När jag köpte hojen så berättade förra ägaren precis detta ?Kom att tänka på strypningen av dessa hojar.
Om jag minns rätt levererades min med 50 hk (=billig försäkring)
Vid 100-mil servicen plockades strypbrickorna bort från insugningsgummit, men sedan beställde jag nya (utan den kant som höll plåtarna på plats). Hade gått att skära bort, men valde nya för säkerhets skull.
Enligt uppgift skulle den nu ha ca 100 hk, men styrboxen hade varvstopp vid ca 9.500 (Ser en lite tunnare rött stäck där på din varvräknare)
Ny styrbox beställdes, vilket skulle öka varv och effekt till original 122(?).
Så nu funkade power-wheelies bättre! ?
PS
Rotade fram mina gamla insugningsgummin som satt i från början, man kan se de gjuta spåren.
Kollade i din bild om de är lika eller inte, kan inte avgöra.
View attachment 493056
Kom att tänka på strypningen av dessa hojar.
Om jag minns rätt levererades min med 50 hk (=billig försäkring)
Vid 100-mil servicen plockades strypbrickorna bort från insugningsgummit, men sedan beställde jag nya (utan den kant som höll plåtarna på plats). Hade gått att skära bort, men valde nya för säkerhets skull.
Enligt uppgift skulle den nu ha ca 100 hk, men styrboxen hade varvstopp vid ca 9.500 (Ser en lite tunnare rött stäck där på din varvräknare)
Ny styrbox beställdes, vilket skulle öka varv och effekt till original 122(?).
Så nu funkade power-wheelies bättre! ?
PS
Rotade fram mina gamla insugningsgummin som satt i från början, man kan se de gjuta spåren.
Kollade i din bild om de är lika eller inte, kan inte avgöra.
View attachment 493056
Jag har börjat planera för dom nya sulorna på Bladen inför våren/sommaren!
De gamla däcken som sitter på känns bra och ser bra ut, problemet är att dom är ca 10 år gamla.
Jag vet att dom har stått i ett mörkt isolerat rum alla dessa 10 åren, men jag vill ha nya fina fräscha.
Jag rullade några mil på dessa efter jag köpt hojen, ingen buskörning så det gick bra.
Så jag har en fråga till alla som kan lite om däck! Jag kommer köra lagom med hojen, typ 100% asfalt och ingen rejsing.
Vad ska jag ha för däck??
Här är däcken som sitter på.
Du ska naturligtvis kränga av däcken och åka till japan för nya däck och luft.Jag har börjat planera för dom nya sulorna på Bladen inför våren/sommaren!
De gamla däcken som sitter på känns bra och ser bra ut, problemet är att dom är ca 10 år gamla.
Jag vet att dom har stått i ett mörkt isolerat rum alla dessa 10 åren, men jag vill ha nya fina fräscha.
Jag rullade några mil på dessa efter jag köpt hojen, ingen buskörning så det gick bra.
Så jag har en fråga till alla som kan lite om däck! Jag kommer köra lagom med hojen, typ 100% asfalt och ingen rejsing.
Vad ska jag ha för däck??
Här är däcken som sitter på.
View attachment 493186
View attachment 493187
View attachment 493188
View attachment 493189
? SÅ pedant är jag inte, jag har gränser!Du ska naturligtvis kränga av däcken och åka till japan för nya däck och luft.
Fabriksluft ingen billig mackluft!
Man kan tycka att den reklamen är full av överdrifter när de säger att 900rr kommer att förändra mc-världen men i efterhand så hade Honda faktiskt helt rätt! Blejden var verkligen en game changer som satte standarden fram tills R1an lanserades.Postgången har varit lite långsam de senaste veckorna, och jag sitter bara och väntar på några delar som jag knappt kan bärga mig att få på plats!
Men jag kommer polera och slipa lite i helgen för att göra nästan alla kåpor klara, så jag kommer lägga upp om det under helgen.
MEN om man inte sett reklamen som Honda gjorde inför Fireblade’en så kan man njuta av den så länge.
Exakt.Man kan tycka att den reklamen är full av överdrifter när de säger att 900rr kommer att förändra mc-världen men i efterhand så hade Honda faktiskt helt rätt! Blejden var verkligen en game changer som satte standarden fram tills R1an lanserades.
Det där verkar ju absolut vara något som jag villhöver i garaget!Jag hittade ett lagnings material som jag hört av andra som använt det att det ska vara riktigt bra
Tack!Bra jobbat! Hoppas den kommer till användning sen och inte bara står
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |