Cal Crutchlow -> Factory Ducati.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Nooo Cal! Don´t do it!

Edit 1: Hade gärna sett han köra Tech 3 i 2 år till sen satsat på Suzuki...

Edit 2: Vilket han i och för sig fortfarande kan göra efter 2 år med Ducati...

Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Helt rätt Cal!
Tänk på dig själv, det är det ingen annan som gör.
Ska bli riktigt kul och se vad han kan göra på Ducatin!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om det nu inte visar sig att han är en av väldigt få som lyckas riktigt bra på duccen utan att han istället får svårt på den som många andra och börjar harva omkring nere på 7-8:e-platser istället för pallen/pallchanser så ska det bli riktigt kul att höra vad han säger..

Jag hoppas att han lyckas, men det finns nog en risk för lite pajasstämpel om han skulle fortsätta klaga nu när han fått precis det han ropat sig hes över ett tag nu, en "factory ride"..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad skulle skilja Cal från Hayden, Dovi, Melandri, Spies och Rossi?
Vad har han för superegenskap som de andra saknar?

Tror det blir samma visa som med alla andra som gått till Ducati de senaste åren. Hög svansföring innan första testen, snack om potential som vart efter övergår i uppgivenhet och frustration.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Med tanke på alla cals lowsiders med yamaha så ska det bli intressant o se vad som händer när han pressar framänden på ducati...

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Skrev samma sak i denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showt...chlows-besatthet-av-en-quot-factory-ride-quot
men upprepar mig igen då denna tråden känns bättre att skriva i nu när det är klart.

Personlig åsikt:
Audi kommer inte att tillåta någon halvmessyr. Att ens ha den inställningen som Ducati hade när Rossi kom dit, är ta-mej-fan helt absurt: Låta stoltheten stå ivägen för segrar och viktig positiv PR... ofattbart.

Cal och Dovi kommer förmodligen att få bestämma ganska mycket i utvecklingen av den nya ´14.
Jag kommer följa detta med spänning då jag faktiskt tror att CC kommer sätta Duccen på pallen redan under 2014.
Sedan kommer vi nog att få höra en del "sanningar/kommentarer/klagan" från CC ändå. Han är sådan....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ska bli intressant å se om italienarna har svalt stoltheten och hoppar när cal säger till dom att hoppa, rossi misslyckades med att försöka få italienarna att fatta vad det handlar om och jag tvivlar på att cal lyckas! Så vi får tacka cal för hans tid i motogp synd att han är så jävla kåt på en fabriksstyrning men jag antar att pengarna är viktigare i det här skedet än det sportsliga:näsblod

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Den som gillar att identifiera och häckla förare som ”gnäller” har en riktig godbit i Doviziosos senaste offentliga uttalande:

”On this bike everybody have a problem. I don't think that this Ducati have one positive point right now. We have a few limits in every area and with a bike like this you cannot go fast.”

http://superbikeplanet.com/2013/Aug/130801b.htm

Erfarenheten talar förstås för att Calvin kommer köra ungefär som Hayden och Dovizioso gör nu; det blir nog föga spännande att se honom på Ducatin i början av nästa säsong. Men det kanske händer underverk med hojen under 2014 och framför allt 2015. Och då har ju engelsmannen alla chanser att förvandlas till en ny alien.

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Jag var förväntansfull när VR signade för Ducati och tyvärr gick det ju inte så bra. Dovi tycker jag ändå har visat potential på sin hoj även om han vet att det finns massa begränsningar som gör att han inte kan ta högre placeringar. Om hojen behövs köras mer aggressivt vet jag inte, går ju att spekulera massor men de verka r ha en rätt bra koll själva på vad som är problemet. Men Dovi har gjort det bra ändå på en helt ny hoj för hans del, speciellt om man jämför med hayden. Cal. Kommer nog prestera som Dovi, men kanske att de får ordning på hojen tills 14 och kanske ligger på 5-6plats istället för 7 och 9. Någon pallplacering kanske dyker upp med, men overall får de nog nöja sig med 5a och 6a nästa säsong. Hur som helst blir det något att följa och hoppas på en rejäl skräll.

Tycker att det är bra att Cal testar. Kul att han och Dovi blir stallkamrater igen, den största battlen blir välmmellan som själva.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Skrev samma sak i denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showt...chlows-besatthet-av-en-quot-factory-ride-quot
men upprepar mig igen då denna tråden känns bättre att skriva i nu när det är klart.

Personlig åsikt:
Audi kommer inte att tillåta någon halvmessyr. Att ens ha den inställningen som Ducati hade när Rossi kom dit, är ta-mej-fan helt absurt: Låta stoltheten stå ivägen för segrar och viktig positiv PR... ofattbart.

Cal och Dovi kommer förmodligen att få bestämma ganska mycket i utvecklingen av den nya ´14.
Jag kommer följa detta med spänning då jag faktiskt tror att CC kommer sätta Duccen på pallen redan under 2014.
Sedan kommer vi nog att få höra en del "sanningar/kommentarer/klagan" från CC ändå. Han är sådan....

Kanske men att "sätta den på pallen" räcker inte i min värld. Det har Rossi redan gjort. Den måste kunna tävla med Yamahan och Hondan på ett vettigt sätt i varje tävling....dit känns det långt. Just nu kämpar dom ju för att hålla CRT hojar bakom sig.....snacka om pinsamt!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...jag antar att pengarna är viktigare i det här skedet än det sportsliga:näsblod
Du själv skulle avvisa en konkurrent till din nuvarande arbetsgivare som kontaktade dig och erbjöd dig fyra gånger högre lön och den position som du strävar efter men som din nuvarande arbetsgivare inte tänker ge dig?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Den som gillar att identifiera och häckla förare som ”gnäller” har en riktig godbit i Doviziosos senaste offentliga uttalande:

”On this bike everybody have a problem. I don't think that this Ducati have one positive point right now. We have a few limits in every area and with a bike like this you cannot go fast.”

http://superbikeplanet.com/2013/Aug/130801b.htm

Erfarenheten talar förstås för att Calvin kommer köra ungefär som Hayden och Dovizioso gör nu; det blir nog föga spännande att se honom på Ducatin i början av nästa säsong. Men det kanske händer underverk med hojen under 2014 och framför allt 2015. Och då har ju engelsmannen alla chanser att förvandlas till en ny alien.

Det uttalandet är ingen ögonbrynshöjare direkt!

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Tråkigt, för detta är inte en utveckling åt rätt håll enligt min mening för denna pilot.
Dovi försvann ju ganska snabbt från att ha legat bråkat i toppen tidigare. Tyst blev det åxå.
har ducati någon stor nyhet till 2014? Typ nytt chassi lr liknande?

Smagatusk

Guest
Med tanke på alla cals lowsiders med yamaha så ska det bli intressant o se vad som händer när han pressar framänden på ducati...

Kom att tänka på hur glad Casey var (vi är first-name-basis med varandra så det är ok) när han kom till Honda för att han slapp oväntade framhjulsläpp. Två lopp in i säsongen gick han ändå i backen på grund av ett framhjulssläpp från Ducati.

Rossis. :D

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Min "teori" (always follow the Money) är att Ducati efter att ta fram Panigale modellen och rådande konjunktur mer eller mindre var bankrutt (där av också uppköpta) och helt enkelt inte kunnat satta lika hårt i prototyp klassen MotoGP där saker allt kostar bara för mycket.

Nya ägare (xxxxx) kanske har kapital att skjuta till eller så säljer Panigale bra och det finns pengar att hämta på banken :fyllisar.

Smagatusk

Guest

Varför tror du det? Ingen annan har fått göra det.

Ducati lyssnade inte på Stoner fast än han bärgat en VM-titel åt dem, och att de inte lyssnade på Rossi är ju helt absurt.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Varför tror du det? Ingen annan har fått göra det.

Ducati lyssnade inte på Stoner fast än han bärgat en VM-titel åt dem, och att de inte lyssnade på Rossi är ju helt absurt.

Personlig åsikt:
Audi kommer inte att tillåta någon halvmessyr.
De kommer inte tillåta att "teknikerna" gör samma misstag igen och slarvar bort flera års utveckling samt struntar i förarnas åsikter/erfarenheter.

Paddockchatter har sammanfattat det hela rätt bra tycker jag:
http://www.paddockchatter.com/2013/08/why-move-to-ducati-could-be-right.html

Smagatusk

Guest
Du själv skulle avvisa en konkurrent till din nuvarande arbetsgivare som kontaktade dig och erbjöd dig fyra gånger högre lön och den position som du strävar efter men som din nuvarande arbetsgivare inte tänker ge dig?

Snygg jämförelse. :tummenupp

:dummer

Enligt tolvmiljoner andra på sporthoj så sitter han på jävligt konkurrenskraftigt material, så vem hindrar honom från att ta en VM-titel?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom