CB 600 Hornet

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Någon decimeter på 2:an?? ut och öva,, ca 70 knyck på 2:an ett lätt tryck på kopplingen och gasa så kommer den så fint så.

Jag skulle inte dreva ner min mer än vad jag har nu, jag har ju som sagt 15 45 och jag i stort sett tappat en växel känns det som. visst den går 250 på mätaren men då är det varvstoppet på 6:an ocskå och den tvekar aldrig att ta mig dit.
Men den varvar betydligt mer vid landsvägskörning.
Så det lär väl bli lite mera skildnad om du sätter 15 47.

Btw, när vi ändå pratar om bakhjul,ni som har 600:eek:r hur tycker ni att dom är att köra på slangen med? en på mitt jobb har en och jag har testat den , superskön hoj att köra på slangen med, liten och lätt känns den mot 900:an , går upp så fint på 2:an den ocskå.

Fortfarande ingen som har sett en helsvart hornet? jag har letat som f*n,, tror det kunde blir snyggt.
Om någon är bra på ps så gör gärna en och visa mig..
 
Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Jag är absolut ingen kung på slangen heller, men lite mer än någon decimeter kan jag, jag ligger på ca 5500 varv kittlar till koplingen och ger gas. Med den drevningen skall det inte vara några problem. Men jag har orginal drevning på dock.

Sen spelar det ingen roll på toppfarten, jag kan inte köra snabbare än 200km/h (blåser ju av), ni som har touring kåpar kanske kan det iof.

mvh
rayback
 
Last edited:

Markus H

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Fajerblejd-03
Amerikanargung

tja!

Har äntligen samlat mod att göra ett inlägg!! hehe:D

Någon som bytt till hårdare fjädrar i framgaffeln?
E roffes rätt ställe att skaffa fjädrarna?
Var kan jag annars få tag på dom?

fassan säger "D e inga problem d har jag gjort på massa hojar!"
Han har ju faktiskt haft rätt någon gång innan:D
Vad tror ni

kram!!!
 

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Nån som har ett förslag på hur man får loss bakhjulet utan depåstöd.:confused:
Extrem idetorka i värmen.............
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Jag lyckas bara få upp den ngn decimeter på 2an med koppling, men jag är inte någon stuntkung heller så ;)

Så drevningen: 15 fram och 47 bak, bör inte vara några problem alls då?
Någon som vet någon "billig och prisvärd" onlineshop med hyffsade leveranstider som har dessa drev?
Hur blir det med toppfarten, sänks den drastiskt?

Angående toppfarten.. Ta förhållandet mellan det gamla antalet kuggar och det nya antalet och gånga det sedan med den gamla toppfarten så har du ju iaf en teoretisk toppfart:)
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Jag är absolut ingen kung på slangen heller, men lite mer än någon decimeter kan jag, jag ligger på ca 5500 varv kittlar till koplingen och ger gas. Med den drevningen skall det inte vara några problem. Men jag har orginal drevning på dock.

Sen spelar det ingen roll på toppfarten, jag kan inte köra snabbare än 200km/h (blåser ju av), ni som har touring kåpar kanske kan det iof.

mvh
rayback


Lägg i 2:an tryck till så att däparna trycks ihop o gasa o klicka till kopplingen samtidigt. Då går den upp!

Jag lyckades med en 2´o clock=)... o hojen skrotades.. men upp går den. Missade växelspaken o fick lite panik:gnissla
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Jag har frevat om min 900 , jag har 15 45 nu , och den går att gasa upp på 2:an om man gasar släpper och gasar så kommer den så fint så, men den gick ju att få upp på 2:an med orgialdrevning ocskå, bara att koppla upp den, det gör jag fortfarande trots att jag har drevat ner den ,tycker det blir mer kontrollerat då.
Med nuvarande drevning så går den att få upp på 3:an med hjälp och kopplingen och lite ryck och slit.

Btw, ingen som har bilder på en mattsvart hornet?? jag funderar på ett litet vinterprojekt.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=5022 mattsvart!!!:tummenupp
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Jaha, bara jag som är sämst då ;)...men sommaren är inte slut ännu iallafall;)
Men ligga över 200km/h utan kåpor klarar jag, även om det känns i nacken när det är dags att kliva av ;)
Tre stycken "blinksmileys" på två meningar..hmm..man börjar ju undra..
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jaha, bara jag som är sämst då ;)...men sommaren är inte slut ännu iallafall;)
Men ligga över 200km/h utan kåpor klarar jag, även om det känns i nacken när det är dags att kliva av ;)
Tre stycken "blinksmileys" på två meningar..hmm..man börjar ju undra..

Jag tycker ocskå att det går rätt så bra att ligga över 200 utan kåpor,, visst man vill inte göra det i 10 mil men. iofs så tror jag inte att min hoj går så mycket fortare än 200 längre, den går ca 250 på mätaren, innan jag drevade om den så gjorde den runt 260 på mätaren. men den ska ju bara gå ca 230 ärliga med standarddrevning så jag antar att jag tappat endel.

Nästa gång jag byter dlrivpaket blir det orgilaldrevning igen, ,den varvar mindre , går fortare, och går att köra på slangen i alla fall.


Jo den är väl på sätt och vis mattsvart,, men jag har tänkt mig ännu mera mattsvart,, typ hela hojen,..
 
Last edited:

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Någon decimeter på 2:an?? ut och öva,, ca 70 knyck på 2:an ett lätt tryck på kopplingen och gasa så kommer den så fint så.

Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.


Visst funkar saker och ting bra bara man gör på rätt sätt :tummenupp

Visst dreva ner lite du , men dreva inte ner för mycket bara, med den drevning som jag har nu så tvekar aldrig hojen.
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Tack för tipset. Var ute en sväng precis och testade detta och vipps så satt det, är dock fortfarande sugen på att dreva någon kugg.

Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....


Ettan är så hetsig, det blir lätt ryckigt, och allt går så fort..

Släng i tvåan och dra på,, när hojen börjar dra så duttar du till på kopplingen ,,inte alls lika tyckigt som på ettan.

Jag är ingen kung på att köra på slangen , men få upp den är inga problem och sen köra tvåan ut, det är inte svårt,, sen med lite tur så lyckas jag med min växling till 3:an ocskå , men då börjar det gå fortare.
Och har jag en riktigt bra dag så lyckas jag hålla hojen på balanspunkten en stund ocskå.. så ut och öva,, det ska jag...
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Jag tycker att det är nojjigt att försöka få upp den på ettan...lol :p 70 på tvåan shit pomfritt jag får nog öva lite vidar på ettan först....

Glöm inte att ha foten på bromsen bara ;), brukar räcka med att ge avslag på gas men för säkerhets skull så bör den vara där :)
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jo foten på bromsen är bra att ha om man går upp för högt,, men det är ju ocskå så att när det känns som att man är för högt så har man en bit kvar..
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Jo foten på bromsen är bra att ha om man går upp för högt,, men det är ju ocskå så att när det känns som att man är för högt så har man en bit kvar..

JO som sagt det gäller att träna och kliva ur kycklingdräkten.
 

Magnusp

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Hornet 600 - 99
Någon som har en bra guide hur man tar bort styret på en 600an?

Måste man låsa gasvajrarna nere vid förgasaren för att få bort gashandtaget?

Har snart inte mycket hår kvar på huvet :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Någon som har en bra guide hur man tar bort styret på en 600an?

Måste man låsa gasvajrarna nere vid förgasaren för att få bort gashandtaget?

Har snart inte mycket hår kvar på huvet :)

Kolla igenom den här tråden... på ngn av sidorna finns det en guide på hur man ska göra :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top