När vi hade igång den gick tempmätarn upp i 80-95 grader, bara under tomgångskörning. Kylarn eller kärlet är knappt ljummet då!
Kanske vattenpumpen som inte skickar runt vattnet därför kokar nästan vattnet i cylindern.
Menar du mig? Ja, när jag kör håller den sig för det mesta mellan 60 och 65.Körde du när den gick upp i 60-70?
men om du testa köra så får du ju både cirkulation på vattnet och kylning av kylaren stå den på tomgång får du ingen cirkulation på vattnet.
Om allt funka vill säga...
Menar du mig? Ja, när jag kör håller den sig för det mesta mellan 60 och 65.
Vattenpumpen rör på vattnet så fort motorn är igång
Kolla om där sitter någon termostat, testa och ryck bort den isåfall och se om det är den som inte öppnar. Den ska sitta där kylarslangen går in i toppen om jag inte har fel för mig.Det kan ju vara lite svart att ut och testa när man inte har kortet än..
Jag ska ta och beställa en sotsats för att byta topplockspackning och cylinderpackning. Undersöka vattenpumpen och sen se om jag kanske behöver packning till den eller kanske ny impeller, hur är det med dom? Slits dom lätt?
Vad mer kan det vara som är fel annars ?
Kolla om där sitter någon termostat, testa och ryck bort den isåfall och se om det är den som inte öppnar. Den ska sitta där kylarslangen går in i toppen om jag inte har fel för mig.
Termostaten funkar som den ska
Nu är frågan om det kanske är fryst i systemet?
Nästa gång jag startar ska jag testa utan termostat, kolla skillnaden mellan värmen på motorn och värmen på kylaren och kärlet.
Här är lite bilder på lagningen på expansionskärlet och under tanken:
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |