Skönt detta! Jag funderar själv på att Dreva om min hoj för att den ska bli lite lättare i fronten, då jag faktiskt inte behöver den toppfart som aktuella ger...
Ja, detta är en ganska så simpel mod där jag monterat totalt 7st 100 graders flattops LED(DVS. ingen som helst riktning, bara en dimma), något under maximal kapacitans pga det ojämna strömflödet som kan bli hos ett fordon.
Baktill byggde jag en egen liten plastskena med avskrämningar på sidorna för att ge en lätt och jämn belysning nedåt. Här 3 LED i linje monterat bakom regplåt och innerskärmen, som jag lacka och montera i våras. Bygget påverkar inget av ordinarie detaljer, utan allt är monterat för att lätt kunnas ta bort.
Undertill finns de 4 vinklade LED´s av samma karaktär. Monterade innanför växelförarens infästning i ett PVC rör som tål värme, här syns heller inte ljuskällan för att det ska anses som ett "lagligt" bygge =)
Själva grundtanken med bygget var att ha dubbla rader med röda dioder som lös upp hela hjulhuset ENDAST vid inbromsning, då jag tycker att hojjar allmänt suger på den fronten när vädret inte är perfekt.. Du ser helt enkelt inte vissa gånger om det är inbromsning på G eller inte.. Men då det blev för mycket pill och svårlött med den kolv jag hade tillgänglig, så blev de endast dessa gröna för tillfället =)
Men men, cykel ska vara naken och är fortfarande NAKEN =D