CB 600 Hornet

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Har till båda ska se om jag hittar det bara...[/QUOTE]

Har du letat färdigt snart? ;)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Sutte och läst lite i tråden och de som slår mej är att större delen av er med hornet har bytt styre. Nu kör jag en Hornet 600 -05:a och har orginalstyret på..kan nån förklara för mej skilnaden med att ha ett annat styre ?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Blir en mycket trevligare hoj att köra, den ser mycket bättre ut också.
Styret blir bredare och lite lägre, jag tycker att det blir en mycket trevligare körställning.
 

Bifogat

  • _MG_3042smaller.JPG
    _MG_3042smaller.JPG
    113.4 KB · Visningar: 219

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Paser skrev:
2644189 Har du letat färdigt snart? ;)
¨
Hittar inte den sidan jag letar efter...

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_600_f_hornet_2001.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_hornet_1999.php

600'an ska göra 0-100 på 3,4sek har jag för mig..
Ska leta vidare, vet att det finns en sida där 600'an och 900'an jämnförs...[/QUOTE]

Tack så mycket.
Det var superschysst att kolla upp det, är dock ännu mer nyfiken på sifforna på en 900. Tack på förhand om du tar dig tid att leta upp det.
 

Blanck

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda Hornet 06
katten?

Är rätt ny på det här med mc men går det att plocka bort katten utan att byta till slipon? Alltså fortsätta att köra med orginal. Har nyss köpt mig en hornet 600
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Blanck skrev:
2649017 Är rätt ny på det här med mc men går det att plocka bort katten utan att byta till slipon? Alltså fortsätta att köra med orginal. Har nyss köpt mig en hornet 600
Hornet fick kat 2003 har jag för mig.
Bara att fixa ett system från en äldre hoj.

Jag har iaf ingen kat på min 02'a.
 

Aragorn

Guest
Hej!
Någon som har lyckats att göra något åt den groteskt stora skylthållaren på Horneten?
 

Bifogat

  • skylt.JPG
    skylt.JPG
    96.7 KB · Visningar: 217

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Sutte och läst lite i tråden och de som slår mej är att större delen av er med hornet har bytt styre. Nu kör jag en Hornet 600 -05:a och har orginalstyret på..kan nån förklara för mej skilnaden med att ha ett annat styre ?

På den Hornet jag hade förra sommaren hade den förra ägaren monterat ett cross-styre av okänt märke. Det gör mer än vad man kan tro för utseendet. Jag tyckte att körställningen blev mycket bättre med ett bredare styre. Att byta styre är en väl investerad tusenlapp.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
På den Hornet jag hade förra sommaren hade den förra ägaren monterat ett cross-styre av okänt märke. Det gör mer än vad man kan tro för utseendet. Jag tyckte att körställningen blev mycket bättre med ett bredare styre. Att byta styre är en väl investerad tusenlapp.

Kanske lite utanför men hur mycket får/kan man göra innan garantin släpper?

Styre, ruta, baken, pinnar, speglar, filter, slipon, hel ... etc

Som jag förstår det så är det ok sålänge det är honda reservdelar men har tyvärr inte garantiboken tillgänglig nu. Någon?

Sen kan man ju alltid byta tillbaka :)
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Kanske lite utanför men hur mycket får/kan man göra innan garantin släpper?

Styre, ruta, baken, pinnar, speglar, filter, slipon, hel ... etc

Som jag förstår det så är det ok sålänge det är honda reservdelar men har tyvärr inte garantiboken tillgänglig nu. Någon?

Sen kan man ju alltid byta tillbaka :)

Jag köpte en ny Suzuki i helgen som också har 5 års garanti. Då frågade jag säljaren om hur mycket man fick ändra innan garantin slutar att gälla. Svaret jag fick var: "Ändra hur mycket du vill. Går hojen sönder pga det är det bara att plocka bort trimdelarna och stoppa tillbaka original. Suzuki behöver ju inte få veta du mixtrat med hojen."

Avgassystem och estetiska prylar som fotpinnar, styre m.m. borde inte vara några större problem. Så länge inte det uppkomna felet beror på den del du bytt ut tror jag inte att du kommer att få trubbel med ev garantiärenden. Om motorn skär ihop kan det knappast bero på att du bytt styre.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Hej!
Någon som har lyckats att göra något åt den groteskt stora skylthållaren på Horneten?

mycket lätt, bara asa väck skiten, och gör en ny av en bit plåt. Lätt billigt och snabbt:tummenupp

Går även att återställa till orginal, varför man skulle vilja det:va
 

Bifogat

  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    85.3 KB · Visningar: 255
Last edited:

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Ni som vet lite mer om hornet, jag är väldigt sugen på en hornet men vet inte om jag ska ha en 600 eller 900. Har ringt och kollat försäkring det skiljer sig inte mer en 800kr/året på dessa modeller för mig. I och för sig så kollade jag på en -03 900 och en -05 600 så vad tror ni? jag har rätt ofta tjejen med mig bakpå så en 900 lämpar sig ju bättre om man har någon bakpå ofta men skit i det. Busfaktorn då hur stor är den skillnaden?:yoparty
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Hej igen har suttit och kollat på lite bilder och kommit fram till att jag inte ser någon oljetrycks lampa stämmer det att det inte finns någon varningslampa för oljan :va
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Har beställt ett Leo-Vince slip on till min hoj och undrar om man måste bestycka om förgasarna samt om nån vet hur man rensar arslet på bettan?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top