Den är blå och vacker som havetHar du prov kört din hoj än?
Jag ska hämta mig som sagt i morgon. Har redan varit och provat den 1 gång men det var i höstas.. lite kallt nu bara hahahaha![]()
Nä...jag har inte sett den live ens
Min e i guld.
Den är blå och vacker som havetHar du prov kört din hoj än?
Jag ska hämta mig som sagt i morgon. Har redan varit och provat den 1 gång men det var i höstas.. lite kallt nu bara hahahaha![]()
Nä...jag har inte sett den live ensBor i gbg å köpte i karlstad, så jag skickade en bekant som kollade på den åt mig.
Min e i guld.
När får du hem hojen då? Ska du själv hämta den?![]()
Är numera en stolt ägare till en blåååååå hornet 600 07:a yeaaaah![]()
Grattis
Å jag sålde min zx 6r idag
På måndag skickar jag in pengarna så jag kan hämta min Hornet under julledigheten![]()
Det gör du helt rätt i
Den är ruskigt rolig att köra och jag sitter faktiskt riktigt bra på den med mina "lagom" 1,83![]()
Hoppas det blir fint väder för dig en dag under julen så du kanske kan ta en runda runt kvarteret.![]()
Var ute en liten stuned idag och körde, är bara sååååå nöjd![]()
Hallå.
Tog en stund innan jag hitta in här på forumet. Men köpte mig en 600 hornet -06 i slutet av februari i år. Det är första hojjen å kortet tog jag i våras. Men måste säga att jag är helnöjd med hojjen så här efter första sesongen. Har inte så mycke å gämföra med. Men hel nöj.
Har bara skumat tråden lite lätt än. Å får förlåta om frågan blir tjatig. Men skulle vilja ha lite tipps om var man hittar lite hemsidor/firmor man kan beställa lite saker ifrån.
Det som ligger fört på agendan är nytt system (Slip-on) för som det har skrivits tidigare i tråden så låter inte 600 så roligt med orginal systemet.
Å så är det läppen bak som skulle minskas. är det nån som vet ifall det finns nån snygg lösning? Å hur det blir med låstet till sadeln?
Mvh
Conny
Vad jag läst och hittat finns det en kille i Skåne som säljer slip on till hornet mm till bra priser.Gå in på länken http://www.blocket.se/vi/13129561.htm?ca=23_11_s och ring honom så läser det sig säkert =) Sitter själv på en Blå hornet 600 07a och ska nog i januari införskaffa mig ett slip on även om den nya horneten ylar ganska gott med orginal *hehe*.
Lycka till
Är det ngn som har gjort ngt åt bakdelen och styret på sin 07?
Lägg gärna in lite bilder isåfall...
En ny säsong med hornet ligger och väntar runt hörnet!
Stålomspunna slangar och xenonkonvertering ligger nära nu![]()
Blir nog antingen härfifrån http://www.xenonkungen.se/motorcykel.htm
eller ev. Ebay.
Ja man får ju se det som att man även syns bättre i trafiken![]()
Tja! försökte på offroad forumet men gick inte så bra så jag provar här istället.. har iaf en hornet 600 -03 som ägaren innan mig satt fatbarstyre på. men detta styre är alldeles för rakt och brett för min smak, får ont i gashandleden efter några mil.. kollade hos min lokale handlare på lite olika styren och hittade ett renthal som verkade helt ok. (sitter standard på ktm adventure) kostade "bara" 1200 spänn, så det känndes mer lockade att beställa ett pro taper från btosports.com för typ 350kr. så min fråga är alltså vad kör ni grabbs med för styren? mest intressant är då pullback och höjd? sjukt svårt att veta om ett styre är skönt genom att stå inne på en affär och torrbända![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |