Om det vore så enkelt
Som om inte det var nog så hade jag lite fler fel i el-systemet.
Jag hade växlat kontrollamporna för neutral och oljetryck märkte jag. För starten fungerade jättebra många gånger i rad och när jag testade igen fungerade det inte.. Suck.
Jag tyckte att startknappen gav lite dålig respons, så jag plockade isär högerkontrollen för 5e gången den dagen och kollade så inget hade ramlat bort eller hade dålig kontakt. Passade även på att byta fjäder till knappen till något som fjädrade
Hittade dock ingenting misstänksamt.
Lampan för oljetryck gav ett dåligt sken, så jag misstänkte dålig kontakt någonstans. kontakten mot motorn vid oljetryck och neutral visste jag ju att jag hade satt dit. Så jag kollade igenom alla kontakter i stammen igen och hittade inget. Kollade igenom el-schemat vad som kunde vara fel, hittade inget.
Kollade tillslut kontakten vid oljetrycket och kopplade denna direkt till lampan. Yes, lampan lyste väldigt bra. Jag förstod inte vad detta skulle ha med starten att göra, men lets go. Ingen start.
Tittade i kontakterna igen och blev lite förvirrad på färgerna på kablarna. Åfan, sitter oljetrycket på neutralen och neutralen på oljetrycket. Märkligt. Här blev det logiskt, neutralen behövs ju för start...
Kollade kontakten vid neutralen. Mycket riktigt satt den monterad, fast med dålig kontakt. Så jag satte dit den ordentligt och bytte kablar i kontakten. Sen gick startmotorn igen och lamporna lyste som dom skulle
Ett par timmar av mitt liv.
Ja så är det säkert! Men man får väl bättre prestanda utan? Säkert flera HK