Cal Crutchlow -> Factory Ducati.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5863508 skrev:
Det är intressant eftersom många faller tillbaka till åren 2006 och 2007 som ett bevis för att Ducati ska kunna skaka fram en ny vinnarhoj till Cal.
Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att upprepa ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.

Vincent är ju också upplyst. Perra och Vincent är totalt övertygade om det, ungefär som när påven var övertygad om en geocentrisk världsbild fram till 1600-talet. Fel, men något annat vore helt otänkbart.

Hoppas verkligen att Cal kan rota fram något revolutionerande i Ducatis källare och att det bara klaffar, men samtidigt tror jag inte på det själv :crash :smasha :gråta

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Jag minns inte Yamahan som överlägsen 2004, så jag kollade vinnarna det året, 4 olika vinnare, Vale på Yamaha och 3 st på Honda: Sete, Max och Tamada.

Kanske det. Men Rossi vann inte sin titel i slutet på 2003 (när bytet offentliggjordes), utan under säsongen 2004 och då var det uppenbart för var och en att Yamahan inte var underlägsen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att upprepa ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.
Men nu pratade vi om nutid och Ducatis förmåga att få fram en vinnarhoj till Cal baserat på att de gjorde det för 6-7 år sedan.

Ca 1.21 in i det här klippet ser man rätt tydligt att det nog inte var så stor skillnad på Yamahan och Ducatin 2007 ;)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Men nu pratade vi om nutid och Ducatis förmåga att få fram en vinnarhoj till Cal baserat på att de gjorde det för 6-7 år sedan.

Ca 1.21 in i det här klippet ser man rätt tydligt att det nog inte var så stor skillnad på Yamahan och Ducatin 2007 ;)

Yamahan var betydligt snabbare i kurvorna! :D

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5863743 skrev:
Dina resonemang är så infantilt förenklade.

Såhär skulle det låta om jag besvarade dig på ditt eget vis:

”Ca 1.18 in i klippet ser man rätt tydligt att Yamahan är helt överlägsen Ducatin i inbromsningarna.”

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Crutchlow gör helt rätt; att tacka nej till 100-150 MSEK för två års arbete med det som är hans passion bara för att han riskerar att få brottas med sämre materiel vore oerhört korkat.
Dessutom är inte hans karriär slut om två år, om det skulle gå åt skogen.

Däremot undrar jag om Ducati gör rätt. Vad är det Dovizioso/Crutchlow ska kunna göra bättre än Hayden/Dovizioso eller Hayden/Rossi?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dina resonemang är så infantilt förenklade.

Såhär skulle det låta om jag besvarade dig på ditt eget vis:

”Ca 1.18 in i klippet ser man rätt tydligt att Yamahan är helt överlägsen Ducatin i inbromsningarna.”
Ja, om man är helt okunnig i de olika delmomentens svårighetsgrad skulle man kunna svara så.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5863950 skrev:
Ja, om man är helt okunnig i de olika delmomentens svårighetsgrad skulle man kunna svara så.
Se där. I MotoGP är det allså skillnad i ”svårighetsgrad” mellan att bromsa in i en kurva och att accelerera ut ur en kurva? Vad intressant. Hur många svårighetsgrader skiljer det?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Se där. I MotoGP är det allså skillnad i ”svårighetsgrad” mellan att bromsa in i en kurva och att accelerera ut ur en kurva? Vad intressant. Hur många svårighetsgrader skiljer det?

Om jag skulle få välja mellan att bo med 20 trotsiga ungar i ett år eller med dig radare i en dag hade jag valt de trotsiga ungarna alla dagar i veckan!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sekvensen jag hänvisade till, ca 1.22 in i klippet, visar hur Stoner passerar Rossi i närheten av start/mål-linjen. Den som känner till banan vet att det är åtskilliga hundra meter efter banans sista kurva.

Mot bättre vetande blir då min fråga till dig:
Hur får du det till acceleration ut ur en kurva?

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Att 2007 fortfarande är på tapeten, Ducatis andra fabriksförare slutade 7'a i tabellen. Snabb på rakan och världens bästa superdäck eller inte, Ducatin verkade inte sådär lättkörd..

Snart är det 2014!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Att 2007 fortfarande är på tapeten, Ducatis andra fabriksförare slutade 7'a i tabellen. Snabb på rakan och världens bästa superdäck eller inte, Ducatin verkade inte sådär lättkörd..

Snart är det 2014!
Stoner(på specialdesignade däck)var väl helt enkelt mycket bättre än Capirossi på raktframgasa.Perra kanske kommer med en expertanlys senare?
Somliga har inte kommit över säsongen 2006 än så att 2007 skulle vara glömt vid det här laget är nog att begära för mycket...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men du passar på att flika in lite info angående det år som vi tydligen inte ska prata mer om ;)

Om någon vill diskutera Ducatis förmåga att bygga konkurrenskraftiga hojar är det nästan oundvikligt att nämna 2006 och 2007 (och 2008) även om det är några år sedan :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Stoner(på specialdesignade däck)var väl helt enkelt mycket bättre än Capirossi på raktframgasa.Perra kanske kommer med en expertanlys senare?
Somliga har inte kommit över säsongen 2006 än så att 2007 skulle vara glömt vid det här laget är nog att begära för mycket...
Don't mention the war.

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...