CB 600 Hornet

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hehe, jo de gjorde jäkligt mycke tyckte ja me.. bare å skaffa :yoparty

Provar lägga upp en bild från ikväll då, lite lek,.. e' bara novis fortfarande men arbetar mig uppåt.. ;P:arsele

se... du lyckades me att ladda upp en bild, det var väl inte så svårt:pannkyss

tänkte passa på med med att plantera en liten fråga!

söker efter en street fighterlampa, är det ngn som vet vart man kan hitta en sådan till ett bra pris? har letat men ej hittat, har för mig att jag sett en lampa för runt 1200 spänn olackad me jag kommer fasen inte ihåg vart jag hittade den men ngn här kanske kan hjälpa mig lite, tack på förhand:)
 
Last edited:

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
KOSO Digital 1
> För omgående lev.
> Digitalhatsighetsmätare från KOSO
Helelektronisk mätare med blå display
Passar från 7-21” hjul, programerbar. Upp till 260 km/h. Visar blinkers, helljus, olja. Fäste för 22mm styre. Mått 83x83x29mm




Reservation av slutförsäljning!

KOSO Digital 1

Pris: 995 kr
KOSO Digital 1

Pris: 995 kr


Nån som har nån erfarenhet av denna??


hade den på min moppe (haha)
den fungerar utmärkt! tydlig display och av mina erfarenheter väldigt väder och stryktålig :)
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Förra lödan fick man på nya däck samt nytt drivpaket.Körde en sväng å allt
känndes ok.Ååhh ledig måndag fan va gött tar mig en lång sväng idag,trodde jag!Kom la 2km hemifrån då bakdäcket släpper rejält för att sedan få fäste.
Va gör man?jo,man tar en flygtur ut i diket å tar imot sig med ena handen och
ansiktet.Hoppar upp på vägen å reser upp hojen å kollar lite.Ok,kåperna under sadeln,ljuddämparen,sadeln är paj,fan oxo!Tänkte att jag får la köra hem.
Försöker dra in kopplingen,aaj,fan va ont ihanden jag har.skit samma,kör hem den iallafall.Kommer hem å knäpper upp stället å ser min svullna hand å tänker att d måste vara nått fel.Åker till sjukan å sätter mig för att 12 timmar senare
åka hem med en gipsad hand.Tyvär så tog min säsong slut för tidigt:mad:
Bara å ta nya tag nästa år:tummenupp
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Förra lödan fick man på nya däck samt nytt drivpaket.Körde en sväng å allt
känndes ok.Ååhh ledig måndag fan va gött tar mig en lång sväng idag,trodde jag!Kom la 2km hemifrån då bakdäcket släpper rejält för att sedan få fäste.
Va gör man?jo,man tar en flygtur ut i diket å tar imot sig med ena handen och
ansiktet.Hoppar upp på vägen å reser upp hojen å kollar lite.Ok,kåperna under sadeln,ljuddämparen,sadeln är paj,fan oxo!Tänkte att jag får la köra hem.
Försöker dra in kopplingen,aaj,fan va ont ihanden jag har.skit samma,kör hem den iallafall.Kommer hem å knäpper upp stället å ser min svullna hand å tänker att d måste vara nått fel.Åker till sjukan å sätter mig för att 12 timmar senare
åka hem med en gipsad hand.Tyvär så tog min säsong slut för tidigt:mad:
Bara å ta nya tag nästa år:tummenupp

tuff shit!!beklagar!!lycka till me läkningen:tummenupp
 

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Förra lödan fick man på nya däck samt nytt drivpaket.Körde en sväng å allt
känndes ok.Ååhh ledig måndag fan va gött tar mig en lång sväng idag,trodde jag!Kom la 2km hemifrån då bakdäcket släpper rejält för att sedan få fäste.
Va gör man?jo,man tar en flygtur ut i diket å tar imot sig med ena handen och
ansiktet.Hoppar upp på vägen å reser upp hojen å kollar lite.Ok,kåperna under sadeln,ljuddämparen,sadeln är paj,fan oxo!Tänkte att jag får la köra hem.
Försöker dra in kopplingen,aaj,fan va ont ihanden jag har.skit samma,kör hem den iallafall.Kommer hem å knäpper upp stället å ser min svullna hand å tänker att d måste vara nått fel.Åker till sjukan å sätter mig för att 12 timmar senare
åka hem med en gipsad hand.Tyvär så tog min säsong slut för tidigt:mad:
Bara å ta nya tag nästa år:tummenupp

Fan vad surt! ..och jag tjatade på dig om att byta däck när vi var ute på våran lygnernrunda.. Du körde helgrymt då med däck som var helt slut, men kraschar direkt du får på nya..?

Krya på dig med handen!
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Fan vad surt! ..och jag tjatade på dig om att byta däck när vi var ute på våran lygnernrunda.. Du körde helgrymt då med däck som var helt slut, men kraschar direkt du får på nya..?

Krya på dig med handen!

Visst e livet orättvist.Hade tänkt å ringa dig i helgen för en lika trvlig tur som senast,men vi får ta d till våren.
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Förra lödan fick man på nya däck samt nytt drivpaket.Körde en sväng å allt
känndes ok.Ååhh ledig måndag fan va gött tar mig en lång sväng idag,trodde jag!Kom la 2km hemifrån då bakdäcket släpper rejält för att sedan få fäste.
Va gör man?jo,man tar en flygtur ut i diket ...

Aj aj, tråkigt att höra, krya på dig & hoppas hojen klarade sig OK.
Men som man brukar skriva som "tröst" är att det kunda ha gått betydligt värre. En kompis storebror hamnade inte i diket när han vurpade, han hamnade i en busskur *R.I.P*

ETT VARNINGENS ORD TILL ALLA: Nya däck är djävligt hala tills de har "ruggats in". Vill man inte göra detta på gatan kan man alltid använda ett finkornigt sandpapper.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Aj aj, tråkigt att höra, krya på dig & hoppas hojen klarade sig OK.
Men som man brukar skriva som "tröst" är att det kunda ha gått betydligt värre. En kompis storebror hamnade inte i diket när han vurpade, han hamnade i en busskur *R.I.P*

ETT VARNINGENS ORD TILL ALLA: Nya däck är djävligt hala tills de har "ruggats in". Vill man inte göra detta på gatan kan man alltid använda ett finkornigt sandpapper.

Däcken hade gått 2x15min på bana så dom va ju inte helt nya
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Nån som kan nåt som slip-ons?
Vad är att föredra: micron, scorpion, art eller viper?

DPM är läckra =D (Se min Before&After bild nedan)

Som snålvariant har Mivv kommit med ett nytt Slip-on som ser OK ut:
mv_H018LC3_D.jpg
 

Bifogat

  • Before-&-After.jpg
    Before-&-After.jpg
    107.8 KB · Visningar: 235

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
Hornet 600 -06
OK, Akra är asballt osv... men det är för mycket stålar!!!!
Jag får nöja mig med budgetgrejer som micron :tungan
HPC medlem? Känner igen nicket, men kan ha fel. :)

Det viktigaste är att man själv är nöjd ju :rock

Jupp gammal HPC medlem, saknar del solen lite..
DPM är snyggt!!
Miw pipan var ju oxå läcker!
 

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Horny 600F
Det viktigaste är att man själv är nöjd ju :rock

Jupp gammal HPC medlem, saknar del solen lite..
DPM är snyggt!!
Miw pipan var ju oxå läcker!

Tyckte Majzoo lät bekant. :)
Du köpte ju grejer via mig på den tiden... typ 4 år sen! :confused: Vart tar tiden vägen?!

DPM:en är inte helt i min smak...inget påhopp men på vissa sätt är den fugly och på vissa sätt bara jävligt fet. En svår mix. :gnissla
 

Fanzy

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Lycksele
Hoj
Söker..
Nu när jag har sålt min hoj så har jag börjar snegla på en honda 600 hornet 99-02.
Finns det några standardfel på dom som man borde kolla extra noga på?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu när jag har sålt min hoj så har jag börjar snegla på en honda 600 hornet 99-02.
Finns det några standardfel på dom som man borde kolla extra noga på?



tjenare! köpte en hornet 600 -98 till min syrra för några veckor sedan och nu vet jag ju ifs inte vad du hade innan men jag vete tusan om jag inte hade sneglat på en 900 istället, har testat syrrans lite nu och jag måste tyvärr säga att den saknar det är lilla "extra" eller rättare sagt mycket, det liksom händer inget när man drar i rullen, såga mig inte nu alla 600 ägare men det är bara hur jag upplever den MEN, det är en riktigt jävla rolig å lättkörd hoj måste jag säga. standardfel? det är ju en honda va:) har då inte hört att horneten ska besitta några fel överhuvudtaget, tycker att du ska köpa en helt klart men det var ju det här med 600 eller 900, provkör båda för att jämföra och du kommer nog att köpa en 900
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
jag måste tyvärr säga att den saknar det är lilla "extra" eller rättare sagt mycket, det liksom händer inget när man drar i rullen, såga mig inte nu alla 600 ägare ...

*går ut till garaget och hämtar sågen*

;)

Jag håller med om att den är tam under 7000rpm, med vid 8000 - 12500 händer det en hel del, man måste helt enkelt ligga på lite högre varvtal.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top