CB 600 Hornet

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Weew, min hoj har en bror i norrland ^^
Nä, men tjusigt! Gör flyscreenen stor skillnad?

Skillnad gör den. Spec i farter över 140. Går rätt bra att ligga 160+ längre sträckor nu. Sen går det snor fort att ta bort den. Bara lossa skruvarna till lyktan och dra upp den, dra åt skruvarna igen. Tar 15sek. Samma när man ska dit med den. Och till priset av 495:- så är det klart värt det. :)

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Knäskrap???

Är det bara jag som tycker det är svårt att få knäskrap med en Hornet, fotpinnarna tar ju i hela tiden. Någon som vet om man kan flytta upp dem på något smidigt sätt?:confused:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Ska besiktiga moppen om några dar o undra om nån har koll på vad dom säger om en Nikkon bullerburk??? Måste jag sätta tebaks org burk eller funkar det med Nikkon burken?:va
E själv van vid enstånka ljud(ktm 525)Så själv tycker jag horneten e hur tyst som helst, men misstänker att besiktningsgubbarna inte ha samma inställning eller?

Last edited:

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSXR 1000 -07
Har fått hem min tailguard från s-racing nu, men kan inte för mitt liv begripa hur jag ska klippa den gamla.
Den medföljande bilden var inte speciellt bra, man ser inte riktigt hur det skall vara.
Någon som har vet hur jag ska göra?

edit: det har löst sig, till viss del iaf.
Det blev inte riktigt bra, men får väl duga :(
Alla som har tänkt köpa sig en tailguard, köp inte den som s-racing har, sämre passform får man leta efter... jösses!

mvh
Andreas

Last edited:

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Hej hej jag blir galen på alla jäv-a dyra slip on som jag kollar på, jag har en 900 hornet men funderar på om det funkar bra med ett system som är från en 600?????
Någon som vet?

Tack på förhand.....

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Sårå, några bilder när GPR röret åkt på...
Låter finfint, inte så mycket så det blir jobbigt, men pådrag och belastning så sjunger det smaskens...

Bifogat

• IMG_2770.jpg
    IMG_2770.jpg
    167.5 KB · Visningar: 108
  • 1.jpg
    1.jpg
    172.3 KB · Visningar: 131
  • 2.jpg
    2.jpg
    171.8 KB · Visningar: 146
  • 3.jpg
    3.jpg
    122.3 KB · Visningar: 110
  • 4.jpg
    4.jpg
    165.4 KB · Visningar: 172

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
rayback: "bygger man om allt så passar det nog" jovisst är det så ;) 600an borde ju ha smalare rör iom att det är mindre gaser som ska ut, och då försvinner ju lite iden med ett slipon.
Men visst, allt GÅR att lösa, frågan är om det är värt allat arbete mot att betala för ett färdigt.

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Hej hej jag blir galen på alla jäv-a dyra slip on som jag kollar på, jag har en 900 hornet men funderar på om det funkar bra med ett system som är från en 600?????
Någon som vet?

Tack på förhand.....

Här är ett slip-on till 900:an som inte är jäv-a dyrt, utan endast skit dyrt:

Länk

mv_H015LC3_Z.jpg

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
krokodilracing: dina grenrör ser gräsliga ut, på dom med 1200 vattenslippapper och autosol! =)

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Hoj lös numera...
Någon som vet eller har tips på affärer/sidor där man kan hitta någon vettig tailguard till 07ans 600 hornet? Hittar inget alls att bygga om baken så man kan få den lite finare..

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Någon som vet eller har tips på affärer/sidor där man kan hitta någon vettig tailguard till 07ans 600 hornet? Hittar inget alls att bygga om baken så man kan få den lite finare..

skärp dig ola!!
vinkelslip heter det :)
nääää ja ska inte säga nått har inte gjort nått åt min än heller!!!
Allt bra annars?! :D

Måste ju visa upp min skönhet som jag skaffade förra sommaren.
På sitter nu GPR burk, magspoiler från S-racing, Crosstyre, Hornet handtag, biltema backspegel, mini blinkers, rensad bak och en flyscreen ibland. 3kugg större bak.

tjena, har du lust o ta lite närbilder på hur du löst det em skylten, jag har ett leovince rör (ganska långt)men förstår inte hur jag ska få in de sm trekanterna som du har!!!

Mvh
Johan

Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Har fått hem min tailguard från s-racing nu, men kan inte för mitt liv begripa hur jag ska klippa den gamla.
Den medföljande bilden var inte speciellt bra, man ser inte riktigt hur det skall vara.
Någon som har vet hur jag ska göra?

edit: det har löst sig, till viss del iaf.
Det blev inte riktigt bra, men får väl duga :(
Alla som har tänkt köpa sig en tailguard, köp inte den som s-racing har, sämre passform får man leta efter... jösses!

mvh
Andreas

hehe jag har redan köpt en!men inte monterat!

kan du inte ta lite bilder så man ser hur det vart ,och kanske få lite tips vad problemet va??:)

amfibiesoldat

Sergeant
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Honda CB600F -09
tja allihopa! Jag sitter på en CBF600A -05, inte fullt så krämig som era smaskiga hornets men jag är nöjd ändå, funkar som första hoj:)

Jag skulle gärna vilja byta styret på den och möjligtvis slänga på en magspoiler alt. ny lampa. Är det samma grejer på CBF600A som på en, låt säga, CB600F -05 ? Eller är det några skillnader? :S

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln