Cal Crutchlow -> Factory Ducati.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men visst är väl ändå Cal vassare i år än Dovi var 2012? Och då talar jag inte enbart resultaten utan om man ser till farten under kval och race och vilka positioner han slåss om.

Cal har 116 poäng och om min matematik stämmer så hade Dovi 108 poäng efter halva förra året, så utan tvekan har Cal gjort lite bättre resultat. Jag skulle dock passa mig för att använda denna analys för att avgöra vem av dem som är den bättre racern. Det är helt enkelt för mycket som skiljer. Stoner är borta men Marquez har tillkommit. Duccarna är mer under isen än någonsin förut, men Valentino är tillbaka på en konkurrenskraftig hoj. Extra hårda däck har ställt till det rejält vid ett antal tillfällen denna säsong. Och framförallt är Cal inne på sin tredje säsong på hojen där Dovi bara gjorde en säsong.

Om du vill avgöra vem av dem som är den bättre racern måste du nog göra det på likvärdigt material, alltså 2012 eller 2014.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Undra hur länge sen det blev klart med bläck att Cal skulle till Ducce? Ryktet säger ju att Yamaha signa Pol redan i Qatar.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
För det första så är Cal för orakad för att köra Ducati och för det andra är det synd att slösa hans talang på sånt skit,,, han bör stanna där han är om han kan...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Om positionen du syftar på, med din metafor, är en VM-titel så är den förmodligen svårare att nå med en Ducati än en Tech 3-hoj.

Ser man till antalet segrar & titlar de respektive teamen har så är ju Tech3 hopplöst att köra för om man vill vinna. Det finns väl ingenting som talar för att man kan vinna VM eller ens ett race på en Tech3? Ducati behöver ju "bara hitta rätt förare/få till en förändring" så kan det vara ett vinnarkoncept igen. Casey vann 3 av sina 5 sista lopp för Ducati 2010, det är inte såå länge sen.

Smagatusk

Guest
Ser man till antalet segrar & titlar de respektive teamen har så är ju Tech3 hopplöst att köra för om man vill vinna. Det finns väl ingenting som talar för att man kan vinna VM eller ens ett race på en Tech3? Ducati behöver ju "bara hitta rätt förare/få till en förändring" så kan det vara ett vinnarkoncept igen. Casey vann 3 av sina 5 sista lopp för Ducati 2010, det är inte såå länge sen.

Sant.

Men få är i Stoners rang, Cal är det definitivt inte. Och ser man till Cals utveckling från 2012 till 2013 så är hans chanser nog störst i Tech 3.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
För det första så är Cal för orakad för att köra Ducati och för det andra är det synd att slösa hans talang på sånt skit,,, han bör stanna där han är om han kan...

Jaja han lär ju iaf hinna tjäna multi dinero, så om det går åt håvete med karriären så kan han väl le hela vägen till banken...... men men va vet jag han kanske tror han kan vinna med Ducatin :va

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Han kommer gå sönder. Hans Duccar kommer gå sönder. Herregud vilket krasch-rekord han kommer sätta. Eller bara ge upp tävlingshelg två.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I ett lite längre perspektiv då! I en tid med brist på fabrikscyklar, vad har gode Cal Crutchlow i kikaren? Ser han en möjlig styrning hos Suzuki etc ..? Och villigt tar två sportsliga "skitår" eller om man vill extrema läroår hos Ducati!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Se det så här - han har ingenting att förlora, vare sig sportsligt eller ekonomiskt.

Han kommer helt enkelt inte att slå Lorenzo, Pedrosa eller Marquez på likvärdigt material. Varken med sin nuvarande cykel eller om han mot förmodan skulle få en fabriks-Yamaha eller fabriks-Honda. Visst, han kan slå dem vid enstaka tillfällen och han har slagit dem vid enstaka tillfällen - då de har kraschat, dragits med uppenbara setupproblem eller åkt med skador. Men han har inte den talang och den racecraft som krävs för att slå dem kontinuerligt och därför kommer han inte att slå dem i ett mästerskap. Cal är ingen "alien" och han behöver därför bättre material än en "alien" och det tror jag han är mycket väl medveten om.

Ducatin är som sagt mer under isen än någonsin förut, men det är inte väldans länge sedan Ducatin var den bästa hojen, eller i alla fall den snabbaste hojen rakt fram. Vem kommer inte ihåg hur Ducatin åkte ifrån Yamahan med flera hojlängder på den långa rakan i Qatar...? Ducati kan uppenbarligen bygga motorer med mycket effekt, och tänk OM de till slut lyckas med sitt chassi...? Osannolikt men inte omöjligt. Då är det helt plötsligt Cal (och Dovi) som sitter på "the shit to have" och då är det helt plötsligt Lorenzo, Pedrosa och Marquez som sitter på underlägset material...En långsökt chansning, men det var faktiskt Dovi's exakta resonemang då han satte kråkan på Ducati's kontrakt och situationen är mer eller mindre identisk för Cal.

Att sedan få flera miljoner istället för Poncharal's växelpengar i lön gör ju inte saken sämre. Som någon redan nämnt, denna löneskillnad är skillnaden mellan att vara tvungen att ta ett vanligt jobb efter karriären eller att bli ekonomiskt oberoende...

Och vad är egentligen alternativet...? Han får ju uppenbarligen ingen Tech3-hoj nästa år, och även om detta hade varit en möjlighet så hade det med stor sannolikhet inneburit en stagnerad karriär. Cal har denna säsong fått ett stort antal medgångssupportrar på grund av en spektakulär körstil, några pallplatser och framförallt ett glatt humör. Om han gör om precis samma sak nästa år kommer dessa medgångssupportrar vända sig mot honom då han inte tagit nästa steg. Tänk bara antalet "Crutchlow har stagnerat" och "Crutchlow är slut" trådar på detta forum...

Tomteskägget

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2012
Hoj
DUCATI 999
Stackars Cal, han kommer inte nå en pallplats på 2år, gissar jag! Fast om nu mot förmodan ducati skulle få till det, så har han ju allt! :) bra betalt och coolaste märket! ;)

Sen förstår jag inte att folk verkar tro att suzuki skulle vara ett bättre alternativ.. Vad lyckades dom med senast? Att dom skulle få fram en hoj som skulle kunna vinna race 2015 ser jag inte så troligt!

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
För det första så är Cal för orakad för att köra Ducati...

images

images

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
I ett lite längre perspektiv då! I en tid med brist på fabrikscyklar, vad har gode Cal Crutchlow i kikaren? Ser han en möjlig styrning hos Suzuki etc ..? Och villigt tar två sportsliga "skitår" eller om man vill extrema läroår hos Ducati!
Ja, här ligger ju det intressanta. Vad händer under de här två åren som Calvin kommer köra Ducati? Hur kommer det utveckla honom och hur kommer Audi/Ducati att utvecklas? Det är alltför lätt att dra slutsatsen att båda två (tre) kommer ha två år som i allt väsentligt liknar Rossis två år hos Ducati.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Sen förstår jag inte att folk verkar tro att suzuki skulle vara ett bättre alternativ.. Vad lyckades dom med senast? Att dom skulle få fram en hoj som skulle kunna vinna race 2015 ser jag inte så troligt!
Om Suzuki skulle erbjuda samma ekonomiska ersättning som Ducati har väl en förare knappast fler sömnlösa nätter att se fram emot än med röda kläder i garderoben?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Stackars Cal, han kommer inte nå en pallplats på 2år, gissar jag! Fast om nu mot förmodan ducati skulle få till det, så har han ju allt! :) bra betalt och coolaste märket! ;)

Om Suzuki är ett bättre alternativ låter jag va osagt. Men Suzukin blev stadigt bättre och bättre (detta med Bautista som förare). Frågan är hur bra den egentligen var, en duktigare förare hade kanske kunnat sniffa på pallplatser med den.
Jag tycker hur som helst inte att Ducatin ser ut att bli bättre och bättre...snarare tvärt om

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om Suzuki är ett bättre alternativ låter jag va osagt. Men Suzukin blev stadigt bättre och bättre (detta med Bautista som förare). Frågan är hur bra den egentligen var, en duktigare förare hade kanske kunnat sniffa på pallplatser med den.
Jag tycker hur som helst inte att Ducatin ser ut att bli bättre och bättre...snarare tvärt om
Då undrar jag vad det är du ser?
Lab-duccen med Pirro som förare placerar honom mycket längre fram än när han sitter på Spies bojsänke.
Jag förstår inte hur folk kan döma ut Ducati så totalt? Självklart kommer de att leverera en konkurrenskraftig maskin. Frågan är bara när.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom