CATALUNYAS Grand Prix. Gran Premi Aperol de Catalunya

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Skandal att Terol fick segern, det var en juste omkörning och Spanjacken gjorde ett misstag.
Eeh, va?

Efter omkörningen prejar han medvetet ut sin motståndare utanför banan. Han behövde inte själv utrymmet, utan ville bara ha motståndaren av banan. Psykopatbeteende – total likgiltighet för andras hälsa och säkerhet.

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skandal att Terol fick segern, det var en juste omkörning och Spanjacken gjorde ett misstag.
Undra om samma dom hade skett om det var tvärtom :rolleyes:

Är du full?

Den lilla extra knuffen ut i gräset hade inget med någon linje att göra, det var enbart ett litet vingel för att knuffa honom av asfalten.

Juste omkörning? :hihi Jajääädrar.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vurpan i Moto2 med Turken som rammade Simon var riktigt elak :gnissla raceincident.

http://youtu.be/9Or3Ixcpr34

Raceincident? Jag fattar inte vad Sofuoglu tänkte i det läget!!! Försökte han köra om? Hängde sig gasen? Det finns ju inte en chans i helveta att hinna om där!!!
Förare som gör sådana hårresande felbedömningar/ tar så korkade beslut som Sofugolu gjorde där MÅSTE förändra sitt beteende. Sätt dit honom!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Zarco borde ha fått segern som han förtjänade. Terol satte sig i den situationen, och han kune ha släppt gasen innan han åkte ur. Dorna och racedirection får f-n ta och skärpa sig, dom bara sitter och dömer ut straff så fort valfri spanjor råkar illa ut.

SKÄRPNING!!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Zarco kunde ha lämnat lite plats och gett fan i att trycka tillbaka. Skönt att han blev av med segern.

Helgens kommentar var nog Edwards när han kom ut från läkaren:
- De sa att jag hade fel namn. Jag hette inte Valentino Rossi!

:D

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte mycket att orda om nu efteråt!

Fast Terol vs Zarco är lite som i hockeyn fast tvärt om!

I slutet på hockeyn tar domaren gärna inga utvisningar! Det brukar heta,det är upp till spelarna att avgöra fighten! I situationen Terol vs Zarco på upploppet blir domarna plötsligt mycket intresserad av en situation som sker så många många ggr i ett lopp! Ta starterna & in i första böjarna (som jag tur är sällan ser bestraffas) då lovar jag att Terol vs Zarco situationen inte är närheten av en liknelse :)

Det var säkert enligt reglerna rätt att ta ifrån Zarco segern, även om jag enkelt skulle kunna leva med om man inte gjort det!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tittade på loppet nu precis då jag inte varit hemma. Håller med om att GP-loppet var ett riktigt sömnpiller. :trött

Kul med Spisen på pallen dock, längtar tills han plockar ner Jörgen till andreförare i Yamaha. :)

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
jag kan tycka att man kan dela ut varningar på sin höjd(125a avtryckningen var rätt ful).... att gå in och avgöra resultatlistorna är ett djäkla ofog som dom bör sluta med.... dramatiken kommer försvinna och med den publiken:arsele

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Zarco borde ha fått segern som han förtjänade. Terol satte sig i den situationen, och han kune ha släppt gasen innan han åkte ur. Dorna och racedirection får f-n ta och skärpa sig, dom bara sitter och dömer ut straff så fort valfri spanjor råkar illa ut.

SKÄRPNING!!

Handlar inte ett dugg om var du kommer från.

Han har sin linje och sen ett litet tryck åt vänster.
Helt rätt att ta segern från honom.
Fast MCM`s poll eller var du nu läser kanske tycker annorlunda.

Vadå satte sig i situationen, du tycker kanske att han också bromsade på sig?

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Handlar inte ett dugg om var du kommer från.

Han har sin linje och sen ett litet tryck åt vänster.
Helt rätt att ta segern från honom.
Fast MCM`s poll eller var du nu läser kanske tycker annorlunda.

Vadå satte sig i situationen, du tycker kanske att han också bromsade på sig?

Med tanke på hur han kastade sig in i mittenspåret in i sista kurvan så ja han satte sig i den situationen själv, sen hade han kunnat slå av på gasen om han inte ville köra lite på gräset. Synd att det blev som det blev då Zarco var väl värd segern. Sen kan man ju undra varför domarna inte gjorde något mot Folger som tryckte av folk hej vilt?!?!?

/A

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Med tanke på hur han kastade sig in i mittenspåret in i sista kurvan så ja han satte sig i den situationen själv, sen hade han kunnat slå av på gasen om han inte ville köra lite på gräset.

/A

Stackars dina konkurrenter säger jag bara.
Bara för att en person väljer ett annat spår än det man själv tycker är bra så är det okej enligt dig att trycka folk av banan.

Varför ska han slå av på gasen, han är också med i dragracet till mållinjen.

Sen det med Folger kan jag inte uttala mig om vad han gjort, jag har bara sett sista kurvorna.

Verkar som en del av de som klagar på domaren i hockey trots en solklar tripping även finns på SH.

Inga namn nämnda.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Stackars dina konkurrenter säger jag bara.
Bara för att en person väljer ett annat spår än det man själv tycker är bra så är det okej enligt dig att trycka folk av banan.

Varför ska han slå av på gasen, han är också med i dragracet till mållinjen.

Sen det med Folger kan jag inte uttala mig om vad han gjort, jag har bara sett sista kurvorna.

Verkar som en del av de som klagar på domaren i hockey trots en solklar tripping även finns på SH.

Inga namn nämnda.

poängen är att det inte är hockey... man snor spåret av konkurenten, det är en del av sporten. rena torpederingar kan straffas men att gå in å peta i tid och otid är ett bra sätt att döda sporten:död

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping