanske körbart.
By the way, har du fått i båten än?

// Linus

Ok! Mitt elsystem är klart sånär som på tiilverkning av en ny hållare för tändlåset som passar det nya motorfästet, samt att montera tändsystemet. Men jag fick de sista delarna till detta i förrgår så jag ska börja ikväll.

Jo båten åkte i sjön i lördags så nu kan jag tillbringa kvällarna i garaget igen. Saknar hjul och bromsar ännu. ISR säger sig dock just ha blivit klara med bromsarna, ska ringa och stressa upp hjulkillen.

Ska skriva lite i byggtråden så fort jag har nya bilder.

/J

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Gjorde klart bakkåpan idag så nu ska den in på lack.

Är det vått lr pulver på fälgarna? Tumbalackarn?

/Uffe

Det blev pulverlack, gjort av isakssons pulverlack.
Ska ringa tumbalackarn imorgon för att se om/när han kan ta min bakkåpa och tank.

Valet och kvalet svart med vita stipes eller vit med svarta strips??!! :gnissla
Vit kan antagligen bli skit snyggt eller så blir det för mycket vitt... Svart är ett säket kort men kan bli lite tråkigt...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Ska ringa tumbalackarn imorgon för att se om/när han kan ta min bakkåpa och tank.

Vit kan antagligen bli skit snyggt eller så blir det för mycket vitt... Svart är ett säket kort men kan bli lite tråkigt...

Vitt! ;)
/J

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Svart är bara mainstream och det blir bara ett bygge i mängden, kör på vitt! Metallic kanske! Eller varför inte Katana-silver.

Bygget lyfte rejält när sulorna kom på, blir nog riktigt bra när den vita färgen kommer på också!

:tummenupp

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Som tidigare, snyggt bygge så här långt!

Pricken över i, grädde på moset eller vad ni vill... vore vitt! :yoparty

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Blir en KANONHOJ :tummenupp

Har själv precis lackat FZR-fightern vit och är mycket nöjd.
Måste på med lite dekaler för att bryta av allt det vita dock...

Var inne på att lacka den mattvit först men efter att ha provat en bit så avstod jag. Ger inte alls samma effekt som mattsvart som framhäver ytornas former. Mattvit gav mer en känsla av "snöblindhet" om ni fattar hur jag menar. Allt former bara flöt ihop till en vit kompakt massa på nåt sätt...

Beslöt mig för att skippa allt vad metallic och pearl heter och helt enkelt köra på solid vit.

Ringde lackeraren och sa att jag ville ha vanlig helvit.

Fick svaret att "det finns ju tusentals vita, kom hit med ett färgprov!".
Tog en fälg och stack dit.
Gick igenom varenda vit färgkarta dom hade, allt från "volvo-vit" till "whatever-vit" utan att hitta rätt.
Slutligen kommer en annan lackerare ut ur boxen och kastar ett getöga på fälgen och utbrister "Det där är ju vanlig vit!!".
Går och hämtar en burk som det bara står VIT på.....

Det var ju det jag sa.... :rolleyes:

Danne

Ps. Ska du ha nån framstänka? Skulle se riktigt ballt ut med en klassisk aluminium-framskärm med skämstag till den gaffeln och hjulet :tummenupp Skulle liksom knyta ihop det klassiska cafe-stuket med de nya inslagen.
Ds.

Last edited:

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ringde lackarn idag, (Katana org: han svarade på 2:a signalen, om du nu inte har fått tag i honom :hihi )
Så jag smet iväg lite smidigt på lunchen och lämnade in allt på lack.
Blir nu stockholmsvitt med 2 svarta stripes. Nu blir det att leta coola dekaler att sätta på tanken, skippar de fula emblemen.
Har även gjort en lång inköpslista med alla småsaker som ska köpas, insåg rätt snabbt att blir det nudlar resten av månaden. Tur att man vet vad som prioriteras först :D

Blir en KANONHOJ :tummenupp

Ps. Ska du ha nån framstänka? Skulle se riktigt ballt ut med en klassisk aluminium-framskärm med skämstag till den gaffeln och hjulet :tummenupp Skulle liksom knyta ihop det klassiska cafe-stuket med de nya inslagen.
Ds.

Man tackar! Jo, det ska både bli framskärm och hugger model diskret. Har faktiskt funderat på en högpolerad alu. framskärm, en liten smal sak. Men det ligger inte överst på önskelistan så det får vänta ett tag...
Hojen lär bli kul att köra i regn :rolleyes:

// Linus

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Anledningen till frågar är ju kulören. Men jag ska nog ringa Isaxon och höra efter om han har min färg. Ramen är iaf på lack, väntar bara på samtalet att den är klar för avhämtning....
/Uffe

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Ringde lackarn idag, (Katana org: han svarade på 2:a signalen, om du nu inte har fått tag i honom :hihi )
Så jag smet iväg lite smidigt på lunchen och lämnade in allt på lack.
Blir nu stockholmsvitt med 2 svarta stripes. Nu blir det att leta coola dekaler att sätta på tanken, skippar de fula emblemen.
Har även gjort en lång inköpslista med alla småsaker som ska köpas, insåg rätt snabbt att blir det nudlar resten av månaden. Tur att man vet vad som prioriteras först :D
// Linus

Mycket bra färgval! Jag tror att det blir skitsnyggt... :tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor