Ska försöka beskriva vad som har hänt...
Köpte mcn tidigt i somras och den startade direkt och allt fungerade. Allt eftersom jag använde den så startade den lite segare, inga problem men startmotorn fick gå någon sekund längre.
Byggde en bagageöppnare med en solenoid. När jag testkörde den så laddade jag ur batteriet. Tog ur batteriet som visade sig vara ett gelbatteri ifrån Biltema. Köpte en CTEK-laddare och laddade batteriet. Kopplade även ur solenoiden så att allt var som innan.
Körde lite och fick bensinstopp. Tankade och funderade på om jag hade missat att lampan hade lyst. Körde och fick sedan bensinstopp igen, nu visste jag att lampan inte fungerade. Gick till en mack och fick en 0.6l flaska och tankade. Provade att starta men den ville inte. Gick tillbaka för ytterligare en flaska bensin. Nu startade den men var orolig och klockan hade nollställts så förmodligen har jag dragit slut på batteriet genom att köra startmotorn.
På väg till macken så dör den och vägrar att starta. Rullar den till macken och tankar. Den vägrar att starta så min far kommer med startkablar och vi får igång den. Instrumenteringen fungerar inte som den ska, kommer och går. Den dör igen på macken och vi får igång den igen med kablarna. Kör där ifrån men den går ryckigt, antar att insprutet inte fick el som det skulle?
På väg hem dör den igen och går inte igång med kablar. Hyr ett släp och tar hem den. Laddar den och efter två dagar så sätter jag i batteriet och den startar direkt. Kör hem till en polare och sedan hem till mig, detta var i torsdag. Idag, lördag, så sätter jag mig och ska köra iväg men den orkar inte starta.
Är det batteriet som är slut eller låter det som något annat? Vet inte om det spelar någon roll men den står ute i kylan ständigt.
Tacksam för någon information.
Köpte mcn tidigt i somras och den startade direkt och allt fungerade. Allt eftersom jag använde den så startade den lite segare, inga problem men startmotorn fick gå någon sekund längre.
Byggde en bagageöppnare med en solenoid. När jag testkörde den så laddade jag ur batteriet. Tog ur batteriet som visade sig vara ett gelbatteri ifrån Biltema. Köpte en CTEK-laddare och laddade batteriet. Kopplade även ur solenoiden så att allt var som innan.
Körde lite och fick bensinstopp. Tankade och funderade på om jag hade missat att lampan hade lyst. Körde och fick sedan bensinstopp igen, nu visste jag att lampan inte fungerade. Gick till en mack och fick en 0.6l flaska och tankade. Provade att starta men den ville inte. Gick tillbaka för ytterligare en flaska bensin. Nu startade den men var orolig och klockan hade nollställts så förmodligen har jag dragit slut på batteriet genom att köra startmotorn.
På väg till macken så dör den och vägrar att starta. Rullar den till macken och tankar. Den vägrar att starta så min far kommer med startkablar och vi får igång den. Instrumenteringen fungerar inte som den ska, kommer och går. Den dör igen på macken och vi får igång den igen med kablarna. Kör där ifrån men den går ryckigt, antar att insprutet inte fick el som det skulle?
På väg hem dör den igen och går inte igång med kablar. Hyr ett släp och tar hem den. Laddar den och efter två dagar så sätter jag i batteriet och den startar direkt. Kör hem till en polare och sedan hem till mig, detta var i torsdag. Idag, lördag, så sätter jag mig och ska köra iväg men den orkar inte starta.
Är det batteriet som är slut eller låter det som något annat? Vet inte om det spelar någon roll men den står ute i kylan ständigt.
Tacksam för någon information.