Casey Stoner to test for HRC

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Du och jag skulle tacka ja om HRC ringde och frågade om vi ville köra lite RC213V. Men Stoner har ju redan ägnat större delen av sitt liv åt GP-racing och en Hondaprototyp borde hetsa upp honom lika mycket som en Ford Mondeo höjer vår puls.

Det måste ju betyda att de som tävlat fler säsonger än Casey åker omkring på, vad de uppfattar som, en Ford Mondeo?
Pedrosa, Rossi, Lorre? Snacka om att deras jobb känns trist helt plötsligt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror Radare ville spetsa till det hela lite men visst ligger det en del i det han skriver. Har man kört det värsta som finns på två hjul i 7 säsonger är nog nyhetens behag över för ganska länge sedan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
P€RRA och Radare håller med varandra!11!!!1 :skrämd

Men jag tror ni båda har fel.
Även efter ett antal säsonger på en RC213V så pirrar det nog av att hoppa på igen. :)

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Jag tror Radare ville spetsa till det hela lite men visst ligger det en del i det han skriver. Har man kört det värsta som finns på två hjul i 7 säsonger är nog nyhetens behag över för ganska länge sedan.

Kanske kanske inte.. Men det varför bytte då Casey till en bil? hmm som vi skulle gå från Ford Mondeo till en .. hmmm... .
Marx-Big-Wheel.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Casey har sagt att han inte gillar den utvecklingen som MotoGP gör/gjort. Han har kört dom värsta prototyperna ända sen han körde i minsta GP-klassen upp till den största. Men nu tycker han dom gjort för mycket för att "göra det billigare" med enhetsdäck och massa begränsningar. GP är inte riktigt lika mycke GP längre. Så jag kan förstå att han tycker det är mer Ford Mondeo över klasserna mot vad det varit och att det inte attraherar honnom.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
HRC mörkar, syndes ju klart & tydligt i videon att han låg drygt sekunden under gällande banrekord. Snälla Casey kom tillbaka!

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tror karln snart e tebax... kanske som någon sa 2015/2016...
Han kommer snart bli less på att gå hemma & söla och se hur gubb-magen växer till sig
av att sitta och pösa runt i en Aussie grand turismo och sörpla fett med Rosévin med svärmor...usch..

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om han ( Stoner ) saknar utmaning i nuvarande MGP utförande, så tipsar jag honom att hoppa på Ducatin igen. Där skulle han få jobb "över öronen" vilket inte säger så lite. Han skulle onekligen ge många (inkl) mig själv en känga om han lyckas :tummenupp

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
CS framstår för mig som lite utav en kyckling, han gillar inte den racing som är i tävlingarna men han har inget emot att testköra Hondas GP-hojar på en stängd bana, "hello princess" :D

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Hur är det inte sant då? Ljuger han om att han hamnar i en dålig startposition eller vad menar du? :p I mina ögon/öron konstateras en fakta som han är mycket väl medveten om. Han är definitivt på det klara med att han måste kvala bättre. Men visst är det en liten puff:)P) av missnöje(gnäll?), självklart. Men det är ju knappast en lögn han konstaterar.
Du missförstår något här tror jag :) Perra menar nog inte att Stoner ljuger, han var sarkastisk och menade att stoners gnäll och klagande, inte får kallas gnäll och klagande, utan han säger ju "bara som det är" = "sanningen"...:)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
CS framstår för mig som lite utav en kyckling, han gillar inte den racing som är i tävlingarna men han har inget emot att testköra Hondas GP-hojar på en stängd bana, "hello princess" :D

Han har väl aldrig sagt att han inte gillar själva racingen? Det är allt runt omkring racingen som han inte tycker om (dvs resor, PR-arbete, ändringar i reglementen etc etc), som jag förstått det.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Han har väl aldrig sagt att han inte gillar själva racingen? Det är allt runt omkring racingen som han inte tycker om (dvs resor, PR-arbete, ändringar i reglementen etc etc), som jag förstått det.

Vad det än är som han inte gillar, saknar jag honom inte.
(Trots att han enl mig är en av tidernas bästa förare) för att...:

Tät racing = grina
PR = grina
Åka Jetkärra = grina
Regler = grina
Köra mot Valle = :gråta

Bye Princess, I´m out! :hej

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Casey har sagt att han inte gillar den utvecklingen som MotoGP gör/gjort. Han har kört dom värsta prototyperna ända sen han körde i minsta GP-klassen upp till den största. Men nu tycker han dom gjort för mycket för att "göra det billigare" med enhetsdäck och massa begränsningar. GP är inte riktigt lika mycke GP längre. Så jag kan förstå att han tycker det är mer Ford Mondeo över klasserna mot vad det varit och att det inte attraherar honnom.

Så uppfattar jag det hela, något har gått fel när det har blivit så dyrt att utveckla och skapar massa restriktioner.
CRT hojarna är beviset att det blivit galet, gatrelaterade motorer i prototyp chassie inom GP :va

Tror Dorna gräver sin egen grav.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag skrev om han saknar utmaningar alltså inte att han gör det. En väsentlig skillnad. Sedan skrev jag det efter att jag läste "Axxexs " inlägg om att Stoner "kört värsta prototyperna ända sen han körde i minsta GP-klassen upp till den största. GP är inte riktigt lika mycke GP längre. Så jag kan förstå att han tycker det är mer Ford Mondeo" Så om Stoner skulle tycka att det är Mondeo Cup så kvarstår utnmaningen att ta sig an crapbike Ducati och visa alla att det går eller inte går!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Om jag nu får inflika så tror jag inte alls Casey eller någon av de andra rävarna känner att köra gp hoj är som för oss att köra Ford Mondeo.
Jag tror de alla älskar att köra hoj. Och det värsta som finns är såklart mest lockande. Och om man inte gillar cirkusen men älskar gasa hoj. Varför då inte köra test. Som en bandag för oss efter uppehåll. =)

Edit.
Ni kanske tycker det är kul att köra Ford Mondeo? Den tanken slog mig nu och gjorde lite ont. Min uppfattning är att det är bland det tråkigaste som finns.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vore spännande att sätta Casey på en Ducce och se vad skillnaden blir på ett varv.

Men nånting säger mig att Ducati inte är lika intresserade av det som jag. :rolleyes:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
P€RRA;5865577 skrev:

I filmen Fastest beskriver någon hur Rossi var som ett barn på julafton när han skulle får komma ut och köra WSBK-R1:an efter några veckor med gips och rehab, så där var det nog inte bara som ännu en dag på kontoret.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Du missförstår något här tror jag :) Perra menar nog inte att Stoner ljuger, han var sarkastisk och menade att stoners gnäll och klagande, inte får kallas gnäll och klagande, utan han säger ju "bara som det är" = "sanningen"...:)

Förstår det :) Bara späder på här lite för stämningens skull! Gillar ju Stoner så jag tycker det är trevligt att se att han uppenbarligen gjort ett stort intryck på folk när ryktena går trots att han själv gång på gång dementerar dom, och trots att han bara var en "dagsslända" när det begav sig. Ingen blir gladare än jag av att se att folk fortfarande uttrycker sina känslor om honom!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin