Jag går i lite "hornet tankar," och har tänkt att byta ned mig lite till hösten för jag ska börja plugga.. Problemet är att jag inte riktigt kan bestämma mig för om man ska satsa på 600an från typ 05 med USD gaffel eller sista modellen från 07? Eller ska man rentav satsa på 900an?
Har även ögnat lite på er6an då den är väldigt prisvärd, men den har ju styva 30 hkr mindre..
Kanske någon i denna tråd har erfarenhet av samtliga hojar och kan ge ett utlåtande?
Får ekonomin tala så det ju bli en hornet 600a äldre än 4 år, enkel slipon och "bara" 5200 hel/helår på mig 24år i medelstor stad.. Eller er6an som kostar detsamma ungefär..
07ans 600 kostar runt 7700 hel/helår o 900an 7200- samma vilkor..
Tacksam för svar
Det du måste värdera är hur stor plånboken är, om du väljer en äldre hoj så kanske det räcker med en halv fösäkring osv.
Sen rent utseende mässigt så är ju ER6:an enligt mig utrustat med en framlampa som ser ut som en hjälm från nån starwars film...och det är inte nåt positivt.
En annan fråga:
Har någon en försäkring hos SalusAnsvar? och vad betalar ni isf, har fått ett prisförslag som låter lite väl billigt och vet att dom "räknat fel" förut? (En hel/hel skulle kosta ca 4000 per år, mitt i malmö 29 år IF märkes drygt 8000)
Last edited: