Hur många turbos det blir har jag inte hunnit fundera på, har en bit dit. Blir säkert budget bygge. Lackade tanken i går(tors) med RIKTIG färg som luktar gott. Har kollat på nätet efter tankdekaler, men tycker det verkar dåligt. Någon som vet en bra sida som det går att handla på. Har ingen lust att köpa orginal. Blir väldigt dyrt. Motorn är klar, ska bara på med kopplings och ventilkåpan när de kommer. Nästa steg blir sprutet
View attachment 351283View attachment 351282
// Peter
Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp. Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!
// Peter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |