Sådär är det att bygga hoj, ett evigt väntande. Men det ger utrymme för god planering, so far so good!
En dum fråga, jag håller fortfarande på att kolla på lampor. En sådan här lampa: Ebay
Kan den monteras som den är frampå hojjen, eller behöver den ett lamphus eller vad det kallas med en extra "lins" framför?
Om jag vore du så skulle jag skippa xenon, tror det kan bli knepigt att få igenom besiktning trots att din hoj saknar krav på e-märkning. I övrigt skulle jag tro att det bara är att montera relativt "valfritt"
Tjena,
Jag bygger också på en cb900f -81. Att förstärka ramen för mindre flex står på min lista, något du tänkt på?
Tjena,
Jag bygger också på en cb900f -81. Att förstärka ramen för mindre flex står på min lista, något du tänkt på?
View attachment 405545
Nu måste du se upp med svingbulten och kedjan. Kedjan får inte "nocka" över svingbulten, släpa längs med är ok, men inte nocka.
Ser lovande ut!
Satt å fick en flippad idé!
Om man är sucker för CNC frästa saker som jag är skulle man kunna rita ett yttre fäste för drev och adapter.
1) Fästpunkter - Samma som drevkåpan
2) Mittpunkt över framdrevet
3) Infräst kullager som avlastar framdrevet
På bulten som håller framdrevet sitter en O-ring som tätar utåt. (I axeln rinner det olja).
View attachment 405935
Ljusgrön: Fäste CNC
Lila: Kullager
Röd: Adapter
Grön: Bult
Svart: Drev
Blå: Utgående axel
Grå: Motor
Hej
Jag håller också på med ett liknande bygge, följer ditt med spänning, tyvärr mitt går inte lika snabbt fram, jag beställt framdrevet ifrån ett tyskt företag som de anlitade i det andra bygget också http://krueger-junginger.de/index.html med önskade offset, de tar 100 Euro och gör efter dina önskemål, det är 2 veckors leveranstid.
jag skulle kunna lägga ut en bild när det kommer.
trot eller ej en cb900, jag var lite för snabb och beställa utan att ens fått dit svingen. men eftersom det var 2 veckors leverans snabbmätte vad jag tror det ska funka. kontaktade de med denna bild så att vi pratar om samma mått, sen var det bara att beställa.
View attachment 406205
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |