CB 600 Hornet

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Håller just nu på å byter till ett Fatbar styre på hojjen! tror det kommer bli riktigt bra:D

Dock så måste jag kapa lite .... styret är nu 820mm liiite längre om man kollar på original 700mm:p haha

Bifogat

• IMAG0036.jpg
    IMAG0036.jpg
    239.5 KB · Visningar: 224
  • IMAG0037.jpg
    IMAG0037.jpg
    237.2 KB · Visningar: 222
  • IMAG0038.jpg
    IMAG0038.jpg
    236.3 KB · Visningar: 199

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Jäklar vilken läcker färg! Gillar även flyscreenen.
Den blir nog toksnygg, lycka till!

Tackar =) men det sitter ju ingen flyscreen på den :p den svarta delen är ju framsidan av instrumentpanelen=) Nu har jag iaf kortat av styret och skall borra hål för styrpinnarna i morgon! kommer fler bilder då! =)

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Någon som vet vart bränslefiltret sitter på en Hornet 600:a -99 ? Finns det något? Jag har kollat igenom verkstadshanboken, men hittar det inte.

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Som en fråga till er som bytt och drevat om era Hornets ifrån ordinarie utförande..

Va går att göra för att dreva "acc" utan att byta kedja?
Tänkte mig framdrev resp ev bakdrev. Målet är att inte behöva byta kedja då hela paketet är i bra skick!

Tacksam för svar :tummenupp

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Hoj
2006 Honda 600 hornet
tjena

är det någon som har bytt framlampa på sin hornet 2006a till ex ufo plastic enduro lampa mm Alt har bilder på folk som gjort detta , sitter och skissar på att göra det med min hoj

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Är det någon som vet hur många häst man får om man dynojetar hoj, har bytt till arrow slip-on och skall sätta på k&n filter vid dynojetningen

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Är det någon som vet hur många häst man får om man dynojetar hoj, har bytt till arrow slip-on och skall sätta på k&n filter vid dynojetningen

Kanske 5-10 hk på sin höjd

De nya sporthojarna på 600cc ligger runt 125 hk så förvänta dig inte gröna ängar och rosor direkt.

Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Hmm. jo, drog väl upp min på motorväg + omkörning i en 210km/h, kändes bara... Värdelöst efteråt... i 160km/h har man ju chans att överleva trots allt.

Ajfan! Är det inte lagligt med Xeon på hoj? De visste jag inte, tur att jag inte satte igång med de projektet jag hade tänkt för en ny lampa ifram dåra... Inte ens lagligt om de används vid HELLJUS?
Ja, sånt är alltid kul! Man ska ju förverkliga sin drömmar och visioner! Önskar bara att jag kunde hitta/få nått jobb inom produktutveckling någon stans oavsett bransch, skulle vara underbart!

Va beställde du för Hugger? Finns ju massa, men känner att de kronorna är oftast för många när man studerar :/ Dyrt att bara ha hojjan som hon e :död

Vad jag förstått så får man inte eftermontera xenon på varken hoj eller bil på halvljuset eftersom inte nivåreglering finns installerad på de bilar som inte har xenon fabriksmonterat (bländrisk), hojar har ju aldrig xenon för den delen original? Helljus får man dock installera utan tjafs. Finns små smidiga kits för detta på xenonkungen tror jag men helljus kommer inte göra mig gladare. En del väljer att installera även för halvljus och plockar ur detta inför besiktning (precis som insatser på effektsystem/slipon). Jag är för gammal för att hålla på att bygga om hojen varje säsong :). Halvljuset hade rockat, om inte annat för att synas bättre. När det gäller hugger finns det ett gäng eftermarknadsvarianter, bara att googla. Jag kollade runt en del men tyckte att de flesta var rätt gapiga i utseendet med hål, galler och annat bjäfs :). Slutade med att jag tog Honda originaldel och Honda lackade till den. Kostade säkert 2k eller så. Vansinne men det blev snyggt. Förvänta dig inte att den tar allt stänk dock. Visst den tar det som annars skulle hamna i stötdämparen men inte mer. Snyggt blev det dock. Inför våren blir det vita fälgstripes (honda org.), fly screen, tank-pad special edition och ev ensits-cuts. Klart smärtsamt att invänta nästa hojsäsong :död

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Börjar bli riktigt sugen på att köpa en 07-hornet nu.

Kollade försäkring på IF, 8600kr per helår oavställbar. Är det verkligen billigt ?

Jag 30år, Zon 1, körkort 5år utan några skador,

Kör alla IFs märkesförsäkring eller ?

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Börjar bli riktigt sugen på att köpa en 07-hornet nu.

Kollade försäkring på IF, 8600kr per helår oavställbar. Är det verkligen billigt ?

Jag 30år, Zon 1, körkort 5år utan några skador,

Kör alla IFs märkesförsäkring eller ?

Ringde folksam och trygghansa i veckan. Dom ville ha 26k respektive 38k för en helförsökring på mig. IF är billiga anser jag. IF är så "billiga" att deras helförsäkring är flera tusen billigare än andras bolags halvförsäkringar. Sen kan man ju tolka det tvärtom om man vill dvs att alla är för dyra.

28 år, zon1 stockholm, mckort 1år. hornet 05a.

avställbar eller ej, det ger ju ändå samma pris i slutändan. Fördelen skulle vara att man kunde styra sina utgifter genom att ställa av den men det går ju att lösa på annat vis med.

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
jag såg det i texten under videon, finns det inget system som passar "där nere"

Det blir ju ett ganska fult tomrum efter ljuddämparen, så jag tror inte det finns någon som gör färdiga system. Däremot kan jag inte tänka mig att det ska vara några större problem att fixa ett mellanrör som gör så det passar där du vill ha den.

Nån annan kanske vet mer. :va

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
En fråga:
- Vill ni att denna tråd flyttas till "Modellspecifika diskussioner".
Förstår inte riktigt vad den gör under denna forumdel..

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Vet någon hur en Triumph street triple är jämfört med en hornet 600? Är den mindre eller större? Motorn verkar ha lite mer effekt men ingen jätteskillnad direkt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras