Casey Stoner to test for HRC

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Först av allt jag är inget fan av Stoner, men han var(är) en Gud på o köra båge.
Att han inte skulle kunna ge bra feedback ser jag som ett skämt.
Det är bara att grundinställa hans hoj så justerar Stoner körningen? Lägg av..
Är man tvåfaldig världsmästare KAN vi nog utgå från att han kan ge adekvat feedback.
Känns som du inte läst/förstått va den återfödde skrev och menade...

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
De vore grymt coolt att se Casey Stoner köra igen, helst på HRC material fast en ducce hade varit coolt de med..!

Stoner VS Marquez :kär

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Först av allt jag är inget fan av Stoner...
Som fezt skrev tror jag du missuppfattade vad Denåterfödde skrev. Att låta en förare som är duktig på att anpassa sin körning efter hojen testa kan vara problematiskt. Nu tror jag iofs inte att det är något större problem men frågorna känns ändå relevanta.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och det är det som är så trist. Nu får han köra hoj utan att behöva tävla.

Jag tror chansen för en comeback blev ännu mindre nu. :(

Eller så ger det mersmak och en testrunda då och då kanske inte räcker för att stilla begäret?

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Skulle vara lite småkul om MM, DP och CS körde en testdag/helg tillsammans i framtiden.
Det borde blir lite intern tävlan om att vara snabbast runt banan.

Att låta en förare som är duktig på att anpassa sin körning efter hojen testa kan vara problematiskt

Kan väl ses som en fördel oxå? Om en förare kan anpassa sin körstil efter en hoj så kanske föraren kan säga vad som måste förbättras för att slippa anpassa körstilen? =)
Sen, som sagt, har CS varit kronad bäst i världen två år. Tror man kan sin sak då. =)

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Jag tror att det faktum att hans V8-satsning inte går nå't vidare kan påverka. Han har redan efter några rejs beklagat sig över att han måste köra om massa folk som gör allt för att blocka honom... min gissning är att han räknat med att hamna i toppen betydligt lättare.

Förr eller senare kommer han säkert att ångra att han inte fortsatte odla (och få beröm och betalt för) sin håjåkar-talang. Om det är någorlunda "förr" så kanske han har chans till en comeback.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror att det faktum att hans V8-satsning inte går nå't vidare kan påverka. Han har redan efter några rejs beklagat sig över att han måste köra om massa folk som gör allt för att blocka honom... min gissning är att han räknat med att hamna i toppen betydligt lättare.
Låter väldigt olikt Casey.

Att de inte flyttar på sig när han vill förbi är riktigt elakt.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Var det delvis testandet som Casey ogillade eller var det att resa runt med cirkusen med allt var det innebar?

Spekulerar.
Sysslat med racing hela sitt liv, tror han inte trivdes med all mediabevakningen och hur hans image framställdes.
För honom var det nog en stor lättnad att slippa motogp, hans enda passion som kvarstår är att köra hoj därav testet. Inte så konstigt egentligen.

Läste någonstans det enda som skulle få honom tbx vore att Espeleta klev av och att man införde 750cc 2 takt.

Jag tror han aldrig kommer tillbaka :)

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Jag går ju omkring och tror att det var frun som sa "Nu får du sluta, Casey, och satsa på familjen" vilket han gjorde för hennes skull. MEN det blev inte så kul..

Det är klart han längtar tillbaka och vill ha fler VM-titlar, frågan är om det kostar en skilsmässa att få göra det roligaste i världen - köra MotoGP-hoj alltså?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag går ju omkring och tror att det var frun som sa "Nu får du sluta, Casey, och satsa på familjen" vilket han gjorde för hennes skull. MEN det blev inte så kul..

Det är klart han längtar tillbaka och vill ha fler VM-titlar, frågan är om det kostar en skilsmässa att få göra det roligaste i världen - köra MotoGP-hoj alltså?

Jag har tänkt i precis samma banor, är inte han den ända föraren genom tiderna där frugan agerar paraplytjej i typ alla race? Man får känslan av att hon är en rätt krävande människa... men jag kan ju ha fel såklart.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Kommer att tänka på Stefan Everts, Niki Lauda, Mike Hailwood och till viss del Max Biaggi.

Inte så viktigt,men Everts slutade ju aldrig, han var skadad en eller ett par säsonger (eller var det den ruttna Husqvarnan han flydde från) innan han var back in business på Yamaha. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag har tänkt i precis samma banor, är inte han den ända föraren genom tiderna där frugan agerar paraplytjej i typ alla race? Man får känslan av att hon är en rätt krävande människa... men jag kan ju ha fel såklart.
Har inte både RdP och Shakey sina respektive som paraplyflickor på gridden?

EDIT: Och Melandri?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Jodå. Finns flera, James Ellison träffade sin fru när hon var paraplyflicka, HRCs presschef Rhys Edwards ska gifta sig med en paraplyflicka osv.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
P€RRA;5861451 skrev:

Men Melandris dam är ju fan fantastisk. Tuttarna är ungefär lika stora som Melandris huvud och i samma höjd.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Inte så viktigt,men Everts slutade ju aldrig, han var skadad en eller ett par säsonger (eller var det den ruttna Husqvarnan han flydde från) innan han var back in business på Yamaha. :)

Du har nog rätt. Hade han inte bestämt sig för att lägga av när han var skadad? Tror han var borta två fulla säsonger i alla fall och kom tillbaka och tog ett antal titlar till.

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Just flickvän Melandri är ett blickfång.
Det jag tycker är roligast är när Marco kommer in och sätter sig i sin stol, då kommer hon efter och sätter sig på knä bredvid honom, liksom för att hylla honom och visa att det är han som bestämmer.
Säkert en överenskommelse, just DÄR måste han få känna sig stor och bäst. Oavsett.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom