e de inte den insexliknande saken och själva saken den skruvar?
Vet inte vad du menar med insexliknande saken. Kollade vid hjulet idag men hittade inte riktigt var man skulle smörja.
e de inte den insexliknande saken och själva saken den skruvar?
En liknande fråga: var kan man få tag på den skruv med tillhörande mutter som gör att sittdynan ovanför batteriet sitter fast? Enligt manual ska det vara nåt grejs där som man kan skruva bort med insektsnyckel, men den saknas på min Mito.
Tack Ja, det var den jag menade. Jag trodde det var någon specialskruv som man var tvungen att beställa från Cagiva.. jag ska in till stan i morgon, då får man väl ta en tur förbi järnhandeln och fråga.
Köpte Mitaka-kitet och slängde på min gamla Mito när den skar, och det funkade kanon, iaf i de femhundra milen jag körde efter att jag bytade!Hej!
Tänkte jag skulle fixa till min gamla Cagiva W8 125cc med skuren cylinder nu till sommaren. Kom ganska snabbt fram till att det billigaste alternativet är att köpa ett Mitaka cylinderkit från tex Geiwiz, http://www.geiwiz.de/product_info.php?cPath=3&products_id=7979553&p_id=7979553
Eftersom motorn på W8 är snarlik den till Mito så passar samma kit till båda hojarna. Jag undrar därför om någon i tråden har någon erfarenhet av kitet och vet ifall det är bra grejor?
Tacksam för svar.
Köpte Mitaka-kitet och slängde på min gamla Mito när den skar, och det funkade kanon, iaf i de femhundra milen jag körde efter att jag bytade!
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_Mito_125_TOp_End_.html
här är ett som kommer vara mycket billigare
plus du kan välja om du vill ha en bättre kolv till
Okej det låter bra ju! Det behöver inte tvunget va originalgrejor för min del men sen vill man inte ha skit heller...
Okej när jag räknade om det från GBP så blev ca 238 Euro vilket ju är en del billigare än 279 euro. Men kunde jag inte hittade fraktpriser till utlandet från PJME. Har du nån koll på vilken nivå de ligger på ungefär?
billigare!
Jag hade kanske hoppats på ett lite mer preciserat svar...
I needs your help..
var ute med cagivan med det var lite blåst,
Körde några rundor sen kom ja till en raka där jag kom upp i 140 på fyran/femman (minns inte)
sen 5/6 och 7an så kom den upp till 145 bara?(på mätaren)
Avgasporten är inkopplad och den har ingen blindtarm, vet inte läget på luftburken men tror den e ostrypt den me
Hur går det? Krånglar den fortfarande?
att man kan vara så dum ^^ tryckte bara på kopplingen utan att tänka på hur dreven satt överhuvudtaget så balansaxeln som jag hört inte ska finnas på mito? men som det står att det ska finnas i manualen sitter så den istället för att jämna ut vibrationerna ökar dem tyckte väl att det var konstigt att den vibrera så in i helvetet...
Kanske man trots allt kan köra på Tuvängen på tisdag
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |