Ja, visst, men ett antal personer (däribland du) har framhållit att det är tack vare att Audi öppnar skattkistan som Ducatis MotoGP-satsnings ska få mer fart (höhö). Min poäng är att Ducati inte haft brist på pengar tidigare så Audis/VW-gruppens ägandeskap bör i det avseendet inte göra någon påtaglig skillnad. Som du säger själv så är det som är bra för Ducati nu också något som var bra före Audis köp vilket Ducatis ledning rimligen var/är medvetna om. Det fanns dock inget finansiellt hinder för Ducati att på egen hand genomföra dessa "braigheter".
Argumentet att Audi kan införa lite tysk ordnüng i Ducati Corses organisation är ett annat, och det kan jag köpa i högre grad. Om det är ett framgångsrecept återstår att se.
Även om man har pengar så gör det inte ont att få ännu mer pengar, speciellt när det handlar om utveckling av GP-hojar. Skulle vilja påstå att det tillskott VW/Audi
kan tillföra, om de vill, är mångdubbelt större än Ducati har haft tillgång till innan. De ger dem helt fria händer och de kan anställa kompetens från konkurrenterna. Det är löjligt stora siffror VAG koncernen genererar.
Last year, the Group's 11 brands (Ducati makes 12), sold 8.4 million vehicles for a revenue of $209.1 billion.
"Consider for a moment that Volkswagen's business generates something close to 8 billion euros (73,6 miljarder SEK!!!) in free cash
every year," Barclays Capital analyst Michael Tyndall told Reuters.
"The company either has to find investments to enhance its return on capital or it needs to return the extra cash to shareholders."
Jag tror VAG kommer att satsa på Ducati på samma sätt som de gjorde med Lambo och Bugatti.
Se till att företagen genererar vinst och ger gruppen en premium-profil.
Som en analytiker sa:
"Piech is having another Bugatti/Phaeton moment,"