HondaGreg
Scorpion on wheels
Jag röstar helt klart på den ljusa varianten. Läckert!
Well skrev:2522903provkör en hornet som är -03 eller nyare....helt annan hoj.
Honda ändrade massor på horneten till -03 och ännu lite mer till -05.
Dessutom har -03 och framåt katalysator och den får man plocka bort eftersom mc inte har några krav på katt.
Utan katten så får man ett helt gäng pigga pållar till.
Sedan e ju smaken som baken....men enligt mig så e horneten jäkligt mycket snyggare än er-6:an....fast jag e kanske lite partisk
Cozy P skrev:2522923Halloj!
Som det ser ut nu så köper jag mig en hornet 900 inom en snar framtid, en -04:a. Ngn som har tips rörande försäkringar/försäkringsbolag?? Är 25 och bor i Stockholm, har tillgång till garage. Vore grymt schysst om nån hade några tips eller så!
Tillönskar alla er en bra vecka!
Well skrev:2522903provkör en hornet som är -03 eller nyare....helt annan hoj.
Honda ändrade massor på horneten till -03 och ännu lite mer till -05.
Dessutom har -03 och framåt katalysator och den får man plocka bort eftersom mc inte har några krav på katt.
Utan katten så får man ett helt gäng pigga pållar till.
Sedan e ju smaken som baken....men enligt mig så e horneten jäkligt mycket snyggare än er-6:an....fast jag e kanske lite partisk
Fredr28 skrev:2526328Såg precis bilderna på Hornet 600 - 2007 ....
Jaha, med den designen blev min 2004 mer eftertraktad på marknaden.
Man har tagit det sämsta från ER6-n och Suzukis fula avgas.
Fredr28 skrev:2526328Såg precis bilderna på Hornet 600 - 2007 ....
Jaha, med den designen blev min 2004 mer eftertraktad på marknaden.
Man har tagit det sämsta från ER6-n och Suzukis fula avgas.
http://visualante.org/static/images/2007Hornet/09.jpg
Fredr28 skrev:2526328Såg precis bilderna på Hornet 600 - 2007 ....
Jaha, med den designen blev min 2004 mer eftertraktad på marknaden.
Man har tagit det sämsta från ER6-n och Suzukis fula avgas.
than skrev:2529420Tycker att 07:an var en riktigt snygg motorcykel men det skulle heta nåt annat än Hornet!!!
En Hornet ska ha mer klassiska drag.
Fredr28 skrev:2529612Hmmm, men "hatten" (klumpen med instrumenten) ovanför lampan är gräslig.
Avgaset är ungefär lika stort som hojen i övrigt. Om man nu måste vara "trendig" och ha avgaset på sidan under hojen så kunde man väl valt en diskretare modell ala R6 i.a.f.
Gillar inte bak skärmen.
Så om man byter avgas, byter instrumenten och tar fram sågen och kapar bakskärmen kan den blii snygg, men varför inte köpa en annan hoj då?
Ett snabbt haffsverk i Photoshop så har den blivit snyggare:
trasher84 skrev:2531351
Här är en annan variant verkar det som undrar när de officiella bilderna kommer? Ser iallafall inget vidare ut enligt mitt tycke. En riktig misslyckad designstöld från fz1/fz6 o denna bilden vet jag inte vad jag skall tycka om
Snygg tank iaf
Mr Mac skrev:2531377Bilderna längre upp i tråden är de officiella. Fler bilder med olika färger på hojen finns här Hondamc.se
Mr Mac skrev:2524767Stämmer det verkligen? Som jag förstått det är Horneten i princip oförändrad idag jmf första årsmodellerna. De enda ändringarna är väl en kosmetiskt uppdatering -03 och -05. Utöver kosmetika har -05 och framåt också en porrig framgaffel i guld. Motor m.m. är i princip exakt samma sak vilket säger en hel del om hojen, omåttligt populär trots en nästan 10 år gammal konstruktion visar att Honda har hittat rätt.
Jag var väldigt nöjd med min 600 -98 förutom att den var aningen surrig på motorväg och svag på låga varv. Det är dock något som alla 600-kubikare dras med. Horneten är en riktigt kul stadshoj!
mr_majzoo skrev:2531592någon som hittat något om spec. på motorn? Kommer den ligga i samma effekt/vrid som föregångaren tro? Jag tyckte allt att den såg rätt bra ut
trasher84 skrev:2531351
Här är en annan variant verkar det som undrar när de officiella bilderna kommer? Ser iallafall inget vidare ut enligt mitt tycke. En riktig misslyckad designstöld från fz1/fz6 o denna bilden vet jag inte vad jag skall tycka om
Snygg tank iaf
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |