blurridge
blurridge
Albert, hur satte du dit drevet? Splinsen måste väl se lika ut längst hela axeln. Så att den är inte kan röra sig beror kanske på att drevet är "klämt" vid åtragningen som blurridge säger.
Om du har en 2mm bricka längst in på axeln, borde man inte kunna sätta en 2mm bricka som "förlänger" axeln 2mm, och är tillräckligt liten för att missa drevets splines. Jag kommer inte ihåg hur M-tin gjorde, men det borde vara något liknande?
Måste instämma med din bror och far angående sidokåpan. Fast jag tror att du ska ta en funderare på att skippa kåpan helt. Kanske plasta dig en fin lite bit som kan passa ihop ramen, tanken och cutsen på ett bra sätt. görs den rätt kan du dra all el bakom dessutom. Tänker du ha speglarna där hela tiden? Jag har personligen lite aversi mot speglar, det är ganska fult. Men sen så har jag ju ingen nytta av dem heller då man varken ser ett skit i dem på en VMAX eller en SR...
Hej
jag satte brickan bakom dervet på axelen där den inte har splins som ni kan se på bilden, och visst blir den klämd fast på axeln, lite svårt och förklara men här kommer det en bild på min rostiga/skitiga axel View attachment 407484
så här ser det ut utan bricka.
View attachment 407485
och så här med brickan
View attachment 407486
man ser att drevet kommer längre ut på axeln därav när jag drar åt bulten då klämms drevet.
men om jag gör som jag tror du menar sätter en bricka längst ut på axeln då kommer det inte göra nån skillnad, eller förstår jag kanske inte riktigt hur du menar.
/A
det var precis det jag trodde också du menade, fast jag läste inte noga ditt förra inlägg, sorry hade lite brådis och svara, jag läste inte att jag låter min bricka sitta kvar och sen gör som du ritat. det jag trodde jag läste var att istället för min bricka längst bak ska jag sätta en längst fram. fan man är inte bara cenil, blind också.
kul att ditt drev kom, det gick fortare än 2 veckor, vad blev det för offset?
/A
Haha, jag kan känna dom där symptomen ibland också
Ja, bra mycket fortare än 2 veckor. Dom sa 15 dagar först när jag tog kontakt med dom över ebay. Dom ville köra vanlig faktura, och det tog någon dag innan jag såg att fakuran hade hamnat i skäpposten. När jag i måndags mailade och skrev att jag nu hade hittat och betalat fakturan fick jag ett autosvar att de var lediga fram till 30 juni . Sen dök drevet upp i fredags ändå, Fantastiskt!
17,5 mm från innerkant till mitten på kedjelinjen. 11,5 mm blev det från innerkant till kanten på själva drevet. Det återstår och se hur bra jag mätte 525-kedja kör jag på och det slutade med att jag beställde en adapter till bakdrevet och ett drev som passade adaptern. Det blev lite dyrare med denna lösning för ett alu-drev än vad det hade kostat för ett original stål-drev, men det kändes lättare att skaffa något som man lätt kan få tag på ersättningsdelar till, men och andra sidan kommer jag nog inte behöva det inom närmsta tiden. Det är en svår balansgång med vad som är värt och vad som inte är värt.
Åkte på dyrare drev och drevhållare jag med, det skulle ha funnits 520 drev, men när det hade gått 10 dar fick jag veta att det hade utgått, vi få tänka positivt att nästa gång kommer vi billigare undan, och lättare och byta typ om 10 år för min del. det var inte mycket offset du behövde gemfört med mina 17mm jag hoppas att det stämmer för dig med måttet.
Även fast jag har vridit på kontrollen så är det tajt för vajrarna, jag får nog slipa lite i kåpan här.
Skulle nog testa med att flytta fram kåpan lite och se hur det ser ut innan man förstör den.
I övrigt gillar jag bygget!
mvh. Fredrik
Gammalt djungelordspråk. Mät två gånger, kapa en.
Ett 4-2 system ska väl inte vara några problem? De fanns ju som tillbehör när det begav sig har jag för mig. Kanske behövs ett utjämningsrör dock.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|