Vad lovade Ducati Rossi under två års tid?P€RRA;5863504 skrev:Ducati lovade väl samma sak i två års tid...
Vad lovade Ducati Rossi under två års tid?P€RRA;5863504 skrev:Ducati lovade väl samma sak i två års tid...
Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.P€RRA;5863508 skrev:Det är intressant eftersom många faller tillbaka till åren 2006 och 2007 som ett bevis för att Ducati ska kunna skaka fram en ny vinnarhoj till Cal.
Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att upprepa ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.
Kanske det. Men Rossi vann inte sin titel i slutet på 2003 (när bytet offentliggjordes), utan under säsongen 2004 och då var det uppenbart för var och en att Yamahan inte var underlägsen.
Men nu pratade vi om nutid och Ducatis förmåga att få fram en vinnarhoj till Cal baserat på att de gjorde det för 6-7 år sedan.Så vitt jag har kunnat se de senaste åren är ”många” i själva verket en (1) person som aldrig upphör att upprepa ”avslöja sanningen” om Ducatins överlägsenhet när Stoner vann på den.
Förändringar så klart.Vad lovade Ducati Rossi under två års tid?
Men nu pratade vi om nutid och Ducatis förmåga att få fram en vinnarhoj till Cal baserat på att de gjorde det för 6-7 år sedan.
Ca 1.21 in i det här klippet ser man rätt tydligt att det nog inte var så stor skillnad på Yamahan och Ducatin 2007
Till lite nytta när Stoner gång på gång gav Vale moppefrilla på rakornaYamahan var betydligt snabbare i kurvorna!![]()
Inte jag heller. Däremot var den uppenbarligen ganska jämbördig med Hondan.Jag minns inte Yamahan som överlägsen 2004...
Dina resonemang är så infantilt förenklade.P€RRA;5863743 skrev:Ca 1.21 in i det här klippet ser man rätt tydligt att det nog inte var så stor skillnad på Yamahan och Ducatin 2007![]()
Ja, om man är helt okunnig i de olika delmomentens svårighetsgrad skulle man kunna svara så.Dina resonemang är så infantilt förenklade.
Såhär skulle det låta om jag besvarade dig på ditt eget vis:
”Ca 1.18 in i klippet ser man rätt tydligt att Yamahan är helt överlägsen Ducatin i inbromsningarna.”
Se där. I MotoGP är det allså skillnad i ”svårighetsgrad” mellan att bromsa in i en kurva och att accelerera ut ur en kurva? Vad intressant. Hur många svårighetsgrader skiljer det?P€RRA;5863950 skrev:Ja, om man är helt okunnig i de olika delmomentens svårighetsgrad skulle man kunna svara så.
Se där. I MotoGP är det allså skillnad i ”svårighetsgrad” mellan att bromsa in i en kurva och att accelerera ut ur en kurva? Vad intressant. Hur många svårighetsgrader skiljer det?
Sekvensen jag hänvisade till, ca 1.22 in i klippet, visar hur Stoner passerar Rossi i närheten av start/mål-linjen. Den som känner till banan vet att det är åtskilliga hundra meter efter banans sista kurva.Se där. I MotoGP är det allså skillnad i ”svårighetsgrad” mellan att bromsa in i en kurva och att accelerera ut ur en kurva? Vad intressant. Hur många svårighetsgrader skiljer det?
Stoner(på specialdesignade däck)var väl helt enkelt mycket bättre än Capirossi på raktframgasa.Perra kanske kommer med en expertanlys senare?Att 2007 fortfarande är på tapeten, Ducatis andra fabriksförare slutade 7'a i tabellen. Snabb på rakan och världens bästa superdäck eller inte, Ducatin verkade inte sådär lättkörd..
Snart är det 2014!
Men du passar på att flika in lite info angående det år som vi tydligen inte ska prata mer omAtt 2007 fortfarande är på tapeten, Ducatis andra fabriksförare slutade 7'a i tabellen. Snabb på rakan och världens bästa superdäck eller inte, Ducatin verkade inte sådär lättkörd..
Om du ser fram emot min analys ska jag självklart ge dig en. Är det bråttom?Stoner(på specialdesignade däck)var väl helt enkelt mycket bättre än Capirossi på raktframgasa. Perra kanske kommer med en expertanlys senare?
Don't mention the war.Stoner(på specialdesignade däck)var väl helt enkelt mycket bättre än Capirossi på raktframgasa.Perra kanske kommer med en expertanlys senare?
Somliga har inte kommit över säsongen 2006 än så att 2007 skulle vara glömt vid det här laget är nog att begära för mycket...
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |