Cagiva Mito-tråden

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Du får förklara utförligare


Snurra på knobben tills det står 0000

Åt vilket håll? :D

Nej, skämt åsido.. det kunde jag väl ha räknat ut själv. Det blir många varv det, verkar inte vara någon som snurrat på trippmätaren sedan hojen togs i bruk.:yoparty

EDIT: Det var ju busenkelt. :)
 
Last edited:

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
fan vad jag älskar dina kåpor,

Den har ju varit till salu ett bra tag nu:hihi

Köp den ;)..

Ja den har ju det, och jag förstår inte riktigt varför, kan ni komma med några bra anledningar?
De flesta som har mailat om den har inte varit seriösa för fem öre..och efterfrågan är ju inte så stor på lätt mc.
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Vem åkte förbi Danderyd för 30 min sen på en Mito? :yoparty man blir ju lagom sugen på att fixa hojen speciellt i det här vädret :(
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Köp den ;)..

Ja den har ju det, och jag förstår inte riktigt varför, kan ni komma med några bra anledningar?
De flesta som har mailat om den har inte varit seriösa för fem öre..och efterfrågan är ju inte så stor på lätt mc.

Motorcykel där delar inte är så lätt att få tag på+4300 mil=svårsäljd

enda seriösa har nog varit jag :rolleyes:
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Billigate och närmsta stället man kan få tag på en cagiva mito cylinder med kolv?
Jag vet om england och tyskland men någon i sverige har kanske? annars får de bli PJME motors

Kan man byta från 1 rings kolv till 2 rings kolv?
Borde ju inte spela någon roll eller?
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Billigate och närmsta stället man kan få tag på en cagiva mito cylinder med kolv?
Jag vet om england och tyskland men någon i sverige har kanske? annars får de bli PJME motors

Kan man byta från 1 rings kolv till 2 rings kolv?
Borde ju inte spela någon roll eller?
Ska du ha cylinder/kolv-kit så rekommenderar jag geiwiz.de eller just PJME motors som du sa. Spelar ingen roll med kolvringarna. :)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Ska du ha cylinder/kolv-kit så rekommenderar jag geiwiz.de eller just PJME motors som du sa. Spelar ingen roll med kolvringarna. :)

ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz
 

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Cagiva W8 125 -92
ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz

Om du nu tvunget vill köpa i Sverige så kan du prova med:

Halvards Motor AB
Hällby Annedal
635 10 Eskilstuna
Tel: 016-351046

Har själv köpt motordelar därifrån flera ggr till min Cagiva W8. Min senaste faktura därifrån är dock från 2003 så har ingen aning om ifall det fortfarande går eller ifall uppgifterna stämmer. Värt att prova iaf.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
ah va bra, för jag vet ju att 2 kolvringar är ju bättre men eftersom motorn jag har har 1 kolvrings blev ja lite fundersam,

Tack för svar! men kommer tyvärr aldrig lägga en beställning från geiwiz
Varför ingen beställning från geiwiz? Fick mina prylar snabbt o allt stämde. Bra pris också. :)
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Då var ny Mitaka cylle/kolv och Boysen membran beställt! 3800 med frakt :näsblod någon mito i Sthlm området som vill köra nästa vecka? :D
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
japp jag skar två cyllindrar inom loppet av 100 meter :D först gick nållagret så även vevstaken är slut, sen montera jag på en helt annan motor och då gick kolvringen, andra gången låste sig bakhjulet för kolvringen kila fast sig under vevpartiet, tur att det inte hände första gången när jag låg i omkörningsfilen på motorväg i runt 140 :S

så båda motorerna klövs isär, rengjordes, tog de bästa delarna från båda, för 5an hoppade bara ur i den ena men vevpartiet behövdes från den andra, men nu har jag en motor som bör funka ett par mil till iaf :)

såg att den ena har portat kylsystem och sneskurna kuggar till koppling/balansaxel/vev så jag tog den motorn som grund för den har körts lite på bana men alla lager är utbytta :tummenupp

Ska bli riktigt skönt å kunna köra igen :banana
...synd bara att man måste ta de lite lugnare med :fyllisar
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
japp jag skar två cyllindrar inom loppet av 100 meter :D först gick nållagret så även vevstaken är slut, sen montera jag på en helt annan motor och då gick kolvringen, andra gången låste sig bakhjulet för kolvringen kila fast sig under vevpartiet, tur att det inte hände första gången när jag låg i omkörningsfilen på motorväg i runt 140 :S

så båda motorerna klövs isär, rengjordes, tog de bästa delarna från båda, för 5an hoppade bara ur i den ena men vevpartiet behövdes från den andra, men nu har jag en motor som bör funka ett par mil till iaf :)

såg att den ena har portat kylsystem och sneskurna kuggar till koppling/balansaxel/vev så jag tog den motorn som grund för den har körts lite på bana men alla lager är utbytta :tummenupp

Ska bli riktigt skönt å kunna köra igen :banana
...synd bara att man måste ta de lite lugnare med :fyllisar
var och när beställde du ifrån?
jag betsällde i måndagskväll och mitt bör komma idag/imorgon
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
var och när beställde du ifrån?
jag betsällde i måndagskväll och mitt bör komma idag/imorgon

beställde i tisdags kväll så kommer väl i slutet på veckan :) prövat att spåra via posten? mitt har inte kommit till Sverige än iaf :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top