Standardfel på en Honda?
Haha. På så vis. var ju skönt att det inte fanns några fel på dom
Tyrvärr så blir det ingen 900 och det är pga försäkringen.
Standardfel på en Honda?
..... jag inte hade sneglat på en 900 istället, har testat syrrans lite nu och jag måste tyvärr säga att den saknar det är lilla "extra" eller rättare sagt mycket, det liksom händer inget när man drar i rullen, såga mig inte nu alla 600 ägare men det är bara hur jag upplever den MEN, det är en riktigt jävla rolig å lättkörd hoj måste jag säga.
Men.... vänta nu...finn 2 fel.
Nu har jag iofs inte kört en 900 men jag har hört och kan nästan se det i specen
att en 900 är lite mer "kontrollerad" och vuxen. Alltså lite tristare..om man hårddrar det. Inte så mycket mer pulver (lite vrid då) men garanterat tyngre och mindre varvvillig. *BOORING*. Den är den dyrare också.
Och som vissa sa... jag lovar att det pirrar till lite vid 10-13k rpm.
Eller har du köpt en strypt hoj till syrran din?
Och så det här med fel på hondor... cooome on! Finns inte!
Det jag hört via en körskola en gång var att startmotorerna gav sig ganska snabbt (med det var på CB sevenfifty) och jag tror inte att man använder startmotorn så mycket efter första 3 övningslektionerna. Men visst alla har sin stil
*går ut till garaget och hämtar sågen*
Jag håller med om att den är tam under 7000rpm, med vid 8000 - 12500 händer det en hel del, man måste helt enkelt ligga på lite högre varvtal.
Generellt kan du förvänta dig samma look som i år.
900 ligger något år efter i utvecklingen verkar det som.
Man satsar mer på 600 i teknik o så känns det som.
Någon som vet förresten hur stort och tungt ett paket med en slip-on är?
Jag är på väg att köpa borta i UK, frågan är hur man får hem det?!
Cheers
Är det nån som har någon aning om hur man byter lampor till varvräknaren, halva räknaren har slocknat gäller en -98
annars en kanon hoj!
you said it, återkom när du provat en 900 men nu ska vi inte tjafsa om detta berättar bara om mina erfarenheter och jag har ju testat både en 600 och en 900 och nej, syrrans är inte strypt
he he ok, ska ut imorron å ge den lille "jäveln" e rejäl omgång dåra, inte ligga under 12000rpm . det är väl genomgående så för nästintill alla 600r, mkt varv och foten på växelpinnen på kurviga vägar blir ju iofs lite mer aktiv körning vilket kan tala för en 600:a men man kommer inte ifrån att 600:an saknar det där lilla extra, nu har jag iofs kört lite "större" hojar med mer kubik så då tilltalar inte en 600 mig men har an inte kört hojar med mer effekt så lär man ju inte sakna det heller
Känner mig sugen på att köpa lite bling bling typ kromade kylarskydd, kedjeskydd osv så att man har nått att pyssla med i vinter, tänkte höra med er om ni vet nån tysk web butik gärna med eng text som skeppar till sverige? Eller kanske nån eng sida?Sen en annan fråga är det nån som har bytt till stålomspunna bromslangar och kan tala om ifall det blir stor skillnad? Upplever bromsarna som lite svampiga trots nybytt bromsvätska! kanske hjälper att byta belägg. Sen när man endå är igång med alla frågor så är det nån som vet om det är några hiskeliga summor som man kan vänta vid 2400 mila servicen?
Vad kostar en bänkning?
Har ni bara kastat på avgaset eller har ni fått det mappat o så?
Ska köpa slip-on snart så det kan vara intressant.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |