Gröön
Trivs på banan!
Har testat med choke men då blev den seg. Ska experimentera lite till med choken. Ska försöka få tag på lite större munstycken, men på 125ccsportbikes-forumet så kör alla på denna bestyckning.
Jo, vet att den lätt nyper vid snål bestyckning, mest därför jag är lite skraj 70 grader är normal arbetstemperatur när den är ostrypt va?
Kan tyvärr inte svara på detta, men Gröön tror jag körde utan snorkel. Jag skulle tro att snorkeln dels är till för att ta lite kallare, syrerikare luft (blir varmt från motorn och snorkeln sticker ju ut lite). Sen tror jag inte att det är så poppis att köra utan snorkel om man skulle hamna i en regnskur. Köpte snorkel för säkerhets skull för att slippa ev. trubbel senare.
Min arbetstemp. var 60 grader, men det är möjligt att det varierar från hoj till hoj. Jag hade ingen snorkel på min krök, satt på när jag köpte hojen. Hade däremot ett rör med en snorkel eller som jag kallar det: blindrör. Men en ostrypt snorkel, hur fan ser det ut? Är det fort. nåt som sticker ut från kröken?