CB 600 Hornet

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
Igår när jag skulle köra en sväng så knackade det från kamkedjan när jag startade. Det försvann sedan när den var varm och den gick perfekt hela tiden. Någon som erfarit liknande ljud? Är det något att oroa sig för?

Förra lödan fick man på nya däck samt nytt drivpaket.Körde en sväng å allt
känndes ok.Ååhh ledig måndag fan va gött tar mig en lång sväng idag,trodde jag!Kom la 2km hemifrån då bakdäcket släpper rejält för att sedan få fäste.
Va gör man?jo,man tar en flygtur ut i diket å tar imot sig med ena handen och
ansiktet.Hoppar upp på vägen å reser upp hojen å kollar lite.Ok,kåperna under sadeln,ljuddämparen,sadeln är paj,fan oxo!Tänkte att jag får la köra hem.
Försöker dra in kopplingen,aaj,fan va ont ihanden jag har.skit samma,kör hem den iallafall.Kommer hem å knäpper upp stället å ser min svullna hand å tänker att d måste vara nått fel.Åker till sjukan å sätter mig för att 12 timmar senare
åka hem med en gipsad hand.Tyvär så tog min säsong slut för tidigt:mad:
Bara å ta nya tag nästa år:tummenupp

Vad fick du för skada på handleden?

Last edited:

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Hej panelen,

jag körde idag slut på all soppa i tanken som av en händelse. Dock visade det sig att det bara gick i ungefär 13.5 liter. Min ska ju rymma 16? Vad kan vara fel? 600:a -00.

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
tja ang slip-ons. ingen som har ett begagnat över till en 600 -01 a?
om inte, var är det billigast o beställa ifrån om jag ska köpa nytt?

Mvh
Johan

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Hej panelen,

jag körde idag slut på all soppa i tanken som av en händelse. Dock visade det sig att det bara gick i ungefär 13.5 liter. Min ska ju rymma 16? Vad kan vara fel? 600:a -00.

Har du kanske glömt reservkranen? :va
*inte meningen att idiotförklara dig alltså, men man vet aldrig*
Har för mig att det skall vara 17 liter, inkl 3 liter reserv.

Vad gäller slip-on ska jag köpa hem micron eller scorpion från UK. :yoparty
Kan ju alltid lägga några på posten när jag är där! :tungan

ChristianSTHLM

Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600

..

Hehe, neh jag hade själv idiotförklarat mig isf.. Jag körde alltså på reserven tills det tog slut. (precis lagom till att rulla av E4:an och in på macken, f.ö....)

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Hej panelen,

Är det så "stor" tank på en 00:a? Har för mig att de ökade volymen på tanken i.o.m faceliften på 03:eek:rna.

ChristianSTHLM

Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Är det så "stor" tank på en 00:a? Har för mig att de ökade volymen på tanken i.o.m faceliften på 03:eek:rna.

Det ska vara 16 enligt både servicebok och andra källor. Men jag börjar tvivla? Eller kan det helt enkelt vara så att jag har ngt smuts i tanken? Den är inte smälld (vad jag vet) och 3 liter frånfälle borde ju synas på utsidan?

Grejen är också den att när jag får dra på reserven så går det i ca 10 liter i tanken. Också skumt, då borde det ju rymmas 13?

Hjälp, mig, SH, var har min bensintank tagit vägen?

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Det ska vara 16 enligt både servicebok och andra källor. Men jag börjar tvivla? Eller kan det helt enkelt vara så att jag har ngt smuts i tanken? Den är inte smälld (vad jag vet) och 3 liter frånfälle borde ju synas på utsidan?

Grejen är också den att när jag får dra på reserven så går det i ca 10 liter i tanken. Också skumt, då borde det ju rymmas 13?

Det låter sjukt.
3 liter är ganska mycket o kan inte bara försvinna.
Någon som glömt en trasa I tanken?
Även om reserven skulle vara felinställd eller så så skulle ju inte volym försvinna. Montera loss o kolla om den är "hel" under till?
Skumt problem o kanske ett märkigt förslag. :gnissla

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*

Tjena precis så är min tank också, närjag jag vridit på reserven så får jag i 10-10,5 liter innan det är fullt MEN tanken är inte full, det går att lirka i 2-2,5 liter till om man trycker in pumphandtaget lite grann så att det nästan rinner över. Soppan rinner undan mycket sakta men det går...idiotiskt konstrukion för övrigt är min hoj från -98

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Jaja.. så är min med: när det är fullt kan du låta det "droppa" i ca 2 liter till.
Jag vet inte om det är en konstuktionstabbe eller nåt annat men det är smått störande och det tog ett tag att lära sig. :)
Men jag tror Crille menar att hans är helt full och det bara går i 13 liter.

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Igår när jag skulle köra en sväng så knackade det från kamkedjan när jag startade. Det försvann sedan när den var varm och den gick perfekt hela tiden. Någon som erfarit liknande ljud? Är det något att oroa sig för?

Vad fick du för skada på handleden?

Jag fick 2st sprickor i den yttre delen av handleden,tror jag.
Hade ont i hela handleden å man frågade ju läkaren men man var inte så pigg
så att man kommer ihåg.Men nu efter en månad å fortfarande gipsad har jag
ont i den yttre delen i d.v.s knölen.

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
Jag fick 2st sprickor i den yttre delen av handleden,tror jag.
Hade ont i hela handleden å man frågade ju läkaren men man var inte så pigg
så att man kommer ihåg.Men nu efter en månad å fortfarande gipsad har jag
ont i den yttre delen i d.v.s knölen.

Usch.. Har gått hela juni, juli, augusti med gips pga brutet båtben. Inte kul

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
Är det någon som prövat xenon i halvljuset på sin hornet? Min säsong är inte över än riktigt, men det börjar ju bli lite mörkt på morgon och kväll. Har ju funderat på det hela sommaren men inte riktigt kommit till skott..

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Lite Hornetporr så här i höstmörkret :tummenupp

Bifogat

• 2007-10-03_005small.jpg
    2007-10-03_005small.jpg
    133.4 KB · Visningar: 155
  • 2007-10-03_001small.jpg
    2007-10-03_001small.jpg
    130.4 KB · Visningar: 144
  • 2007-10-03_002small.jpg
    2007-10-03_002small.jpg
    126.8 KB · Visningar: 120

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj

Vad gäller slip-on ska jag köpa hem micron eller scorpion från UK. :yoparty
Kan ju alltid lägga några på posten när jag är där! :tungan

tja. va kostar dessa?
Jag kommer att vara i sthlm runt 28 okt, hinner du få grejerna till dess eller är det bättre om jag beställer själv o isf varifrån?

Ang. tanken så har jag en 01. den tar oxå slut vid 15 mil... sen kan jag tanka ca 11-13 liter.. fattar inte då man bör kunna få 16l. Dock så borde man kunna räkna bort 2l för den blir ju aldrig riktigt full även om man står upp me cykeln rak vid tankning...

ang ljuset ilampan så är det kass, åkte igår vid 19.30... jag vaglad att jag kunde vägen om man säger så... är det barao byta till xenonljus eller måste allt bytas?

Mvh
Johan

Lite Hornetporr så här i höstmörkret :tummenupp

snyggt...
är alla slipons kortare än orginalet? (förstå mig rätt) så man kan byta till höga miniblinkers även på -01 som inte har samma bak, avgassystemet begränsar alla möjligheter...:mad:

Last edited:

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01

snyggt...
är alla slipons kortare än orginalet? (förstå mig rätt) så man kan byta till höga miniblinkers även på -01 som inte har samma bak, avgassystemet begränsar alla möjligheter...:mad:

Det där är kortare än dom slipons jag sett. Själv har jag ett gpr som är lika långt som original. För tillfället har jag inte dämparen ända upp längs skärmen utan hänge 5 cm ner ungefär för att få plats med mina miniblinkers. I vinter har jag dock tänkt att sätta på "klisterblinkers" direkt på plasten så jag kan få upp dämparen hela vägen.

EDIT: Bifogar en bild så du förstår mitt mumlande här över:
small_mcliten.jpg

Last edited:

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)

snyggt...

Hm, vill du ha så kort som möjligt för att få så långt avstånd mellan utblås och blinks som möjligt? Mitt slip-on tillhör nog en av de kortare varianterna.

Annars kan du göra som Paser här, ta fram vinkelslipen och hitta något annat skoj Slip-on att tvinga på plats.

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hm, vill du ha så kort som möjligt för att få så långt avstånd mellan utblås och blinks som möjligt? Mitt slip-on tillhör nog en av de kortare varianterna.

Annars kan du göra som Paser här, ta fram vinkelslipen och hitta något annat skoj Slip-on att tvinga på plats.

hehe jo detlåter lockande.. va tror ni en hornet -01,tysklandsimport 1500 mil som varit upp o ner i ett vattenfyllt dike (som tur var, annars hade jag inte gått därifrån) har för 3e handvärde? :) så det känns som att börja pilla lite på den inte spelar nån roll mer än att jag tycker den ser tuffare ut :)

klisterblinkers... är det sånna man får borra plasten för o få fast?
har kikat på liknande blinkers som bilar har på sidorna fast i orginalfästena där uppe... men då måste slip-onet ner lite... eller bort hur man nu ser på det...

Men vilket är mest prisvärt? ljud mot pengar?

gillar dock ditt fred.. det ser ra styggt ut!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha