CB 600 Hornet

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hej!
Okey känner mig lite korkad nu, men i vintern har hojjen stått inne för diverse service å blinkers byte m.m. Därför har batteriet varit borta, jag undrar nu hur tusan man ställer in klockan?:p Har tryck som en galning på dom 2 knapparna men hittar ingen kombo som gör att tiden ändras. Någon som vill ge en liten snabb förklaring på hur man ska gå tillväga?
MVH/ Jerker

Håll båda knapparna intryckta samtidigt i typ 10sek?

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Läcker!
Vad tyckte de på besiktningen om den placeringen av registreringsskylten? Hur gjorde du med skyltbelysningen?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Läcker!
Vad tyckte de på besiktningen om den placeringen av registreringsskylten? Hur gjorde du med skyltbelysningen?

Hade ingen skyltbelysning å någon besiktning hade den inte klarat... :) På den tiden var det bara 500 kr i böter på felplacerad regskylt. Det gjorde det värt att chansa. Idag är det ju 1500 kr. :näsblod

\Masonit

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
På önskelistan:
- Sportigare backspeglar.
- Mer rensad bakdel (Därav mina tidigare idiotfrågor).

Så här såg min hornet ut.
Lite inspiration kanske? :)

Bifogat

• Photo-0064small.JPG
    Photo-0064small.JPG
    127.6 KB · Visningar: 267
  • DSC00603.JPG
    DSC00603.JPG
    32.9 KB · Visningar: 168

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Ngn som vet vart man kan beställa "Hornet"-dekal till bakre delen??
Jag vet att jag har sett en länk om denna dekal tidigare i tråden, så kolla bakåt i den.

Jag är själv sugen på en sådan dekal, men jag skulle först vilja veta om det är svårt att fästa dekalen utan att få luftbubblor under. Någon som vet? Finns det något knep att ta till? Över originaldekalerna är det väl klarlack?!! Ser en påklistrad dekal lika bra ut, eller ser man skillnad på dem jämfört med en originaldekal? Är de risk att dekalen lossnar/blir dålig då man tvättar och vaxar cykeln?
Nu kapade jag din fråga lite Bimblan. Hoppas du inte misstycker.

Bimblan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Hornet cb600f-98
Jag vet att jag har sett en länk om denna dekal tidigare i tråden, så kolla bakåt i den.

Jag är själv sugen på en sådan dekal, men jag skulle först vilja veta om det är svårt att fästa dekalen utan att få luftbubblor under. Någon som vet? Finns det något knep att ta till? Över originaldekalerna är det väl klarlack?!! Ser en påklistrad dekal lika bra ut, eller ser man skillnad på dem jämfört med en originaldekal? Är de risk att dekalen lossnar/blir dålig då man tvättar och vaxar cykeln?
Nu kapade jag din fråga lite Bimblan. Hoppas du inte misstycker.

Hittade tråden äntligen..... :tummenupp dekaltrim.se if U wonder :tungan
Ha de`

Hei Reidar

The Black Pearl
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
Hornet 600 -03
Hej! Undrar om det är någon som vet var man får tag i ett par bra kraschpuckar någonstans? Det är till en Hornet -03. Det kan va bra att ha medans man övningskör och inte lärt sig hantera hojen riktigt än.

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Om någon är här inne idag.

Ge mig råd!

Är det värt att åka 35mil enkel resa för att hämta en Hornet 600 -03, svart för 40.000kr.
En Ägare, välvårdad, mellan 1100-1200mil, 1200 service gjord. MIVV slipon (Halvsystem) sitter på, Helt nya däck. Annars orginal.
Stått i Varmgarage.

De jag tänkt göra-
-Hugger 1100kr
-Magkåpan 1100kr
-Lack (privat 300kr för båda)
-Crosstyre/Fatbar. 1000kr +/- 300kr

Transport hem blir ca 2000kr för att få hem bågen.
Måste bestämma mig idag!!!

Tacksam för allt! :)

Mvh

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ehh, du vet väl inte om det är värt resan förrän du sett & kört hojen..?

Trevlig hoj är det iaf, & om den inte är rejält misskött brukar dom hålla ihop mycket bra!
Lycka till.

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Ehh, du vet väl inte om det är värt resan förrän du sett & kört hojen..?

Trevlig hoj är det iaf, & om den inte är rejält misskött brukar dom hålla ihop mycket bra!
Lycka till.

Det jag lurade på var ju de, men just att de brukar ju komma ut en massa hojjar nu när det blir vår o sommar...

Dock så kan jag ärligt säga att jag inte kört en hornet innan, bara att "jag ska ha en".. Alla mina polare som har älskar dem, men jag har bara kört ER6´or och CB750´s.

Så om man ska vänta o provköra en massa räserhojjar o deras hojjar, för att sedan leta vidare... eller köpa nu direkt, för att sen sälja om man ej blir nöjd....

LURIGT!! =(

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
De blev till att åka upp ändå & hämta pärlan =)

Nu gäller de bara att hitta nått vettigt försäkringsbolag när man bara är 22, inte superkul att ha Halvförsäkring och ståendes på far...

Tips?

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Kul, hoppas du blir nöjd!.
Kolla in IF's märkesförsäkring om de kan va nåt. Väldigt förmånlig för mig iaf när jag tecknade...

Japp, hade helt o hållet glömt av IF, då farsan har en Kawa....

Så en delad o fin försäkring får de bli =) 3600kr/HEL/HEL

Dock får jag väl vänta med modifikation av bakdel tills EFTER besiktningen som ska göras mkt snart...

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Någon som vet var "ställa tomgången ratten" sitter? Har kollat i manualen men hittar den fan inte. Tycker tomgången är lite för låg. Hornet 600 -05

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Angående hornet köp

Jag går i lite "hornet tankar," och har tänkt att byta ned mig lite till hösten för jag ska börja plugga.. Problemet är att jag inte riktigt kan bestämma mig för om man ska satsa på 600an från typ 05 med USD gaffel eller sista modellen från 07? Eller ska man rentav satsa på 900an?
Har även ögnat lite på er6an då den är väldigt prisvärd, men den har ju styva 30 hkr mindre..
Kanske någon i denna tråd har erfarenhet av samtliga hojar och kan ge ett utlåtande?

Får ekonomin tala så det ju bli en hornet 600a äldre än 4 år, enkel slipon och "bara" 5200 hel/helår på mig 24år i medelstor stad.. Eller er6an som kostar detsamma ungefär..
07ans 600 kostar runt 7700 hel/helår o 900an 7200- samma vilkor..

Tacksam för svar

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...