CB 600 Hornet

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristinehamn
Hoj
GSXR 1000 -07
Tja,
Har idag monterat på nytt drivpaket.
Det blev 5kugg större i bak, och 1 mindre i fram. Satan vad busig den blev nu!
Over and out!

edit: min hastighetsmätare visar jävligt fel nu, hur kalibrerar jag den enklast?

/Andreas
 
Last edited:

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
När jag hämtade min hornet -08 skickade dom också med "lull-lull" paketet, men försäljaren sa "Jag hoppas för guds skull inte du sätter på vindrutan för den ser gräslig ut" och jag måste säga att jag håller med han.. Jag tar hellre lite vinddrag än slänger på den! Men huggern och sadelkåpan e shyssta så dom åkte på :yoparty

Smaken är som baken... jag tycker huggern ser lite skum ut... sadelkåpan tycker jag är snygg dock :) Vindrutan.... nja... den ser lite skum ut... samtidigt lite cool :p Mätarhuset ser inte speciellt upphetsande ut heller ;)
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Smaken är som baken... jag tycker huggern ser lite skum ut... sadelkåpan tycker jag är snygg dock :) Vindrutan.... nja... den ser lite skum ut... samtidigt lite cool :p Mätarhuset ser inte speciellt upphetsande ut heller ;)

hehe det har du rätt i att mätarhuset inte är så upphetsande kanske. Jag har iofs bara sett vindrutan på en gul hornet och rutan e ju svart, precis som min hoj, så det kanske passa :) Ska slänga på den imon och begrunda en stund nu bara för det å se vad jag tycker:tummenupp
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Monterade vindruta + Leo Vince slip igår :)

Tycker vindrutan ser riktigt bra ut faktiskt. Dessutom får man ju bort en del fartvind :tummenupp

Leo Vince puttrar lite mer än original, med betoning på lite...
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Monterade vindruta + Leo Vince slip igår

Beställde ett GPR till min idag, och till min besvikelse kom jag på att det är längledigt denna vecka så de kommer nog inte förräns i nästa... buhu :)

Stod i valet och kvalet mellan GPR å Leo... Lägg gärna upp lite bilder om du har möjlighet så gör jag detsamma när mitt är monterat.
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Ska försöka ta lite bilder i helgen :)

Är lite besviken på min slip-on... :( låter bara marginellt mer än original...
Helsystem svider i plånboken :näsblod Får kanske gå loss med vinkelslip och svets på originalsystemet istället :yoparty
 

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Är lite besviken på min slip-on... låter bara marginellt mer än original...

Åtminstone vissa Leo Vince har en DB killer monterad längst bak i röret, det är inte så att den sitter kvar där? Förmodligen inte men du kan ju kolla :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hehe, nej den har jag självklart tagit bort :)

Det satt även en dämpbricka i röret på mitt Leo-slipon. (Före burken alltså.) Visserligen inte till samma hoj men du kan ju ta en kik där också. Annars är det ju surt om det inte låter mer än bara "lite mer" än original. Bara att gå lös med borrmaskinen och göra schweizerost av hela skiten.:tummenupp
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Det satt även en dämpbricka i röret på mitt Leo-slipon. (Före burken alltså.)
...
Bara att gå lös med borrmaskinen och göra schweizerost av hela skiten.:tummenupp

*haha* ja att borra verkar ju fungera för det mesta på detta forum ;)
Ska minsann kolla upp så att det inte sitter nåt skit i röret, som du säger... tack för tipset! :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
*haha* ja att borra verkar ju fungera för det mesta på detta forum ;)
Ska minsann kolla upp så att det inte sitter nåt skit i röret, som du säger... tack för tipset! :)

Lyssnade på en Leo utan db-killer och tyckte som du, den lät sisådär. Har hört GPR utan att veta om det var killer i eller ej. Den lät mer/bättre, men tyckte inte det var värt slantarna om det var utan. Hörde även Laser extreme som lät mycket, men ganska tråkigt på nya horneten. Mao, jag tror den stora dämparen/expansionskammaren under hojen tar bort en hel del.
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Monterade Renthal-styre förra helgen, men nu blev den lite mer wobblingsbenägen från 170-180 ungefär.

Något tips? Styrändarna gick ju inte att flytta över, men gör de så mycket?
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Monterade Renthal-styre förra helgen, men nu blev den lite mer wobblingsbenägen från 170-180 ungefär.

Något tips? Styrändarna gick ju inte att flytta över, men gör de så mycket?

Wobblingsbenägen? Låter mer som det är läge att kontrollera dina styr + sving + hjul-lager alternativt kontrollera däcken.

Annars är styrändor/vikter guld värda vad det gäller att ta bort vibrationerna.
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
leo-vince

Jag har leo-vince på min och den låter grymme gött:D
Dock så har dom 1 1/2 år på nacken. Det kan ju påverka en hel del. Har hört någonstans, att man måste köra in den ca ett år sedan kommer det rätta ljudet fram.
 

Zborjeson

Guest
Beställde ett GPR till min idag, och till min besvikelse kom jag på att det är längledigt denna vecka så de kommer nog inte förräns i nästa... buhu :)

Stod i valet och kvalet mellan GPR å Leo... Lägg gärna upp lite bilder om du har möjlighet så gör jag detsamma när mitt är monterat.

Vart beställde du det ifrån?

=)
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Måste ju visa upp min skönhet som jag skaffade förra sommaren.
På sitter nu GPR burk, magspoiler från S-racing, Crosstyre, Hornet handtag, biltema backspegel, mini blinkers, rensad bak och en flyscreen ibland. 3kugg större bak.
 

Bifogat

  • PICT3323 (Medium).JPG
    PICT3323 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 233
  • PICT3325 (Medium).JPG
    PICT3325 (Medium).JPG
    66.9 KB · Visningar: 194
  • PICT33291 (Medium).jpg
    PICT33291 (Medium).jpg
    49.1 KB · Visningar: 205
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top