Paser skrev:2393045har precis fått på mina nya däck (pirelli diablo strada), vad har ni för tryck i era däck?
Bais skrev:23934173 bar prick både bak och fram
mvh /B
ps rekomendationen står väl på svingen vid kedjeskyddet ds.
Paser skrev:2394296Tack!
Jo det har jag sett men tyckte att däcken hade lite lite luft ändå...
HondaGreg skrev:2473638Tjena,
helt ny här.. och sitter emellanåt på en helt standard Hornet 600.
Är inne på att moda med:
- miniblinkers
- flyscreen (snygga såna)
- baklampa
- avgas
- fler tips?
Vill gärna ha tips på olika varianter och var man får tag i dem.
Bilder o ljudklipp emottages med glädje.
(ja jag har läst tråden. men det saknas konktret info)
Cheers
Paser skrev:2473785Hett tips: crossstyre!! Blir en helt annan hoj!
HondaGreg skrev:2473638Tjena,
helt ny här.. och sitter emellanåt på en helt standard Hornet 600.
Är inne på att moda med:
- miniblinkers
- flyscreen (snygga såna)
- baklampa
- avgas
- fler tips?
Vill gärna ha tips på olika varianter och var man får tag i dem.
Bilder o ljudklipp emottages med glädje.
(ja jag har läst tråden. men det saknas konktret info)
Cheers
Cozy P skrev:2476346Kommer man sakna vridet ... om man köper en 600??
Cozy P skrev:2476346Kommer man sakna ... möjligheterna till att köra lite längre om man köper en 600??
Fredr28 skrev:2479116Jag har inte kört 900:an men kan svar på dina frågor kring 600:an.
Smaksak. 600:an har mer ketchupeffekt, nästan all effekt kommer vid 8000rpm-13000rpm och då händer det saker. Ett kärt uttryck lyder: "Vad skall man med vrid till, jag hur ju en växellåda?"
600:an är ättrigare medans 900:an starkare, smaksak.
0-100 vinner 900:an om det är viktigt.
Jag har kört 43mil i sträck (förutom stopp för tankning) med min 600:a och det var lite småjobbigt, men jag tror inte att 300cc mer hade hjälpt till utan problemet var snarare fartvinden då man saknar kåpor och sitter ganska upprätt.
HondaGreg skrev:2485036Inte för att jag är så erfaren hojåkare...men rent generellt så känner jag att
det är lite roligare att varva. 600:an (utan att direkt jmf med 900:an) är helt hysterisk med sina 13k rpm. Man kan väl inte köra en hoj som varvar som min bil!
Tack för tipsen, men jag tror att jag kommer ta "Plastklumpen" o blinkers före styret. Följdfrågan är då: var för jag tag i en passande skylthållare? (helst bolt-on så jag slipper dutta för mycket).
Slip-on: DPM? Que? Vardå?
Och du.. Fredr28: Var har du köpt din flyscreen? Kan vara av intresse med en likadan! OM den gör någon nytta?!
Tnx!
Cozy P skrev:2485221Okej, nån som kört Hornet 900 OCH 600 som kan ge nå tips?? Är 900:an tråkigare o köra än 600:an?? Nån som har nå bra utlåtande om 900:an??!
HondaGreg skrev:2485036
Slip-on: DPM? Que? Vardå?
Och du.. Fredr28: Var har du köpt din flyscreen? Kan vara av intresse med en likadan! OM den gör någon nytta?!
Tnx!
HondaGreg skrev:2491374Fler frågor som jag kommer på allteftersom:
1. LED-blinkers har jag fått intrycket blinkar i annan takt än glödlampevarianten. Blinkar inte dessa svagare när man kompenserar för
blinkhastigheten?
2. Var hittar man en bra skylthållare??
3. Var hittar man snygga clear-baklyktor??
4. Växellådsoljan är densamma som motoroljan?
Ytterst tacksam för svar!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |