Var ser du Nakamoto?Älskar denna bild av Mr: Nakamoto,s arbete
Var ser du Nakamoto?Älskar denna bild av Mr: Nakamoto,s arbete
Var ser du Nakamoto?
Nej, det är inte Nakamoto.Är det inte Nakamoto som startar upp och sedan ställer sig bredvid killen som torrjuckar?
Nej, det är inte Nakamoto.
Fast det är det kanske visst...Nej, det är inte Nakamoto.
Enligt rykten erbjöds Rossi €17.000.000 för att stanna 2013 men tackade nej. Med tanke på hans förmögenhet tror jag inte att beloppet hade spelat någon större roll för hans val. Pedrosa och Lorenzo hade säkert också tackat nej oavsett lön.Kanske är frånvaron av positiva förändringar ett tecken på att Audi planerar att ta sin Mats ur skolan? Om Audi var av uppfattningen att det är viktigt att Ducati vinner i MotoGP hade de försås sett till att Rossi stannade kvar – eller sett till att värva den allra bästa föraren i MotoGP.
P€RRA;5862604 skrev:Jag tror att Ducati lyckades bra 2006 och 2007 pga ett par faktorer:
1. Skräddarsydda Bridgestone-däck som hanterade bristerna hos hojarna (2006-2007).
2. Ett helt nytt motorreglemente (2007).
3. Casey Stoner (2007).
Med enhetsdäck och samma motorstorlek under flera år hamnade Ducati mer och mer på efterkälken. Utvecklingen gick åt fel håll och Casey fick nog.
Jag tror inte att Ducati kommer att vara konkurrenskraftiga nog förrän vid nästa större ändringen i reglementet, tex att man går tillbaka till 800 cc, ökar till 1200 cc etc eller om fler däcktillverkare tillåts.
Just 2007 lyckades Bridgestone väldigt bra vilket fick flera Michelin-förare (tex Rossi) att byta mitt under säsongen 2008.Sen hade ju såklart Honda Yamaha och de andra skräddarsydda däck till sina hojar 2007 oxå. Bara det att de lyckades sämre med deras kombo på däck, hoj o förare. =)
P€RRA;5863410 skrev:Just 2007 lyckades Bridgestone väldigt bra vilket fick flera Michelin-förare (tex Rossi) att byta mitt under säsongen 2008.
Jag kommer fortsätta hävda att Stoner hade det bästa ekipaget 2007 med de överlägsna Bridgestone-däcken och Ducati-motorn som fick Yamahan att se trött ut rakt fram. Sen körde inte hojen sig själv så klart![]()
Jag håller med dig.
Men jag ville bara poängtera att även de andra däcktillverkarna självklart oxå försökte specialanpassa däck till deras kunder. Men Bridgestone lyckades bättre.
Och idag är det Ducati som har problem, med bland annat, att däcken är mer anpassade för alu-ram.![]()
Men Ducati har ju också alu-ram?![]()
Jag menade inte att Audi skulle ha lockat Rossi med pengar, utan med övertygande löften om förändringar.P€RRA;5863377 skrev:Enligt rykten erbjöds Rossi €17.000.000 för att stanna 2013 men tackade nej. Med tanke på hans förmögenhet tror jag inte att beloppet hade spelat någon större roll för hans val. Pedrosa och Lorenzo hade säkert också tackat nej oavsett lön.
Hur många av sina titlar tog Rossi på något annat än ”det bästa ekipaget”? Eller Doohan? Eller Lorenzo? Eller Rainey? Eller Spencer? Ingen vinner en GP-titel på underlägset material. Inte Stoner, inte Rossi, inte Roberts osv. Så vari ligger det meningsfulla eller intressanta med att upprepa att Stoners Ducati (möjligen) var som bäst 2007?P€RRA;5863410 skrev:Jag kommer fortsätta hävda att Stoner hade det bästa ekipaget 2007...
Hur många av sina titlar tog Rossi på något annat än ”det bästa ekipaget”? Eller Doohan? Eller Lorenzo? Eller Rainey? Eller Spencer? Ingen vinner en GP-titel på underlägset material. Inte Stoner, inte Rossi, inte Roberts osv. Så vari ligger det meningsfulla eller intressanta med att upprepa att Stoners Ducati (möjligen) var som bäst 2007?
Ducati lovade väl samma sak i två års tid så den valsen skulle nog inte Rossi gå på.Jag menade inte att Audi skulle ha lockat Rossi med pengar, utan med övertygande löften om förändringar.
Det är intressant eftersom många faller tillbaka till åren 2006 och 2007 som ett bevis för att Ducati ska kunna skaka fram en ny vinnarhoj till Cal. 2007 var speciellt på många sätt och vis i och med förändringen av motorvolymen och det faktum att det fanns två däcktillverkare som konkurrerade. Stoner och Ducati drog en stor fördel av det men sen blev det sakta men säkert sämre för varje år vartefter konkurrenterna kom ikapp.Så vari ligger det meningsfulla eller intressanta med att upprepa att Stoners Ducati (möjligen) var som bäst 2007?
Inte på samma sätt som Honda o Yamaha har det tydligen.
Älskar denna bild av Mr: Nakamoto,s arbete ...
Hoppas aldrig elracing ersätter dessa fantastiska maskiner!Tomgångsljudet precis när han har startat upp den är fantastiskt!![]()
Kanske det. Men Rossi vann inte sin titel i slutet på 2003 (när bytet offentliggjordes), utan under säsongen 2004 och då var det uppenbart för var och en att Yamahan inte var underlägsen.När Rossi bytte till Yamaha var Hondan det bästa materialet...
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X
Idag har vi fått bekanta os... |