Kan kopiera betyder inte att man får, patentsrätt.
Läste du hela konversationen? Min kommentar var till DRZ angående att han undrade varför man köpte Ducati, när de borde har resurser att kopiera allt själva. Dvs. Audi ägde inte rätt till dessa patent, och kan inte kopiera heller. Kan inget om gjutning, men hojen du själv har använder "Vacural TM", det kanske var något som Audi ville ha? Yamaha Motors har flera patent kring motorgjutning, så att mc-industrin ligger i framkant kring detta område är kanske inte osannolikt?Eeh...Ducati kan kopiera sig själva bäst de vill och det kan även den som äger Ducati och därigenom äger patenten. Det är bara att bestämma hur tillgångarna skall fördelas inom företagsgruppen.
Det gäller de patent som Ducati "äger/har". Vad gäller licenser så är det en förhandlingsfråga, inget annat.
Läste du hela konversationen? Min kommentar var till DRZ angående att han undrade varför man köpte Ducati, när de borde har resurser att kopiera allt själva. Dvs. Audi ägde inte rätt till dessa patent, och kan inte kopiera heller. Kan inget om gjutning, men hojen du själv har använder "Vacural TM", det kanske var något som Audi ville ha? Yamaha Motors har flera patent kring motorgjutning, så att mc-industrin ligger i framkant kring detta område är kanske inte osannolikt?
Patenten behöver inte gälla hela motorn, det gjutna stycket kan mycket väl köpas in ifrån någon som antingen har eller betalar för sådana patent.Ang. motorpatent så finns det ju ganska många tillverkare av konkurrenskraftiga motorcykelmotorer så ett par patent verkar inte vara avgörande. Om det inte är så att de betalar royalties till varandra men jag har aldrig hört talas om det.
Ser verkligen fram emot intervjuerna med Cal i vinter och under 2014. Frågan är hur många leenden och skämt vi kommer att få höraKlockren avslutning!
Cal får frågan:
-"What decided it for you?"
och svarar med en axel-ryckning
-"The color."
P€RRA;5871328 skrev:Ser verkligen fram emot intervjuerna med Cal i vinter och under 2014. Frågan är hur många leenden och skämt vi kommer att få höra
"The color of money" medan han så klart.Ska vi tippa att färgen är det enda han är nöjd med...
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|