Mycket snygg!
Tack!Blev riktigt bra det där!
Riktigt grym snyggt rakt igenom. Men du tog det inte emot att skruva fast backspeglarna i den där vackra kåpan? själv hade jag kört men en bar-end spegel.
Snyggt bygge!! Gillar kåpan!
Satan så vackert! Mycket trevligt!
"Bar-end" speglar kan du ju vinkla lite inåt också. De måste ju inte bygga på i bredd utan ha de ovanför eller nedanför handtagen. Jag har beställt små backspeglar från ebay och ska testa att vinkla de så att de är under handtagen. Finns för ca 200kr inkl frakt så det är värt att testa
Är själv lite allergisk mot backspeglar som bygger på för mycket i bredd från handtagen.
Tycker lösningen som du har nu med backspeglar ser ok ut ändå, hojen ser ut att vara en originalbyggd av något raceteam på 70-talet
Ja, det gör det. Men jag vet inte vad alternativet är, för jag tror inte jag kommer köra med bar-end-speglar eftersom jag får för mig att de bygger ut så mycket och gör hojen bred. Det är bara två skruvar per spegel, så de är lätta att ta av och ersätta med bultar istället. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra.
http://www.mitonga.se/ i Lomma hade en liten konvex rektangulär spegel (ca 4x6 eller 5x7 cm). Några år sen och minnet är bedrägligt har det visat sig men jag tror den införskaffades där. Sticker inte upp mycket över blinkersreglaget och har eget fäste till styret. Kan gå att montera i det för spegeln befintliga hålet om sådant finnes. Smått blir det men jag har aldrig upplevt en spegel som ger så mycket info om vad som händer bakom. Sitter på en avkåpad gammelgixxer jag kört en hel del med. Kan å andra sidan bli helt omöjligt att se ett skvatt med annan körställning, styre etc. Tror inte den var så dyr och finish därefter. Funktionen sublim däremot!
Får du inte svar där kan jag kolla med ägaren till hojen om han kan ta fram märke/modell för att göra den sökbar...
Den ser ut som Ducatis MotoGP hoj skulle ha sett ut 1976. Riktigt snygg!
Fantastiskt bygge. Inspirerande att läsa igenom och imponerande kunnande.
Jag är inte helt kompis med färgsättningen, tror det finns utrymme för förbättring där. Så mycket svart gör att det vita på kåpan blir lite udda. Skulle antingen gå mot ännu mer svart/mörkt och skippa det vita, alternativt lätta upp och göra mer svarta delar vita/ljusare och behålla kåpan med vitt.
har inte plöjt igenom hela tråden men är svingen och fälgen ifrån en Triumph 1050?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|