CBR 1000 RR Kass?

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
 

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
ca Borås
Hoj
Derbi 125
PMR skrev:
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
Hahaha ! Nice slutsats ! :tummenupp Saken är den att samma fenomen har även YZFR1 haft i alla år ! Och det är ju en riktig skitcykel ? :hihi
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
PMR skrev:
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
Han som kört av innan blentarp??
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
McRae skrev:
Han som kört av innan blentarp??

Jepp!
Han ringde mig Live direkt från en taggbuske och tog tillbaka löftet om provkörning till helgen, den jäveln. Han kunde ju åt minståne väntat tills efter helgen att köra av :mad: Kan informera att allt är bra med honom, lite ont i axeln fortfarande, men inget brutet.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
musse skrev:
Hahaha ! Nice slutsats ! :tummenupp Saken är den att samma fenomen har även YZFR1 haft i alla år ! Och det är ju en riktig skitcykel ? :hihi

Jag har i alla fall inte kört av vägen (än)! Jag och hojen låg minsan kvar på vägen :crash
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
PMR skrev:
Jepp!
Han ringde mig Live direkt från en taggbuske och tog tillbaka löftet om provkörning till helgen, den jäveln. Han kunde ju åt minståne väntat tills efter helgen att köra av :mad: Kan informera att allt är bra med honom, lite ont i axeln fortfarande, men inget brutet.
Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
McRae skrev:
Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..

Har fortfarande inte fått se bilder på hojen än, men det var väl totalskrot antar jag? Hittade en liten kåpbit, tänkte skänka honom den i födelsedagspresent :rofl .

Fick säga till honom över telefonen att han skulle ligga still o inte försöka rycka upp hojen själv, han var ju inte helt kry....
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Menar ni den svarta -04an som ligger på en pall i kälaren hos schneiders mc i u-väsby ??

Den va inte schnygg !
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Webspy skrev:
Menar ni den svarta -04an som ligger på en pall i kälaren hos schneiders mc i u-väsby ??

Den va inte schnygg !

Nope, det är en Röd/Vit/Blå som står på Lillemans i Lund.

Hmm. Ytterligare ett fall som styrker min teori om att hojen e kass :D
 

Ågge1

---TCX---
Gick med
12 Mar 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
R1-04
loser skrev:
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D

Kör R1-04 och tycker det är en moped i låga varv efter 10 000 startar raketen bak, fick drevat ner 1 kugg fram och 1 upp bak, så helt ok nu :fyllisar
vill resa sig i 200 :banana

Betalar 5500 i hel försäkring TACK LF YAMAHA
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
FireSalle skrev:
Om något så kanske det visar att f-premien inte är så fel satt ändå :va

Man förstår ju Försäkringen när man läser Bike som exempel. en gammal zx750r som krashat, va va det 80loppor för att repa. Och killen köper loss den och bygger streetfighter av den.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
loser skrev:
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D


Har en kamrat här hemma som är av ungefär samma åsikt ang Bladen. Kasst bottendrag, han var besviken (Spotta å svor) :hihi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
OLDEN skrev:
Har en kamrat här hemma som är av ungefär samma åsikt ang Bladen. Kasst bottendrag, han var besviken (Spotta å svor) :hihi
Sån är framtiden, de får offra draget på låga varv för hög toppeffekt.

För mig skulle inte den nya generationen litershojar funka bra iaf.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Grejjen är väl kanske den att hojjen är för bra för föraren. Trots att jag körde väldigt lungt (tyckte jag) med den så blev jag överraskad av att vägen nästan inte räckte till ;)

Då den e så lugn och samtidigt så våldsam så överskattar man sig själv. Det är vansinnigt mycke att köra med på gata, en del uppmärksammar det innan de krashar, andra efter...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top