Tror ni hornet 600 passar fören 2m kille lr är det för litet??
Jag är visserligen 186, å det funkar prima... testa!
Hur mycket kostade sliponerna som du har, och vart köpte du dom ??Tackar. Hoppas den kommer falla mig i smaken när jag väl får ut och köra den. är min första hoj, och jag håller på att ta körkort.
Vad den kan tänkas dra har jag ingen aning om. Har sökt på nätet efter lite tester på den. men ingen uppger bränsleförbrukning m,m. Så den frågan överlämnar jag till någon som har mätt upp detta på något sätt
Sen antar jag att du menar slipon som mynnar ut som på endel duccar och den ny R1an, alltså liggandes ihop under sadeln??
Så här ser min ut med Hurric Slipon
View attachment 182984
och ett par andra bilder. Började skymma lite när jag tog bilderna. Ska ta nya när solen tittar fram
View attachment 182985
View attachment 182986
Några som bor i falun som är sugna och ut och åka lite? Blir ju bra mycket roligare att åka om man blir några stycken. I så fall kan vi ju åka ut nån dag.
Jag har en hornet 900 som jag försökte ta bort den stora j--vla läppen med regplåten idag. Jag skruvade bort 2 st insexskruver under sittsen, men jag fick inte bort den. Jag kunde inte så några fler skruver till den delen, snälla hjälp en bakränsare i nöd!!!
Jobbigt med två pipor när man tittar på slip on... dyr historia
Köpte mig ett par LeoVince rör för 5740kr, ink frakt. Det borde varje hojåkare ha råd med.
Köpte utomrikes ifrån då eller? Isf var? Intressant att få veta...
Köpte utomrikes ifrån då eller? Isf var? Intressant att få veta...
Jag har läst om olika drevningar hit och dit. Tänkte byta drivpaket i vinter, ska man ha färre fram eller flera bak. Har det någon betydelse eller ska det vara både och. Nån som gjort det kan väl tipsa kanske. Var det är billigast att införskaffa.....tack tack
Det är ju bara att gratulera jag kollar dagligen på blocket men det är riktigt gott om ont om slip on till hornet 900 . Jag var in på touring butiken här om dagen och dom vill endast ha 7900:-Man kan ha tur med kolla blocket varje dag, jag köpte mina där ett år gamla iof, men 2900 för två pipor helt ok.
Lycka till
tja!har en hornet 600 ja dreva den 2 upp i bak tyckte det vart kanon! men svårt att jämföra men 900!
Går i tankarna på att gå upp ett par kugg bak för lite lättare slangning Tänkte höra om det gör mycket på varvtalet? ida org. 110km 5000rpm Ett par kugg upp bara ska det väl funka med org-kedjan
Bytte precis drivpaket. Passade på att dreva om lite så nu har jag 15/45 och det funkar utmärkt, är fortfarande en riktigt sopa på uuiiilis men man märker skillnad. Varvtalet ändras inte så det är störande, ett par hundra rpm extra kanske?
Köpte också en 525-kedja (grövre) så det enligt säljaren skulle hålla längre.
Detta var ett DID-paket men iom att det varken var originaldrevning eller originaltjocklek på kedjan så gick det på dryga 1800:-.
Blir nog bara bakdrev för min del då både kedja å drev är så gott som nytt Tackar ändå
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|