Tadao Baba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 4 Dec 2022
- Hoj
- -16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Äntligen lite uppdatering på FireBladen.
Idag så tog jag tag i förgasarna, gummina mellan förgasare och cylinder var så gammal och torra, och hårda så dom gick att spräcka, då lossnade dom sakta men säkert.
Tillslut fick jag av allt!
Försiktigt särades förgasarna åt, och jag kom åt det jag behövde. T kopplingens o-ringar var gamla och torra, så det läckte. Så dessa byttes mot nya.
Mekade ihop allt igen, skönt att kunna göra lite rent också. Förra ägaren sa att han haft ett K&N filter som han bytt olja på, och den hade bara runnit ner överallt när det blev varmt.
Han hade gjort rent men inte mellan förgasarna och runt om vilket jag kunde passa på och göra nu när allt var löst.
Förbereder för synkning av förgasarna innan jag sätter dit dom.
Jag behövde inte skruva så mycket, det stämde nästan med en gång. Men det här får duga.
Nu är den klar att ta en liten sväng med!
Äntligen är han ”ihop plockad” och körklar.
Nu är det bara att vänta in den 8e Juni och åka till Nora på sportbike revival.
Idag så tog jag tag i förgasarna, gummina mellan förgasare och cylinder var så gammal och torra, och hårda så dom gick att spräcka, då lossnade dom sakta men säkert.
Tillslut fick jag av allt!
Försiktigt särades förgasarna åt, och jag kom åt det jag behövde. T kopplingens o-ringar var gamla och torra, så det läckte. Så dessa byttes mot nya.
Mekade ihop allt igen, skönt att kunna göra lite rent också. Förra ägaren sa att han haft ett K&N filter som han bytt olja på, och den hade bara runnit ner överallt när det blev varmt.
Han hade gjort rent men inte mellan förgasarna och runt om vilket jag kunde passa på och göra nu när allt var löst.
Förbereder för synkning av förgasarna innan jag sätter dit dom.
Jag behövde inte skruva så mycket, det stämde nästan med en gång. Men det här får duga.
Nu är den klar att ta en liten sväng med!
Äntligen är han ”ihop plockad” och körklar.
Nu är det bara att vänta in den 8e Juni och åka till Nora på sportbike revival.