CB 600 Hornet

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Själv kör jag en så länge bara en 125a men funderar på att gå upp till en tyngre hoj nästa säsong. Jag har kikat lite på en hornet och lite andra liknande hojar. Men vad finns det fler för liknande hojar typ er6 an men mer?
Och är det en bra första 600cc hoj?
 

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Hur dyra är såna hojar att försäkra ungefär om man är 19 år? eventuellt att jag försäkrar den på farsan. De ska tilläggas att jag bor lite utanför Falun så jag bor inte i någon storstad.
 

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Ok då vet jag.
En hornet 600 är street 1 va? Speciellt om jag har den reggad som 25kw va?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Mattsson88 skrev:
2553817 Ok då vet jag.
En hornet 600 är street 1 va? Speciellt om jag har den reggad som 25kw va?

Nix, street 2. Det spelar ingen roll om du har den reggad som 25 kw eller full effekt. Iom att du är under 25 blir det dessutom dubbel premie jmf 35 år, dvs 11.500/9.000 kr beroende på var du bor.
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Mr Mac skrev:
2554114 Nix, street 2. Det spelar ingen roll om du har den reggad som 25 kw eller full effekt. Iom att du är under 25 blir det dessutom dubbel premie jmf 35 år, dvs 11.500/9.000 kr beroende på var du bor.

Det där vettefan om det stämmer. Jag är 21 år och bor i stockholm och pyntar 6700 kr hel/hel år.

MVH B
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Bais skrev:
2554823 Det där vettefan om det stämmer. Jag är 21 år och bor i stockholm och pyntar 6700 kr hel/hel år.

MVH B

Det beror troligtvis på att du tecknade försäkringen innan den 10 februari då premierna höjdes. Jag har för mig att jag betalade ca 3300:- per år vilket med dubbel premie blir det du betalar. Det kommer troligtvis att bli några tusenlappar dyrare för dig nästa år. Om hojen är mellan 4-10 år gammal blir din premie 2 x 4.300 kr = 8.600 kr per år.

Så här står det på Hondas hemsida:

Rabatt för "extra MC". Skall fler än en Honda MC försäkras i hushållet lämnas 50% premierabatt på den som har lägst ord. premie.
* För ungdomar tom 24 år gäller dubbel ord. pris jämfört med 35 år och äldre.
** OBS! Särskild stöld- och vagnskadesjälvrisk gäller.
 

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Hmm då får jag väl regga den på farsan och så får jag väl låna "hans" hoj då.
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Mr Mac skrev:
2554916 Det beror troligtvis på att du tecknade försäkringen innan den 10 februari då premierna höjdes. Jag har för mig att jag betalade ca 3300:- per år vilket med dubbel premie blir det du betalar. Det kommer troligtvis att bli några tusenlappar dyrare för dig nästa år. Om hojen är mellan 4-10 år gammal blir din premie 2 x 4.300 kr = 8.600 kr per år.

Så här står det på Hondas hemsida:

Rabatt för "extra MC". Skall fler än en Honda MC försäkras i hushållet lämnas 50% premierabatt på den som har lägst ord. premie.
* För ungdomar tom 24 år gäller dubbel ord. pris jämfört med 35 år och äldre.
** OBS! Särskild stöld- och vagnskadesjälvrisk gäller.


Fast det är skumt endå jag köpte och tecknade försäkringen den 27 maj. :confused:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ja kolla upp va de skulle kosta för mig å åka husa igen, bor 5mil norr om sthlm de skulle gå på 1500:- halv / hel å då var de samma år som ja skulle fylla 25.

EDIT: hos folksam som ja brukar använda.
 

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
than skrev:
2533230 Har bestämt mig för Hornet 900!! En lackfråga till nån med erfarenhet.

Det finns ju en lackvariant till bla Hornet 900 -03 som är matt/mörkgrå och alltså inte klarlackad. Riktigt läckert men måste den inte vara väldigt repkänslig och svårare att få ren mm?

Kompisen köptden varianten i sommras och vad han sa så gick det lätt att tvätta. och repig vart den inte heller.. reperna syns nog mer på min som är klarlackad svart..
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Dum fråga kanske, men är grenröret på en hornet 02 tillverkad i rostfritt?

Funderar på att linda in grenröret i avgasbandage men vill inte att det ska rosta...
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
När tråden ändå är uppe tänkte jag se om någon vet lite acctider i de vanligaste intervallerna?
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Hade en Horny 600 i somras. Kan bara säga att jag va mer än nöjd. Man hänger på literhojarna bra upp till 100- 130. Efter det har man inte mycket att säga till om. Men förbannat bra hoj för övrigt. :tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Paser skrev:
2637888 Dum fråga kanske, men är grenröret på en hornet 02 tillverkad i rostfritt?

Funderar på att linda in grenröret i avgasbandage men vill inte att det ska rosta...

Ställer frågan igen, ngn som vet säkert?

Galen skrev:
2638722 Båda om du har :tummenupp
Har till båda ska se om jag hittar det bara...
 
Last edited:

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
trasher84 skrev:
2531351
2007_Honda_CB600F_Hornet_r.jpg


Här är en annan variant verkar det som :va undrar när de officiella bilderna kommer? Ser iallafall inget vidare ut enligt mitt tycke. En riktig misslyckad designstöld från fz1/fz6 o denna bilden vet jag inte vad jag skall tycka om :D
Snygg tank iaf


det där är en photoshopad bild som legat ute på sidan raptors and rockets.. den kommer aldrig tillverkas men man kan ju gärna pröva göra en själv.. men framlyset var coolt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top