CB 600 Hornet

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Fick på mitt diod bakljus häromdagen,riktigt nöjd blev man förutom att
dom blinkar som fan trots motstånd som skulle motverka detta.Röda
fälgstripes är också på klistrat,matcha bra mot bakdämparen.Nu är det bara
en ny kedja som ska innhandlas så jag kan byta till 15-45 drev.Är ju inga
problem å slanga nu men kunde ju vara roligt å få upp den på 3:an också.

Magnusp

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
Hornet 600 - 99
Vet vilken guide du menar. tyvärr så är inte den fullständing, två bilder som inte fungerar.

Problemet är igentligen bara hur man får bort gasen. Måste man släppa på vajrarna nere vid förgasaren?

Kolla igenom den här tråden... på ngn av sidorna finns det en guide på hur man ska göra :tummenupp

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Vet vilken guide du menar. tyvärr så är inte den fullständing, två bilder som inte fungerar.

Problemet är igentligen bara hur man får bort gasen. Måste man släppa på vajrarna nere vid förgasaren?

Lossa styret först så kan du dra det lite åt sidan, så blir det mycket lättare att ta av gashantaget. Jag behövde inte lossa några vajar iaf.

Last edited:

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Då åkte äntligen nya drev på hojen Provade i veckan att byta bakdrevet,
blev 44kuggars. Kände ju helt klart skillnad på draget i maskinen å den lättar
fram utan bekymmer:D Kände mej inte riktigt nöjd(ville ha mer:tungan) så det var bara att åka å beställa ett 14kuggars oxå:D
Mekade dit 14 drevet ida, säger bara det, nu blev det riktigt kul att köra med hornet :tummenupp nu händer det grejor vill ja lova som natt å dag om man jämför med orginal.Gjorde väldigt lite på varvtalet, bara att rekommendera:yoparty

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Då åkte äntligen nya drev på hojen Provade i veckan att byta bakdrevet,
blev 44kuggars. Kände ju helt klart skillnad på draget i maskinen å den lättar
fram utan bekymmer:D Kände mej inte riktigt nöjd(ville ha mer:tungan) så det var bara att åka å beställa ett 14kuggars oxå:D
Mekade dit 14 drevet ida, säger bara det, nu blev det riktigt kul att köra med hornet :tummenupp nu händer det grejor vill ja lova som natt å dag om man jämför med orginal.Gjorde väldigt lite på varvtalet, bara att rekommendera:yoparty

har du prövat toppa den??har bytt i bak ja me förut har funderingar på fram me!men vill att hojjen gör över 200 i alla fall!!!den gör väll ca 220 nu me 2 kugg upp bak!!men är väll mest om man vill kunna få upp den på bakjulet på trean man får byta i fram!för 2:an nu e inga problem!!

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
har du prövat toppa den??har bytt i bak ja me förut har funderingar på fram me!men vill att hojjen gör över 200 i alla fall!!!den gör väll ca 220 nu me 2 kugg upp bak!!men är väll mest om man vill kunna få upp den på bakjulet på trean man får byta i fram!för 2:an nu e inga problem!!

Har inte provat att toppa den än men orginal började den sega vid cirkus 180 nu passerar den 200 utan problem å det finns mer att ge den drar riktigt fint även runt 200.Många ggr när man drevar om så kan till och med topphastigeten bli samma eller mer för maskinen blir både starkare å den orkar varva ut ordentligt i 6an så jag tror inte det blir ngn märkbar skillnad på toppen:tummenupp
Blir stor skillnad om du nu byter fram oxå, bara att rekommendera:Rockbanan

linde

Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Har inte provat att toppa den än men orginal började den sega vid cirkus 180 nu passerar den 200 utan problem å det finns mer att ge den drar riktigt fint även runt 200.Många ggr när man drevar om så kan till och med topphastigeten bli samma eller mer för maskinen blir både starkare å den orkar varva ut ordentligt i 6an så jag tror inte det blir ngn märkbar skillnad på toppen:tummenupp
Blir stor skillnad om du nu byter fram oxå, bara att rekommendera:Rockbanan

hmm man får väll pröva i alla fall !det går ju som tur är att byta tillbaks:D !

tackar för svaret!!!

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Så, nu har jag beställt ny kedja och 15/45 drev.
Kommer förhoppningsvis på fredag så blir att smäcka dit det på lördag eftermiddag. Hur lång tid kan det ta uppskattningsvis att byta för en värdelös och en som föddes nerkladdad med olja att byta?

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Så, nu har jag beställt ny kedja och 15/45 drev.
Kommer förhoppningsvis på fredag så blir att smäcka dit det på lördag eftermiddag. Hur lång tid kan det ta uppskattningsvis att byta för en värdelös och en som föddes nerkladdad med olja att byta?

Köpte du orginallängd på kedjan eller är den längre?Har själv 15/45 drev
liggandes hemma.

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Köpte du orginallängd på kedjan eller är den längre?Har själv 15/45 drev
liggandes hemma.

Jag vet faktist inte. Snackade med en försäljare och han blev osäker om det skulle behövas en längre kedja så han gick ut i verkstaden och kollade med dem. När han väl kom tillbaka så började han bara skriva artikelnummer och jag tänkte faktist inte på att fråga :huvet .

EDIT: Det finns ju fler som har bytt här som kanske kan svara på detta innan fredag?

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Jag vet faktist inte. Snackade med en försäljare och han blev osäker om det skulle behövas en längre kedja så han gick ut i verkstaden och kollade med dem. När han väl kom tillbaka så började han bara skriva artikelnummer och jag tänkte faktist inte på att fråga :huvet .

EDIT: Det finns ju fler som har bytt här som kanske kan svara på detta innan fredag?

Har ställt frågan tidigare men inte fått nått svar.
Får la gå till en butik,kanske man får svar där då.

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Snygg hoj!!:tummenupp
Trevligt att se andra hornet 900.
Måste bara vara värst och erkänna att jag kör med 15/49 drev:D så kul......:yoparty

Själv har 15 fram org bak, tycker det räcker. Men 49 bak, stuntar du eller? hade iof varit jäkligt kul att testa med en familjepizza där bak. Går den upp på slangen med gas i fyran?

Mrje

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -07
Är det någon skillnad på motorn mellan en 600 -07 och säg ett par år tillbaks?
Tänkte mest effektmässigt.

linde

Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Är det någon skillnad på motorn mellan en 600 -07 och säg ett par år tillbaks?
Tänkte mest effektmässigt.

tror att 03 så kom katalysatorn !!då fick motorn lite mer häst eftersom

katalysatorn tar ca 5hk!!så tar man bort den har man ca 5hk "gratis":tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...