Frågan har varit uppe några gånger, men något riktigt svar har aldrig fastställts.
Men ja, låter högst troligt att den är strypt i CDI-boxen.
okej tackar
men hur gör man för att få bort strypningen i CDI-boxen?
Frågan har varit uppe några gånger, men något riktigt svar har aldrig fastställts.
Men ja, låter högst troligt att den är strypt i CDI-boxen.
DET är en värre fråga...okej tackar
men hur gör man för att få bort strypningen i CDI-boxen?
DET är en värre fråga...
Inte för jag har nåt svar direkt...men du kasnke skulle kunna höra med nån där du köpte hojen eller t ex. Biscaya motor som har hand om Mitos. De om nån borde ju ha kompetens inom området.okej någon annan som vet ?
tacksam för svar
Är det lönt att lägga energi på egentligen? bara min tanke... fast skulle avra rätt fräckt o lyckasÄr det nån som känner till någon som stoppat i större motor i en Cagiva Mito ram och lyckats med reg. besiktningen? Det finns ju en del projekt ute i europa med RD 350 och RD 500 motorer, har även läst om CR500 . Andra regler? förmodligen. Tror att man får höja effekten ca 20 % och det kanske man skulle greja med en 500 4takt men då har vi ju ett annat vridmoment.
Cagivas nya 525:a har visst samma ram så grejerna håller, men hur övertygar man reg. gubbarna om detta.
Är det nån som känner till någon som stoppat i större motor i en Cagiva Mito ram och lyckats med reg. besiktningen? Det finns ju en del projekt ute i europa med RD 350 och RD 500 motorer, har även läst om CR500 . Andra regler? förmodligen. Tror att man får höja effekten ca 20 % och det kanske man skulle greja med en 500 4takt men då har vi ju ett annat vridmoment.
Cagivas nya 525:a har visst samma ram så grejerna håller, men hur övertygar man reg. gubbarna om detta.
Men 4 taktssnurrer är ju tråkiga. En rg 500 motor eller en rd 500 motor hade suttit fint i ramen.Du måste ha coc papper på att ramen klarar det högre vridet.
Ev amatörbygge skulle fungera.
Skit i tvåtaktsmotorer montera en potent fyrtaktssnurra istället.
coc papper? vet inte vad det är. Har för avsikt att kontakta en besiktningsman inom SFRO (heter det tror jag) för lite råd.
Många skakar på huvudet till såna här ideer/projekt och undrar varför!
Vad, vad svara man? Jag har ju ett rullande Cagiva chassi och vill göra nåt annorlunda helt enkelt. Sen om den går att regga, det är ett bekymmer som skall lösas på ett eller annat sätt.
testa denna sidan tror det finns någon stanns...
http://www.mvagusta.nl/pdfmans/user/1995_WSM_MITO_EV_RACING.pdf
Har ett elschema liggandes på datorn, men förmodligen hinner Härnborg hit med det innan jag har förminskat och klöddat med det, eftersom detta ej kommer ske idag.
Fick såld min i söndags
Någon kille från Osby, minns inte namnet.Var det Jonatan som köpte den?
Gött. Hur mycket flis gav den? En annan ska ju också sälja nu...Fick såld min i söndags
Gött. Hur mycket flis gav den? En annan ska ju också sälja nu...
Och här kommer elschemat jag har, hoppas man kan se något på det.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |