CB 600 Hornet

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Blev lycklig ägare till en hornet 600 -98 som gått 245 mil köpte den av en 58 årig gubbe :D
 

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
Crotchrocket skrev:
2178751 Jag kör med ett laser. Skall se om jag kan ordna något - bara det slutar regna! :3freak

Regnar? här regnar det aldrig men har ju ingen hoj för tillfället så det är ju skit samma om det regnar eller inte. så letar hornet galet.
men skulle vilja höra en hornet med Micron slip on. för det låter brutalt på många andra hojar=)
 

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 -03
Nu har regnet slutat MEN, när jag kommer ut i garaget så är bakdäcket platt :confused: Letar lite och hittar någon metallbit som borrat sig rätt igenom ett splitternytt pirelli diablo strada :död Går det att laga en sådan grej, eller är det bara till att köpa nytt.... :(
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Well skrev:
2169407 Istället för att dreva om hojjen (kan göra det också) så se till att ta bort katten (sitter vertikalt monterad precis framför bakhjulet) så ska du se att det blir fint drag i bitarna.
Det bästa är att man inte ens måste ha en katt på hojjen och det är inte heller olagligt att ta bort den även om den är originalmonterad :tummenupp

Har du tagit bort din katt då? Kapat o svetsat ihopa eller ? Efter ingreppet måste man inte ställa in i provbänk då?
Hmm jag har en -01 men det har väl oxå katt ser det ut som iaf.
 

Jettman

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Vårgårda
Hoj
YZ 250
Fatbar styre

Hade tänkt att sätta på dett Fatbar på min Hornet. Men va ute å mätte lite nu å kom fram till att det bara är 24 mm mellan skruvarna och fatbar styret har ju en diameter på 28.6 mm. Nån som vet hur man ska göra.
 
Last edited:

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Jettman skrev:
2216871 Hade tänkt att sätta på dett Fatbar på min Hornet. Men va ute å mätte lite nu å kom fram till att det bara är 24 mm mellan skruvarna och fatbar styret har ju en diameter på 28.6 mm. Nån som vet hur man ska göra.

Du måste antingen byta styrkrona eller sätta på risers/adapters, det blir sällan snyggt med risers dock.
 

Celing

Motard mannen
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Hornet

Jag har en hornet 900 -02 som jag undrar över om det sitter någon strypning för jag tycker den verkar lite slö att få upp den på bakhjulet.För alla som skriver att det är bara att gasa. Lite tips om vad jag kan göra skulle jag bli glad..

Mvh Celing
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ny här på forumet och äger en Hornet 600 '02.

Någon som kan tipsa om en bra slip on till vettigt pris?
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Halloj, går och velar på en del nu om jag ska sälja och köpa motard, eller behålla och snickra i vinter... Båda tilltalar tyvärr..
Tänkte höra med er, som verkar kunna en hel den om dessa hornet maskiner..
Jag har själv en 01´as 600, tyvärr den med front kåpa fram.. Ser för hemsk ut. Tänkte "bygga" om den till streetfighter till nästa säsong, om jag nu behåller..
Är det något som måste byggas om (svetsa osv)
För att byta

- Lykta typ: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=134381
- Flytta instrumenteringen

Väldigt nybörjare inom detta, men är som sagt riktigt sugen på att ge mig i det ia.f... Har en bror som är händigare än det mest :tummenupp
 
Last edited:

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
norda skrev:
2252697 Halloj, går och velar på en del nu om jag ska sälja och köpa motard, eller behålla och snickra i vinter... Båda tilltalar tyvärr..
Tänkte höra med er, som verkar kunna en hel den om dessa hornet maskiner..
Jag har själv en 01´as 600, tyvärr den med front kåpa fram.. Ser för hemsk ut. Tänkte "bygga" om den till streetfighter till nästa säsong, om jag nu behåller..
Är det något som måste byggas om (svetsa osv)
För att byta

- Lykta typ: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=134381
- Flytta instrumenteringen

Väldigt nybörjare inom detta, men är som sagt riktigt sugen på att ge mig i det ia.f... Har en bror som är händigare än det mest :tummenupp

Du har Pm :)
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top