CB 600 Hornet

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01

klisterblinkers... är det sånna man får borra plasten för o få fast?
har kikat på liknande blinkers som bilar har på sidorna fast i orginalfästena där uppe... men då måste slip-onet ner lite... eller bort hur man nu ser på det...

du måste väl borra för att sladdarna ska in nånstans.

Snyyggt!

Men en sak måste fastställas: 98an är snyggare!:fakta :7peta

Skojar du? :va :va

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
tja. va kostar dessa?
Jag kommer att vara i sthlm runt 28 okt, hinner du få grejerna till dess eller är det bättre om jag beställer själv o isf varifrån?

Jag kommer nog hem till den 1 November.
Priserna är som följer ( i GBPound):
>> micron oval stainless 199.99
>> micron oval titanium 274.99
>> scorpion alloy 150
>> scorpion titanium 199

Frakt tillkommer men jag skickar på billigaste sätt eller tar med mig på flyget.
Enligt mig så är micron mest intressant, men det är en smaksak.

Förresten så kommer jag, om jag inte svinkör, mellan 25-27 mil på en tank.
Extremt?

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Värst vad du fiskör då ;)

När jag är ute o nöjeskör kommer jag ca17 mil innan reserven måste på...

LOL!
Nä... jag fiskör inte så mycket faktiskt men jag kör ganska mycket till jobbet o det är ingen nöjeskörning.
Men jag kommer ändå ca 22 mil tom dem gångerna jag kört på Rörken.

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Tjena grabbar. Var nyss ute och provade en hornet 600- 07a och var väldigt nöjd med den :D Men jag hittar ingenstanns där ja kan köra en 900 hornet :( Så jag tänkte fråga er. Hur stor är skillnaden mellan en 600 och en 900 hornet? hörde att 600an är roligare och 900an ska vara klumpig :S Tänker delvis på min sambo som ska ta körkort nästa år yeah!!!!!
Finns det någon möjlighet att hon kan köra en 900? Tror inte det ska vara några problem för henne att köra 600 an, men hon kan inte köra upp på den :S
Någon som vet???

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Tjena grabbar. Var nyss ute och provade en hornet 600- 07a och var väldigt nöjd med den :D Men jag hittar ingenstanns där ja kan köra en 900 hornet :( Så jag tänkte fråga er. Hur stor är skillnaden mellan en 600 och en 900 hornet? hörde att 600an är roligare och 900an ska vara klumpig :S Tänker delvis på min sambo som ska ta körkort nästa år yeah!!!!!
Finns det någon möjlighet att hon kan köra en 900? Tror inte det ska vara några problem för henne att köra 600 an, men hon kan inte köra upp på den :S
Någon som vet???

Läs mitt svar i din tråd.

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
OJojjojojoj, är det så här det känns att köra Hornet????

Tog itu med mig själv idag och drog väck förgasarna och plockade ut kvävningarna i insuget. Shit! Det är ju ett litet hål på ca 10 mm i diameter genom de där strypbrickorna! Det var en skön känsla när framhjulet lättade när man körde iäg istället för att gräva ner sig i asfalten:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
OJojjojojoj, är det så här det känns att köra Hornet????

Tog itu med mig själv idag och drog väck förgasarna och plockade ut kvävningarna i insuget. Shit! Det är ju ett litet hål på ca 10 mm i diameter genom de där strypbrickorna! Det var en skön känsla när framhjulet lättade när man körde iäg istället för att gräva ner sig i asfalten:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

nyfiken......
hur gör jag detta? är det bara o ta bort brickorna eller måste man byta och med vad?... vore skoj o se om man kunde får ur mer kräm... lite som när man bytte krök på moppen :) haha

Jag kommer nog hem till den 1 November.
Priserna är som följer ( i GBPound):
>> micron oval stainless 199.99
>> micron oval titanium 274.99
>> scorpion alloy 150
>> scorpion titanium 199

Frakt tillkommer men jag skickar på billigaste sätt eller tar med mig på flyget.
Enligt mig så är micron mest intressant, men det är en smaksak.

Förresten så kommer jag, om jag inte svinkör, mellan 25-27 mil på en tank.
Extremt?

galet långt, jag e torsk vid 17 oavsett vad.. o uppförsbackar funkar inte.. kör jag nerför igen startar skiten... ömtålig flicka jag hittat!!!

varifrån beställer du?

johan

Last edited:

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F

galet långt, jag e torsk vid 17 oavsett vad.. o uppförsbackar funkar inte.. kör jag nerför igen startar skiten... ömtålig flicka jag hittat!!!

varifrån beställer du?

johan

Jag kommer åka över. Men jag har att göra med Colin på Barclay motorcycles i Bournemouth.

PS. I måndags tankade jag 15,8 liter efter 23 mil. :D :tummenupp

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
nyfiken......
hur gör jag detta? är det bara o ta bort brickorna eller måste man byta och med vad?... vore skoj o se om man kunde får ur mer kräm... lite som när man bytte krök på moppen :) haha

Nej, var lite otydlig.. blir lätt så i glädjerus:D jag hade 25 kw-strypning innan. Och då snackar vi strypning.. fattar inte att de kan gå alls.

Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Vinterpimp

Ja då har man börjat med vinter pimpet, rensade bakdelen idag, så man kan flytta upp reg skylten. Hur var det nu, måste man ha belysning till nr skylten???. Sätter även på miniblinkers när man ändå håller på.

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Ja då har man börjat med vinter pimpet, rensade bakdelen idag, så man kan flytta upp reg skylten. Hur var det nu, måste man ha belysning till nr skylten???. Sätter även på miniblinkers när man ändå håller på.

ska du inte slänga upp lite kort på rensingen??

skar du bort plasten bak??

elle har du köpt undertail??:va

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
ska du inte slänga upp lite kort på rensingen??

skar du bort plasten bak??

elle har du köpt undertail??:va

Jag tog bort hela hållarn till nr skylten, så jag sätter dit skylten med vinkel järn, och blinkers på skylten. Kan slänga in lite bilder nätet när jag är färdig, jobbar hela helgen, så blir det inte mycket gjort på hojen. Ingen undertail alltså.

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
Hur varma blir era hojar? Hur långt går de upp på temp-mätaren?

Min blir inte varmare än att den går upp till mellan 1a och 2a smala strecket. Kanske får investera i en ny termostat.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Hur varma blir era hojar? Hur långt går de upp på temp-mätaren?

Min blir inte varmare än att den går upp till mellan 1a och 2a smala strecket. Kanske får investera i en ny termostat.

Vid körning blir inte min mycket varmare, men inne i stan blir den bra mycke varmare...

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Det är knappt den går över andra smala stecket i landsvägsfart eller över.
Nu när det är lite kallar så går den inte ens över första smala sträcket.
I stan drar det iväg lite men då hör man också att fläkten går igång.

Trodde också helt seriöst att något var fel första tiden.. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha