CB 600 Hornet

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Har inga prisuppgifter på mina slipon. Då Hojen är importerad och sliponen satt på vid köp. Men dom heter Hurric Och låter gryyyyyymmmt gött. Speciellt med insattserna urtagna. Den går även igenom besiktningen utan insattserna. klarade gränsen med 1dB =P
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
funkade utmärkt med orginalkedjan me 2 kugg upp bak!
och vart nöjd med det !lättt att få upp den på tvåan:)kanske skulle va kul o få upp den lätt på trean me !men tycker det är bättre att lära sig slanga i lägre hastigheter så får man väll slänga i växlarna på slangen vart efter:tummenupp har lyckats lite att slänga i trean o hålla kvar lite men det är svårt!!:tungan


Låter bra att kedjan räcker:tummenupp med andra ord så ska det beställas drev:D Ingen mästare på slangen själv men det ska väl bli lite lättare:D sen är det bara ut att träna ännu mer. Tackar för svaret å ta det lugnt på slangen:yoparty
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Låter bra att kedjan räcker:tummenupp med andra ord så ska det beställas drev:D Ingen mästare på slangen själv men det ska väl bli lite lättare:D sen är det bara ut att träna ännu mer. Tackar för svaret å ta det lugnt på slangen:yoparty


ioförsig så har du en nyare hoj:tummenupp och antar att du tagit bort "katten"
för att få dom extra hästarna???? så din hoj blir nog ännu bättre me 2 kugg upp bak!kanske går nogorlunda lättare på trean då ja tror det kan va lite bättre klös i din hoj:yoparty !men orkar du inte hålla på att byta drev o så så kan vi byta hoj:hihi !

men ta det lungt du me ett steg i taget!:)
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
ioförsig så har du en nyare hoj:tummenupp och antar att du tagit bort "katten"
för att få dom extra hästarna???? så din hoj blir nog ännu bättre me 2 kugg upp bak!kanske går nogorlunda lättare på trean då ja tror det kan va lite bättre klös i din hoj:yoparty !men orkar du inte hålla på att byta drev o så så kan vi byta hoj:hihi !

men ta det lungt du me ett steg i taget!:)

Självklart är "katten" borta å dom där extra hästarna finns:D byta hoj?!? men din saknar ju några HÄSTAR är tyvärr inte intresserad då:tungan
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Självklart är "katten" borta å dom där extra hästarna finns:D byta hoj?!? men din saknar ju några HÄSTAR är tyvärr inte intresserad då:tungan

va det stor skillnad när du tog bort katten??hur många häst ska det va i din hoj???nu! i min ska det va ca100! är sugen på byta upp till nyare för dom är snyggare tycker ja och att dom kanske går bättre!!??

har du kört en sån som ja har??jämfört??:)
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
va det stor skillnad när du tog bort katten??hur många häst ska det va i din hoj???nu! i min ska det va ca100! är sugen på byta upp till nyare för dom är snyggare tycker ja och att dom kanske går bättre!!??

har du kört en sån som ja har??jämfört??:)

Vet ej, har inget att jämföra med har aldrig kört med orginal systemet "Katten" är ju inbyggd i ljudd. Därimot så sparade jag nog mycket vikt då orginalet vägde bly.Antalet hästar vet ja inte är väl runt 100på min med. Har inte kört någon äldre hornet heller
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
är det horneten du menar??så tycker ja den är smidig!!:tummenupp
bra drag me!!!
Provsatt en förra veckan bara för skojsskull och blev positivt överaskad, precis som du säger riktigt smidig.

Går ju att få för en hyfsad peng nu med om man ändå bara ska stunta/leka med hojen.
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Provsatt en förra veckan bara för skojsskull och blev positivt överaskad, precis som du säger riktigt smidig.

Går ju att få för en hyfsad peng nu med om man ändå bara ska stunta/leka med hojen.

precis:) men man får ju dreva om lite!men det gör nog alla som stuntar!
tror att det räcker gott o väll me den hojen:tummenupp
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Hur mycket hk plockar man ur en hornet 600 org o hur mycket till kan man få ut med öppnare bullerburk???
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Hur mycket hk plockar man ur en hornet 600 org o hur mycket till kan man få ut med öppnare bullerburk???

http://www.mcpoolen.se/mc/2002/honda/cb600sf-hornet/index.shtml

96 hk orginal!så vet inte exakt va det kan bli!men kanske 110 nu är ja ingen expert men men!!skilljer sig lite på årsmodelerna me!tror det är från -03 som katalysatorn kom, då är det 4-5 häst mer i dom modellerna har ja för mig!
eftersom katalysatorn tar en del häst!!:tummenupp

ps 105-110 med slipon,andra luftfilter,dynojetkrap!(vet inte hur mycke man kan lita på dynojet!)

men skulle kunna tro att det skulle luta åt dessa sifror:)
 
Last edited:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Om man tänker ha hojen som stunt/lekhoj behöver man styva upp gaffeln så den klarar stoppies,slangning o annat bus eller fixar orgfjädrarna sån misshandel.
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Om man tänker ha hojen som stunt/lekhoj behöver man styva upp gaffeln så den klarar stoppies,slangning o annat bus eller fixar orgfjädrarna sån misshandel.


hmm inge ja kan svara på:) min har hållt hitils!går att gör stopies,slang och så!lite bilder i garaget så du ser att det går:tuttar

ha det bra så länge!!!:tummenupp
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
hmm inge ja kan svara på:) min har hållt hitils!går att gör stopies,slang och så!lite bilder i garaget så du ser att det går:tuttar

ha det bra så länge!!!:tummenupp

Det ser ju riktigt bra ut det där.... hoppas jag får in några sådana bilder någon gång.....från en weelie tränare :)

Någon som har viper slip on???
Är dom bra, har fått ett bra pris på ett par?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Någon som har tips på hur jag får loss brännsleslangen från brännslekranen?

Ska plocka av tanken i eftermiddag och det är ju så vansinnigt tight.
Jag får loss slangklämman men slangen sitter nå't helvetiskt...

Har kollat igenom verkstadshandboken men där står det ju såklart att det bara är att plocka loss...
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Jag plockade av tanken när jag bytte stift o då tog jag av soppaslangen från kranen rätt enkelt. Om den sugit sig fast brukar det ofta bara vara att peta lite med en pytteliten mejsel eller liknande, så länge man inte skadar slangen. Bara man kommer under lite med mejseln nånstans så brukar suget släppa rätt enkelt :)
 

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Area noll-51-fem
Hoj
CB1000R -09
Någon som har tips på hur jag får loss brännsleslangen från brännslekranen?

Ska plocka av tanken i eftermiddag och det är ju så vansinnigt tight.
Jag får loss slangklämman men slangen sitter nå't helvetiskt...

Har kollat igenom verkstadshandboken men där står det ju såklart att det bara är att plocka loss...

Med våld och vaselin.

Nej, det går utan vaselin. Jag tog en polygrip och vred slangen runt röret fram och tillbaka tills den släppte. Sedan drog jag loss den neråt. Ett tips är att släppa tanken vid sadeln och lyfta upp den lite och lägga emellan något mellan tanken och ramen så får du lite mer plats vid kranen.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tackar för tipsen :tummenupp

Ingen annan som har fått spricka i tankens undersida :va
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Köpt min första hoj nu! Här är den på bild. Putsar som ett as nu för jag ska ha gips på armen ett tag till så kan inte köra, menmen. 25 kw, men går riktigt bra i alla fall. Låter gött med Leo vince ljuddämpare.
 

Bifogat

  • 2719780380.jpg
    2719780380.jpg
    68.1 KB · Visningar: 157
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top