Stypning CBR125R 4 Takts
Okej... Lite smått besviken
Med ett effektrör, får jag ut fler hästar, eller bara bättre tryck i den i mid-range? Och kan jag bli av med körkortet för det? Skulle kännas lite surt att bli av med det direkt eftersom jag är på prövning. Alltså räknas det som trimning så jag kan bli av med körkortet för olovlig körning?
Tyvärr Myran
Tacka vårt kära Vägverk
och deras anvisningar för vilka krav som ställs på strypningar
och Honda som inte tillhanda håller "race delar"
Tyvärr leder detta till att det inte finns många 125 maskiner som man kan
köra på bana med.....
De är svårt att avstrypa och tex köra i serien "125 Junior "
Detta har lett till att Aprilia RS 125 är i princip ensam på banorna i Sverige
och du måste ha en fet plånbok för att överhuvud taget hänga med.
I England där jag varit en del är just NSR 125R och CBR mfl vanlig på banrace..
Delarna man behöver finns på skroten
Det som står i reglementet på 125 Junior
"En klass gjord för standardhojar för så ekonomisk racing som möjligt för unga nybörjare som vill testa på Roadracing." - ASG
Ingen av de Aprila RS125 skulle gå igenom en reg besiktning utan att strypas
Till och med
Team LINDEN som är sponsrad av HONDA kör APRILA i 125 Juni klassen.
Fast de är lackade i HONDA och REPSOL färger....
Till det viktiga :
läs registrerings beviset har du strypning i insug och avgas står det där...
men vad jag vet så har:
CBR 125 R har både en
strypt CDI BOX och
en
annan kamaxel ..
När de gäller direktimporterade maskiner
japp finna vägverk eller motsv i andra länder
och jag har stött på att trotteln varit begränsad i sin rörelse !!!!
kommer inte ihåg om det var en tysk eller italien import...
klippt från ett annat inlägg jag skrivit om CBR 125
---------------
ni kan hitta delar här
http://www.aseanmoto.com
bl.a. en CDI box som tar bort varvtalsstoppet och ökar accelerationen något.
annars kan man öka till 150cc och med ny kam
men då har dom 41 hästar och då händer de lite saker. .,
knappt en VFR 400 hakar på
----------------
A_C_E