Hur många turbos det blir har jag inte hunnit fundera på, har en bit dit. Blir säkert budget bygge. Lackade tanken i går(tors) med RIKTIG färg som luktar gott. Har kollat på nätet efter tankdekaler, men tycker det verkar dåligt. Någon som vet en bra sida som det går att handla på. Har ingen lust att köpa orginal. Blir väldigt dyrt. Motorn är klar, ska bara på med kopplings och ventilkåpan när de kommer. Nästa steg blir sprutet
View attachment 351283View attachment 351282
// Peter
Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp. Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!
// Peter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |