Casey Stoner to test for HRC

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Herregud. När man ser den här bilden från Australien tycker jag det är lätt att förstå att det inte passar vem som helst att vara professionell racerförare.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-08-07 kl. 15.59.13.jpg
    Skärmavbild 2013-08-07 kl. 15.59.13.jpg
    59.4 KB · Visningar: 225

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Herregud. När man ser den här bilden från Australien tycker jag det är lätt att förstå att det inte passar vem som helst att vara professionell racerförare.
Ja herregud! Vilken tur att han har lagt av så att vi inte behöver utstå sådanahär skandalscener!! :brinnerup

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fast jag förstår honom till viss del, om man skall köra typ 40 varv, hur smart är det då av förarna som står i 20+ position på gridden att börja med att slåss om platserna 20 - 30 redan på de inledande varven? Borde man inte vara smart och se till att försöka jaga ikapp toppen några varv (typ 20) innan man börjar sätta av varandra?

Men har du inte HELT fel här? Om man kvalar på 20:de, så är man ju JÄTTEmycket hjälpt av att i den inledande röran plocka positioner, just för att senare är det mycket svårare?
Jag själv kvalade 14:e på sista racet på Åsen i fjol, låg femma ut på varv två, och när jag tre varv före mål gjorde en pissvurpa i hårnålen, så låg jag åtta. Detta TROTS att de bakom körde mycket fortare! Men jag hade kommit iväg från den klungan varv 1 till 4!

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.

Herregud, jösses!
Vad är det som händer på bilden egentligen? Intervjuar dem honom?
Ojojoj, hur kunde Stoner härda ut så pass länge som han gjorde? Helt otroligt...

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Att gå över till stödhjulsracing när man är bland dom snabbaste på 2 hjul då har man lagt av!. Casey är SOPSLUT!, men inte pga av honom själv utan pga hans kärring och unge. Iom detta så gör det att han aldrig kommer kunna köra snabbt på hoj igen. Case(Y) Closed. :3freak

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
1.47.6 körde Stoner idag.

Pole-tiden förra året var 1:44.969 och banrekordet är 1:45.589.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Var det på 2013 eller 2014hoj?
This morning, Casey tested a few small items on the 2013 RC213V and continued into the afternoon before switching onto the 2014 machine, the same as Dani Pedrosa and Marc Marquez tested in Aragon.

Då lät inte DePuniets 1:48.60 på Suzukin så illa ändå då.
Nej, men det var tydligen väldigt varmt i dag (30 grader i luften och 50 i asfalten) och RdP ska ha kört 1:47,0 på testen i maj.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Fixerad?

Jag gillar att diskutera saker och när Smagatusk lägger upp ett klipp med Stoner, i en tråd om Stoner, och nämner mig i sitt inlägg svarar jag :)

Haha jag tänkte även att du har en en signatur som inte ger direkt dom positivaste signalerna om CS.
Förstår att han inte är din favorit eftersom du är så kritisk mot hans personlighet.

CS upprör många och därför tror jag det vore en riktig succé om han kom tillbaka och skapade lite show.
Kan tänka mig hans reaktion när MM har tryckt av honom i sista kurvan.:lol

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
1.47.6 körde Stoner idag.

Pole-tiden förra året var 1:44.969 och banrekordet är 1:45.589.

= stoner är sopslut :tungan

Nä men de va väl inte så illa pinkat... 1,5 sek från racepace, och inte för att ja gillar stoner, men om jag var hann hade jag inte tagit några onödiga risker på ett test. Hade gärna sett han i en comeback.. om de mot förmodan skulle ske, är det inte förrän 2015-2016 tippar jag..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vale och Stoner i team hos Suzuki kanske? :va ;)

Skulle få Rossi och Lorres förra sejour att verka som en mild bris. :)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5865488 skrev:
[video på Stoner-testet]
Kul klipp.

:)

Man undrar ju varför han skulle göra det här om han inte funderar på att börja tävla igen. Han ”borde” ju ägna sig åt att etablera sin nya livsstil om det är den som gäller.

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Stoner går väl fortfarande på lön från HRC året ut, så något borde han väl göra gör lönen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kul klipp.

:)

Man undrar ju varför han skulle göra det här om han inte funderar på att börja tävla igen. Han ”borde” ju ägna sig åt att etablera sin nya livsstil om det är den som gäller.
Utan avsikt att sänka mig till samma nivå som de som skyller Stoners pensionering på frun, kan jag ändå tänka mig att även Stoner njuter av lite så kallat KF (kärringfritt) några dagar, precis som vi dödliga.

Hans KF innefattar dessutom närkontakt med RC213V. Få förunnat.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Han varken klagar eller gnäller: "Stoner säger sanningen!" *

* Gammalt SH-ordspråk.

Hur är det inte sant då? Ljuger han om att han hamnar i en dålig startposition eller vad menar du? :p I mina ögon/öron konstateras en fakta som han är mycket väl medveten om. Han är definitivt på det klara med att han måste kvala bättre. Men visst är det en liten puff:)P) av missnöje(gnäll?), självklart. Men det är ju knappast en lögn han konstaterar.

Fast jag förstår honom till viss del, om man skall köra typ 40 varv, hur smart är det då av förarna som står i 20+ position på gridden att börja med att slåss om platserna 20 - 30 redan på de inledande varven? Borde man inte vara smart och se till att försöka jaga ikapp toppen några varv (typ 20) innan man börjar sätta av varandra?

Jag TROR dessutom att en del förare i den klassen blockar Casey för att det är just han. "Ingen jävla hojåkare skall komma in här och tro att han är något bara för att han är tvåfaldig världmästare i MotoGP."

Det hade gärna fått vara lite mer av den varan i MotoGP. Det är för "smart" tycker jag som det är nu.

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Utan avsikt att sänka mig till samma nivå som de som skyller Stoners pensionering på frun, kan jag ändå tänka mig att även Stoner njuter av lite så kallat KF (kärringfritt) några dagar, precis som vi dödliga.

Hans KF innefattar dessutom närkontakt med RC213V. Få förunnat.
Du och jag skulle tacka ja om HRC ringde och frågade om vi ville köra lite RC213V. Men Stoner har ju redan ägnat större delen av sitt liv åt GP-racing och en Hondaprototyp borde hetsa upp honom lika mycket som en Ford Mondeo höjer vår puls.

Edit: KF (ha ha!!) kan han ju lätt fixa genom att bara ringa kompisar (och nannyn om det behövs) och dra ut med båten. Eller helikoptern. Att han inte avböjde att komma till Japan och testa borde betyda att han har svårt att anpassa sig till livet efter MotoGP.

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...