Jag haft beslutsångest, jag kollade på olika byggen, föll just för Duca sving eftersom vfr svingen jag köpte vart förlång, nu sitter jag med 4 olika svingar, från början ville jag börja med 748 (244mm), kom halvvägs, när jag upptäckte att 1098 sving skulle också få plats (246mm), och dessutom är den väldigt biffig, så jag ska försöka få till den om inte får det bli 748an. det är inte svingen i sig som jag har problem med utan original bussningarna/distanserna i svinglagerna då blir de några mm för bred, så jag måste hitta nån som kan stenslipa ner ena bussningen (härdad stål)och göra en ny till andra sidan
min bromskloss är att jag känner ingen som svetsar/svarvar/fräser, och i Stockholm kostar det skjortan för minsta lilla jobb. så jag förösker alltid kolla om jag hittar nån som kan ha tid och föröska hjälpa mig för en human peng, men de finnas inte alltid i stan, därför tar det sjukt lång tid få nåt gjort och dessutom får det och bli rätt 1a gången vilket vet vi att det aldrig blir, mycket mäta, kappa, svarva, testa, innan det blir rätt.
hinner kanske bli färdig innan pension
lägger upp en blid så fort dervet kommer. jag ville dessutom använda duca drevet bak och smalare kedja för och inte skrapa i ramen när man ska ha 15mm offset, och det var inga problem för de, så mitt kommer det vara för 520 kedja.